Sportsdel?

K84

Elsker forumet
Marsboerne
Når har dere tenkt å bytte til sportsdel? Mini vil helst se mer av verden, og syns det er kjedelig å ligge i vogna. Går greit hvis han får se litt med kalesjen nede, men det går jo bare hvis parasollen dekker han helt.

Tror han hadde blitt superfornøyd i sportsdelen, men det er vel litt tidlig å bytte? Han er 4,5mnd.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Tror ikke det blir sånn innmari lenge til. Nå om dagen er vogna kun til soving og super kjedelig å ligge i ellers, så da må vi bruke Manducaen når han er våken på tur. Hadde tenkt å kanskje ha med vogna med bag til syden i slutten av August, men det utgår i hvertfall så mye som han hater å ligge i den. Jeg tar den nok frem om et par uker for å teste hva som blir best å ta med til syden av sportsvogn eller trilla vår.
 
Jeg er usikker jeg, men gleder meg til å prøve. Føler et det kanskje er litt tidlig. I starten av september kanskje? Da blir hun jo seks måneder.
Har stort sett alltid med bæresele eller sjal på tur, så når hun blir utålmodig bærer jeg henne isteden.
Eller så tar jeg pauser og setter meg på en benk så hun får stå litt i fanget, da blir hun glad. Ikke alltid der passer da, men jeg har med leker også så hun ikke skal kjede seg sånn

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg kommer forøvrig til å bruke bagdelen på overnattingsturer så lenge det lar seg gjøre, for den er veldig fin som reiseseng!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg skal vente lengst mulig, til hun ikke har plass lengre.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tror det må bli omkring 5 mnd, for han er snart like lang som baggen


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Bytta forøvrig fra bag med storebror da han var 5 mnd. Da ble den for liten når vi måtte ha i Voksiposen. Kan ikke huske at vi hadde noe særlig problem i forhold til at det var tidlig. Han kunne ikke sitte selv da, så hadde stort sett ryggen helt ned eller litt opp.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Det blir lenge til enda.. Han koser seg i vogna å kan fint ligge våken lenge å bare kikke :) har hengt en liten leke på sida som han av og til leker litt med.
Han er også nesten like lang som bagen men han ligger stort sett me føttene bøyd å da er det ikke no problem at all :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi skal til Mallorca i september og håper virkelig at bagen er stor nok til da! Tenkte hun kunne sove i den på kveldstid..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi skal til Mallorca i september og håper virkelig at bagen er stor nok til da! Tenkte hun kunne sove i den på kveldstid..


Sent from my iPhone using BV Forum
Vil anta at den er stor nok da, det er jo faktisk ikke sååå lenge til. Er jo snart august allerede!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Vil anta at den er stor nok da, det er jo faktisk ikke sååå lenge til. Er jo snart august allerede!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Bagen på Bugga er ganske stor, liggemål på 80 cm så burde ikke være noe problem.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Venter også på at ho skal bli stor nok til å bytte. Vil ikke ligge lenger! Det er ikke noe gøy. Kan ligge en liten stund å leke med leka si, men det blir fort nok. Trangt i bagen etter hvert, tenkte å la ho sove i den på hytta, men ho ligger på rygg med armene ut til sida, og det gikk jo ikke.
 
Lillemor er lang gitt, så det er ikke lenge til vi må bytte! Satser på en måneds tid til. Hun trives godt i baggen, men har ikke mange cm igjen å gå på :)
 
Kunne også tenkt meg bagdelen i Syden fordi da har han noe kjent å sove i på natta. Men jeg orker ikke drasse med både sportsdel og bag. Og tror ikke jeg tørr å la han sove i bagen på natt lenger heller. I det siste har vi ikke kunnet bruke soveposen pga. Varmen og da snur han seg rundt på magen. Han våkner ikke av det heller alltid lenger, bare sover videre og han klarer fint å få det til i bagen også og bagen er såpass trang og tett at jeg er mer komfortabel med at han sover i sprinkelseng når vi sover. Vet jo ikke om vi får brukt soveposen i Syden heller pga. Varmen. Så da oppstår jo samme snu seg rundt problemet som her hjemme. Da vi var i Syden med storebror da han var 8 måneder sov han fint i trilla si ute på kveldstid. Så flytta vi han bare over i senga da vi kom inn. Vet ikke hvor aktuelt det blir å være ute så mye på kveldstid denne gangen, storebror klarer ikke holde seg våken noe særlig mer enn til 20.00. Heldigvis har vi booka rom med stor veranda:) Fordelen med sportsdelen er jo at det er seler så han ikke får snudd seg.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Vi har også litt problemer med hva hun skal ha over seg når det er så varmt. Har brukt tynn vognpose som hun har sovnet med åpen, og så har jeg lukket den når hun sovner. Hun driver nemlig og leker med tærne sine og sparker med beina når hun skal sove, og da dytter hun pleddet over ansiktet sitt.
Men igår var det for varmt, så da sovna hun uten noen ting, og så la jeg pledd over senere på kvelden når det var blitt litt kaldere.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Her soves det kun i bleia!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Gutten min er 4 mnd og jeg har bytta :)
 
Vi har byttet til sportsdel. Mye luftigere i den enn i bagdelen nå som det er så varmt. Hun sover kun i body og et tynt teppe over. Det samme gjør hun om natta, da med et litt tykkere teppe
 
Jeg måtte prøve sportsdelen idag bare for moro skyld:) Haha, hun var så søt der hun satt. Men hun må jo ligge helt ned, og da er det jo egentlig ikke noe vits. Hun vil jo sitte opp! Men det er vel ikke bra for ryggen hennes?
 
Jeg måtte prøve sportsdelen idag bare for moro skyld:) Haha, hun var så søt der hun satt. Men hun må jo ligge helt ned, og da er det jo egentlig ikke noe vits. Hun vil jo sitte opp! Men det er vel ikke bra for ryggen hennes?
Du kan jo ha litt helling når hun er våken. Kan ikke tenke meg at det er noe særlig verre enn en vippestol.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Back
Topp