Sponsing av bryllup

*p!nk smile*

Forumet er livet
Mange vet at de kommer til å få 20-100 000kr av foreldre/svigers når de gifter seg[:D]

Men vi som ikke har foreldre/svigerforeldre som nevner noe om det?? På en skala fra 1-10 hvor uhøflig er det å spørre om de kommer til å bidra med noe [:)] (da vet man jo hva man kan gå utifra og hvor mye man eventuellt må spare)

Jeg personlig forventer ikke en krone av noen.... [:D] Men de fleste jeg snakker med sier at det er helt normalt at foreldre/svigers betaler masse [8|]

Hva sier dere da???

Vi fikk 20.000 av svigerfar, fordi han hadde lite den mnd. [8|] Jeg syns det var mer enn nok [X(] Så betalte hans familie for drikke og min familie for maten [:)] Og hans familie leide lokale [8D]

Vi ville ikke spørre om noe, men foreldrene våre valgte å fortelle oss ganske kjapt hva de tenkte, noe som var veldig greit (siden vi giftet oss 7 mnd etter forlovelsen), men vi hadde bestemt oss for at vi ikke skulle spørre eller forvente noe som helt av de, for det var vårt bryllup!

du kan no legge det fram på den måten at dere har litt dårlig råd til "DET" bryllupet dere vil ha, så dere lurte på om gaven kunne være en liten del av bryllupet??

Vi betalte for hele bøttebaletten selv, og forventet ikke en krone av våre foreldre. Ikke spurte vi heller. Men min svigerinne derimot (de giftet seg 2 mnd før oss), var pottesur fordi svigers ikke ville/hadde råd til å sponse dem og lagde baluba av dette. Det endte med at svigers "ruinerte" seg og gav 25.000kr i presang til begge sønnene sine. Det var ikke enkelt for oss å ta i mot det når vi visste bakgrunnen for det... Men jeg skjønner at de ikke ville gjøre forskjell. Vi visste ikke om disse pengene før vi fikk dem på bryllupsdagen vår. Fikk også 20.000 i gave fra mine foreldre, men visste heller ikke om dette før på selve dagen.

Jeg synes at det er gammeldags tankegang, hvorfor skal foreldrene betale??? Er man voksen nok til å gifte seg, så er man voksen nok til å ta konsekvensene av det og heller velge et mindre bryllup om man har dårlig råd selv...

hverken hans eller mine foreldre har bidratt med noe som helst..

vi skal ha festen om halvannen mnd, da låner vi lokale gratis av søstra hans, gubben til den andre søstra har brygga 50 liter øl, og resten av gjengen skal hjelpe til med praktiske ting..
men utgiftene betaler vi selv... vi er voksne folk med hus og bil, og velger å gifte oss selv..
hyggelig at foreldre vil bidra, men å forvente det - eller spørre om det.. det er feil for meg..

her betalte vi alt selv, fikk ikke en krone fra verken foreldrene mine eller svigers og hadde faktisk ikke falt meg inn å spurt de om det en gang
men de var med å hjalp til med pynting forberedning av mat og etc det var de. Det var noe de spurte om selv om å få lov til

Mener det at når en er voksen nok til å gifte seg så bør en også kunne stå for kostnadene for de tog ikke forlange at foreldrene ska betale fo slikt

Og et bryllupp behøve rikke å bli dyrt, Her kom alt på ca 20.000kr da med mat,fotograf og lokale, kjole, bukketen

Nå er ikke jeg og sambo gift, men jeg vet med hånda på hjertet at ikke foreldra mine hadde sponset, for det hat dem rett og slett ikke økonomi til[:)] Setter heller pris på smådrypp i hverdagen, som hjelp og gaver titt og stadig til knerten[:)] Men svigers hadde sikkert spytta i, men jeg hadde aldri fått meg til og spurt noen om sponsing i allefall![:)]

Vi har ikke spurt om NOE, hadde kanskej "forventet" litt! Da vi satt endelig dato osv så sa svigerfar at de sponset middagen i syden opp til 10 000 kr (vi skal gifte oss der nede) kjempe snilt[:)]

Kunne ikke falle meg inn å spørre om noe sånt. Ei heller forvente at de betaler noe som helst.

Det jeg forventer, er at de hjelper til med kakebaking, kjøring, losjering av gjester, pynting etc. Alt dette koster jo også!

Om jeg skal gifte meg da..[8|] Har ikke hørt noe om det enda..[:(][:D]

Jeg hadde ikke spurt.
Jeg forventa ingenting heller. Det var vårt bryllup, vi som arrangerte og inviterte til.
Vi fikk heller ingenting til selve bryllupet undervegs, med vi fikk 35.000 til bryllupsreisen i bryllupsgave av svigers. I tillegg betalte de en del av drikkevarene.
Mine foreldre inviterte alle gjestene til lunsj på dagen (mellom vielsen kl 12 og middagen kl 18) og betalte mat og alt til 60 mennesker da, så jeg syns egentlig det var nok. [:)]

ORIGINAL: *LillMi*

Vi ville ikke spørre om noe, men foreldrene våre valgte å fortelle oss ganske kjapt hva de tenkte, noe som var veldig greit (siden vi giftet oss 7 mnd etter forlovelsen), men vi hadde bestemt oss for at vi ikke skulle spørre eller forvente noe som helt av de, for det var vårt bryllup!

Kunne ikke sagt det bedre selv.. Vi giftet oss 7 mnd etter forlovelsen..
Fikk 20 000,- av svigers, og mamma og pappa ordnet med rabatter tilsvarende det samme + 5000 ,-

Hadde bestemt oss for å betale alt selv egentlig, men satte veldig pris på hjelpen

Vi sa hva vi ønsket oss, og fikk det[:D]
Foreldrene våre betalte hele bryllupet, og av mine foreldre fikkv i komfyr, og av svigers fikk vi seng.

Hadde ikke spurt, men håpet at vi fikk litt hjelp.. Vi fikk valget om å få penger før bryllupet eller som bryllupsgave.. Vi valgte før bryllupet så fikk 10 i gave og 10 tusen til sponsing på maten  + bryllupskaken og mye av drikken av mine foreldre.. Kom godt med på slutten.. svigermor har lite å rutte med, så forventet ikke noe annet enn kake og oppmøte[:D]

ORIGINAL: splash

Vi betalte for hele bøttebaletten selv, og forventet ikke en krone av våre foreldre. Ikke spurte vi heller. Men min svigerinne derimot (de giftet seg 2 mnd før oss), var pottesur fordi svigers ikke ville/hadde råd til å sponse dem og lagde baluba av dette. Det endte med at svigers "ruinerte" seg og gav 25.000kr i presang til begge sønnene sine. Det var ikke enkelt for oss å ta i mot det når vi visste bakgrunnen for det... Men jeg skjønner at de ikke ville gjøre forskjell. Vi visste ikke om disse pengene før vi fikk dem på bryllupsdagen vår. Fikk også 20.000 i gave fra mine foreldre, men visste heller ikke om dette før på selve dagen.

Jeg synes at det er gammeldags tankegang, hvorfor skal foreldrene betale??? Er man voksen nok til å gifte seg, så er man voksen nok til å ta konsekvensene av det og heller velge et mindre bryllup om man har dårlig råd selv...

Heeelt enig[:)] Vi betalte og alt selv, men min kjaere mor ville saa gjerne bidra litt.. Men vi sa at hun kunne heller hjelpe med ordning av bordkort og slikt. Og det gjorde hun, men hun snek og inn noen bonger til drikke i baren til alle gjestene.. Var jo veldig koselig av henne gjoere det, men det var ikke noe vi forventet da.. 

Vi tok utgangspunkt i å betale alt selv, og om det var noen som ville bidra med noe, var det bare et stort bonus. Snille mammaen min ga oss 20.000!

Vi gifter oss i september neste år, men forventer ikke at våre foreldre skal betale noe for bryllupet. Selvsagt er det hyggelig om de skulle komme i skade for å hjelpe oss, men vi kommer ikke til å be om det. Det er jo tross alt vårt valg å gifte oss og å ha stort selskap[:)]

Vi spurte. Ikke fordi vi forlanger det, men bare sånn at vi vet hva vi kan forholde oss til. Synes ikke det er frekt i det hele tatt, de MÅ jo ikke bidra med en dritt men det er lettere å planlegge når man vet hva man har og ikke.

Pappa sa det at om svigermor og svigerfar stilte opp med 10.000 hver, så skulle han betale resten. GOD deal. [:D]

Jeg hadde hverken forventet eller bedt om noe, litt old for min smak [8D] Og det hadde jo vært JEG som hadde valgt å gifte meg, ikke de...

ORIGINAL: Labambie

Vi spurte. Ikke fordi vi forlanger det, men bare sånn at vi vet hva vi kan forholde oss til. Synes ikke det er frekt i det hele tatt, de MÅ jo ikke bidra med en dritt men det er lettere å planlegge når man vet hva man har og ikke.

Pappa sa det at om svigermor og svigerfar stilte opp med 10.000 hver, så skulle han betale resten. GOD deal. [:D]

Tror jeg skal lufte tanken for mamma...hun forteller jeg det meste til uansett,bare spør om hun har tenkt på det...[:D]

Back
Topp