Sponsing av bryllup

Fikk 20 000 av mine foreldre og ingenting av hans. Husker ikke om vi spurte henne, men vi vet jo hun sliter økonomisk, så tror ikke vi spurte.

Ellers tenker jeg ikke det er noe dumt å spørre om man gjør det på en ok ikke-manipulerende måte. "Vi holder på å planlegge bryllupet og lurte bare på om dere har tenkt å gi oss noe i den forbindelse. Ikke noe press på at dere må, men ville bare spørre siden det er greit for oss å vite. "

Jeg hadde aldri hverken spurt eller forventet at noen andre skulle bidra med å betale mitt bryllup, heller ikke foreldre/svigerforeldre. Kan hende det er vanlig noen steder, men jeg har i alle fall ikke hørt om det... Jeg vil si at det er veldig uhøflig å spørre foreldre/svigers om de vil hjelpe å betale eget bryllup.

Ingen betalte noe i vårt bryllup, fikk tilbud om at svigers skulle betale musikken mener jeg- men vi ville betale og bestemme alt selv [;)]

Kommer ikke til å forvente eller spørre om en eneste krone,
venter med å gifte meg til vi selv kan betale for det bryllupet vi ønsker oss [;)][:)]

for min del så er jeg faktisk overrasket over hvor mange jeg ser her at har fått penger til bryllup.. Synes det virker så rart at folk har råd til å gi vekk så mye penger..
Kan garantere at jeg ikke hadde fått en krone av mamma om jeg skulle giftet meg.. Hun hadde ikke hatt penger å gi vekk selv om hun har godt betalt jobb.. Hun har aldri spart til bryllup til noen av oss ungene..

ORIGINAL: Lena Levegg

Jeg lurer også på om foreldrene deres betalte sitt eget bryllup [8|] [8D] 

Det gjorde ikke våre foreldre ihvertfall.. så hvorfor skulle de slippe unna [8D] hahaha

Fordi tiden har forandret seg [8|] De fleste som gifter seg i dag er godt voksne folk som bor sammen fra før. Man MÅ ikke gifte seg, slik det nesten var før...

Nå tjener jeg mer enn mamma og pappa til sammen, så det hadde blitt litt rart (uhørt) om de skulle betale for mitt bryllup [8D]

her betalte ingen noen ting og ingen viste vi giftet oss heller så jada hehe

Jeg ville ikke spurt, det er jeg for "stolt" til, men vi slapp spørre, foreldrene våre betalte nesten hele kalaset, uten at vi gikk ut fra det [:D]

hadde ikke forventet noenting, derfor giftet vi oss uten at noen visste det med selskap hjemme for nærmeste familie en stund etterpå. hadde uansett ikke villet bruke så mye penger på en dag.

vi gifter oss neste sommer,av svigers får vi 25000,- av min far og stemor får vi 20000,- men dette er gaven....vi får ikke noe utenom..[:D]men pengene komemr til og bli brukt til bryllupet... [:)] svigers sa : dere får minimun 25000,- i gave...[:)]vi ble jo sjokka av både gaven fra min far og hans foreldre... [:)] hos min far og stemor er vi 6 unger,tre gutter og tre jenter,og alle komemr til og få det samme,så vi ble jo totalt sjokka når vi skulle få så mye....

tror vi fikk ca 55 000 tilsammen av våre familier[:-]

er utrolig takknemlig! Hadde aldri forestilt oss noe sånt!

Når den tid kjem at eg og kjære gifta oss forventa ikkje eg at foreldra våre skal betala! Ha snakka om at me ska begynna å spara litt[;)] Men, eg e nesten 90% sikker på at svigers kjem te å vera me å betala... Sånn e dei berre! [:)] (Dei betalte nesten heile dåpen til minsten. Me spurte ikkje etter peng eller noko, dei berre kom me dei etter at me hadde betalt!!).. Men, som sagt, so forventa eg INGENTING! Min familie veit eg at ikkje ha råd vertfall! [:)]

ORIGINAL: MammaMø og Kråka

Kommer ikke til å forvente eller spørre om en eneste krone,
venter med å gifte meg til vi selv kan betale for det bryllupet vi ønsker oss [;)][:)]

Yes.. Sånn tenker jeg også. Og hvis de vil bidra, så skal de så klart få det.

Back
Topp