MorTilSanderOgVetle
Forumet er livet
jeg har sagt til sambo att vi ikke skal gifte oss før vi virkelig har råd til det. han er enig.jeg vil ikke spørre noen om penger. og forventer heller ikke noe.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: *yummymummy*
det er utrolig gammeldags tankegang.
Er ikke gift selv, men vet at foreldrene mine ikke hadde hatt råd til å bidratt noe.
Skulle jeg giftet meg, hadde jeg satt opp budskjedd ut i fra hva jeg og en eventuell mann hadde hatt råd til.
Og ikke ut i fra hvor mye vi forventet at foreldrene kom til å sponse oss med.
Har man ikke råd til å gifte seg, fordi foreldrene ikke sponser, og betaler deler av det, eller hele greia, så har man ikke råd til å gifte seg før man har fått spart opp.
Er så enkelt som det[8|]
ORIGINAL: *Bethina*
Jeg ville nok ikke spurt om det..
Men når vi gifta oss betalte foreldra våre hele selskapet[:)] Vi betalte kun ting til oss selv (som f.eks. brudekjole, bukett etc)
ORIGINAL: Labambie
Lov å flire litt og da.... Dere som sier det er en eeeeldgammel tradisjon.
Vel, hva med alle de andre eeeeeldgamle tradisjonene som er i det å gifte seg, de skal dere ha? [8D]
Vel, hva med alle de andre eeeeeldgamle tradisjonene som er i det å gifte seg, de skal dere ha? [8D]
ORIGINAL: Renate Røverdatter
Eller at man ikke skal gå med rødt, eller sort i bryllup[8D]
ORIGINAL: *yummymummy*
ORIGINAL: Lena Levegg
Jeg lurer også på om foreldrene deres betalte sitt eget bryllup [8|] [8D]
Det gjorde ikke våre foreldre ihvertfall.. så hvorfor skulle de slippe unna [8D] hahaha
tror nok dagens bryllupp er en anelse dyrere enn de var den gangen.
Mine foreldre betalte sitt bryllupp selv.
Men vet at de ikke hadde noe stort bryllupp, og heller ikke så veldig fancy mat.
Kakene bakte familie og gjestene som var i brylluppet, de serverte sodd og sånn til mat, som ble lagd av familie, og som de betalte.
Og de hadde ikke så fancy klær til mangfoldige tusen kroner.
Så er stor forskjell på hva pris det er på et bryllupp i dag.
Og ikke alles foreldre sitter like godt i det.
jeg mener det at foreldre betaler er en gammel tradisjon, mens å gifte seg er noe man kommer til enighet, som 2 selvstendige personer.
Er relativt stor sjangse for at man selv sitter bedre i det enn foreldrene gjorde da de giftet seg.
Færreste gifter seg i en alder av 19 år, før de har fått utdannelse og sånn, det var mer vanlig før.
Nå venter mange til de er nærmere 30, og naturligvis har de gjerne jobb og det meste av materielle goder klare før de gifter seg.
Sier seg selv at når man sitter bedre i det, så har man selv også råd til å spare opp penger til å bruke om man vil gifte seg.
Det gjorde ikke våre foreldre ihvertfall.. så hvorfor skulle de slippe unna [8D] hahaha
ORIGINAL: Lehne
Mine foreldre betalte sitt eget bryllup. Mamma var gravid med meg kjøpte kjole etter omstendighetene, pappa lagde brudebuketten (han kombinerte billigbukett med markblomster), de hadde festen hjemme i hagen til langt på natt, pappa lagde maten (han er kokk)...
så vi betalte også selv (første gang jeg giftet meg sponset hver av foreldrene 5000 hver, hadde ikke falt meg inn å spørre dem, men eksmannen min var nok en tanke sprø...)...
vi hadde selskapet hjemme, hadde reker og skalldyr, vin og øl, og kakebord... min kjole var og omstendighetskjole, giftet oss da jeg var 8 mnd på vei.. [:)]