spiser dere salami??

Helt enig, derfor så følte jeg dette burde gå begge veier :) Jeg håper jo at folk ikke forholder seg til det som blir skrevet på nett, men rådfører seg med jordmor/lege. Jeg svarte på et spørsmål, utifra hva jeg har fått beskjed om, så må det være opp til hver enkelt og undersøke dette videre, det sier seg vel selv..

Må bare påpeke at dette ikke er informasjon "som er funnet på nett", men informasjon fra offentlige myndigheter.
 
Må bare påpeke at dette ikke er informasjon "som er funnet på nett", men informasjon fra offentlige myndigheter.

Sa vel aldri at informasjon om å ikke spise salami er noe som tilfeldigvis er funnet på nett? Snakket vel mer generelt, uansett, set må være lov å svare uten at det skal komme negative kommentarer, det må jo gå an å holde seg for god til det ;)
 
Sa vel aldri at informasjon om å ikke spise salami er noe som tilfeldigvis er funnet på nett? Snakket vel mer generelt, uansett, set må være lov å svare uten at det skal komme negative kommentarer, det må jo gå an å holde seg for god til det ;)
Nå tror jeg det kan være nyttig at du går tilbake og leser egne kommentarer. Ser ikke at du har fått en eneste negativ kommentar, men du har fått fakta om de offentlige rådene. Det er konstruktivt og bra.
 
Sa vel aldri at informasjon om å ikke spise salami er noe som tilfeldigvis er funnet på nett? Snakket vel mer generelt, uansett, set må være lov å svare uten at det skal komme negative kommentarer, det må jo gå an å holde seg for god til det ;)

Hvis du oppfatter det som en negativ kommentar så må det være din sak :)
 
Holder meg unna. Har egentlig aldri spist så mye av det, men nå har jeg lyst til å stjele matpakkene til kolleger.... :rolleyes:
 
Spiser ikke, og har heller ikke lyst på noe kjøtt så ingen problem å holde seg unna :)
etter forrige graviditet endte jeg opp med å kun spise salami på skiva de første 6 mnd etter fødselen, så savnet kommer kanskje mot slutten når kvalmen roer seg :)
 
Jeg gjør ikke, men det er mer fordi at jeg ikke har spist det siste årene.
Men mange sier gilde er helt trygt :)
 
Går fårepølse også som salami?
For det er omtrent det eneste jeg klarer å spise for tiden på brødskiva :arghh:
 
Jeg tar ikke sjansen om det ikke er varma godt/stekt,lille spira skal få de beste forutsetningene i min mage, og det er jo mitt ansvar, men kan jo gå bra så klart...som tanta mi sa...Phu godt jeg ikke viste det for 15 år sia:) men det er vel anbefalt av en grunn, og da vil ikke jeg være en av de få som blir utsatt for noe jeg har vist om som fare, men valgte å overse...:p
 
Går fårepølse også som salami?
For det er omtrent det eneste jeg klarer å spise for tiden på brødskiva :arghh:

Fårepølse er dessverre også spekemat og bør varmebehandles før gravide spiser det.

Er ikke noe glad i salami, men fårepølse fungerer. Ikke spist det siden vi fikk satt inn egg. Etter andre SAen var fårepølse på skiven "trøstemat"
 
Jeg gjør ikke, men det er mer fordi at jeg ikke har spist det siste årene.
Men mange sier gilde er helt trygt :)

På Gilde sine sider fraråder de salami til gravide. Så jeg vil ikke tro det er trygt når produsenten mener det ikke er trygt!
 
Fårepølse er dessverre også spekemat og bør varmebehandles før gravide spiser det.

Er ikke noe glad i salami, men fårepølse fungerer. Ikke spist det siden vi fikk satt inn egg. Etter andre SAen var fårepølse på skiven "trøstemat"
Bajs :(
jaja.. får leite etter noe annet som fønker da :/
 
Jeg holder meg langt unna som det myndighetene fraråder at gravide spiser. Jeg har ikke bare ansvar for meg selv lengre, selv om jeg selvsagt drømmer om spekemat :p
 
På Gilde sine sider fraråder de salami til gravide. Så jeg vil ikke tro det er trygt når produsenten mener det ikke er trygt!

Det kan være. Sist jeg gikk gravid var det mange som sa at gilde gikk ut med at dem var trygg for gravide. Men sjekket det aldri selv ettersom jeg ikke spiser salami.
 
Det kan være. Sist jeg gikk gravid var det mange som sa at gilde gikk ut med at dem var trygg for gravide. Men sjekket det aldri selv ettersom jeg ikke spiser salami.

Jeg har problem med å tro at et profesjonelt firma som Gilde tør gå imot de generelle anbefalingene og garantere noe. Det kunne gi de et stort problem om noen ble syke.
 
Spiser det kun når det er varmebehandlet. Og ikke så ofte. Men da smaker det skikkelig godt også, da. [emoji4]
 
Back
Topp