spiser dere salami??

Salami går jo under rått kjøtt. Så hvorfor ta sjansen når det ikke er anbefalt? Klarer meg helt fint i 9 mnd uten. Da er jo heller en blodig biff mer savnet, men vil jo ikke ta sjansen der heller. Hvorfor ta sjansen? Nå har jeg allerede mistet en gang, og det vil jeg ikke oppleve igjen. I tillegg ønsker jeg alle muligheter for barnet i magen, og at det kommer ut frisk.
 
Ved å fryse ned salamien dreper man kun toxoplasmose bakterien, men ikke listeria dessverre. Da må det over 70 grader i minst 3 minutter til for å ta knekken på de...

Oisann!! Jaja... en ting til d var slutt på!!
 
Jeg snakket med min lege om dette, hun sa det var null problem så lenge det var god holdbarhet, og at det var et norskt produkt. Så jeg spiser salami med god samvittighet :)
 
Jeg spiste det med førstemann fordi jeg ikke viste at man burde la være. Med nummer to og denne gangen spiser jeg det ikke på brødskiva, men har det på pizzaen :)
 
Har skikkelig lyst på! Men har klart å holde meg unna, og kommer nok til å gjøre det under hele svangerskapet. Tør ikke ta sjansen.
Men jeg spiser pepperoni på pizza da, siden den er stekt, og da er det visst trygt :)
 
Jeg snakket med min lege om dette, hun sa det var null problem så lenge det var god holdbarhet, og at det var et norskt produkt. Så jeg spiser salami med god samvittighet :)
Merkelig at hun sa det når det står på en liste over mat man er frarådet å spise som gravid. Og det skjer at norsk mat blir tilbakekalt på grunn av at folk blir syke også så om sjansen ikke er stor er det ingen garanti.
 
Merkelig at hun sa det når det står på en liste over mat man er frarådet å spise som gravid. Og det skjer at norsk mat blir tilbakekalt på grunn av at folk blir syke også så om sjansen ikke er stor er det ingen garanti.

Velger å ha tillit til min lege, så får du gjøre som du selv ønsker ;)
 
Ville dere tatt sjansen på å spise salami om det var på ostesmørbrød i ovn? Og ikke mikro. Stekes i ca 10 min på 200 grader :)
 
Jeg glemte meg av og tok en skive gullsalami her o dagen... Får satse på at det går bra, men spiser det ellers ikke
 
Spiser så lite salami til vanlig at jeg skal nok klare å holde meg unna det hele svangerskapet :) steker det om det er "krise" :p
 
Velger å ha tillit til min lege, så får du gjøre som du selv ønsker ;)
Ja du må også gjøre som du ønsker men du må tåle svar siden du her inne kan påvirke andre til å følge det rådet som er motsatt av det helsedirektoratet anbefaler. Det må være lov å påpeke.
 
Ja du må også gjøre som du ønsker men du må tåle svar siden du her inne kan påvirke andre til å følge det rådet som er motsatt av det helsedirektoratet anbefaler. Det må være lov å påpeke.

Helt enig, derfor så følte jeg dette burde gå begge veier :) Jeg håper jo at folk ikke forholder seg til det som blir skrevet på nett, men rådfører seg med jordmor/lege. Jeg svarte på et spørsmål, utifra hva jeg har fått beskjed om, så må det være opp til hver enkelt og undersøke dette videre, det sier seg vel selv..
 
Helt enig, derfor så følte jeg dette burde gå begge veier :) Jeg håper jo at folk ikke forholder seg til det som blir skrevet på nett, men rådfører seg med jordmor/lege. Jeg svarte på et spørsmål, utifra hva jeg har fått beskjed om, så må det være opp til hver enkelt og undersøke dette videre, det sier seg vel selv..
Greit det. Jeg sier bare at rådet du fikk avviker fra helsedir sine råd. Jordmødre bruker også å følge de rådene så jeg påpeker bare at det var merkelig at du fikk motsatt svar. Det har jeg ikke hørt om før i de årene jeg har fulgt med.
 
Back
Topp