Spise selv

Så flink hun er :) Hvordan lærte du henne å spise med skje? Her går alt i gulvet :D
Aner ikke.... hun bare nektet å bli matet en dag og siden har a gjort det selv =) Skal ikke ha hjelp til noe når det gjelder mat i hvertfall.... <3 flink er a ja.... :)
 
Ojoj! hvordan i all verden har hun lært seg det? Her får hun alltid en sje i hånden, og hun prøver å bruke den, men hun snur den stort sett feil vei på vei inn i munnen, så alt faller av. Yoghurt og suppe er ei pine :D

Det kom av seg selv... en dag nektet hun å bli matet og siden har a mestret det selv.... Vil ikke ha hjelp til noe når det kommer til mat i hvertfall... =) Men det skal sies at hun er veldig lett lært da.. har tenkt over at hun sitter en del å studerer hvordan ting gjøres før hun å prøver seg =)
 
Hehe ja. Han elsker druer her, spesielt de blå:D

Druer går rett ned uansett farge her :p men favorittfrukten er appelsin;) til og med lært seg tegnet for appelsin i barnehagen :p (de bruker også tegnspråk/tegn til tale)
 
Druer går rett ned uansett farge her :p men favorittfrukten er appelsin;) til og med lært seg tegnet for appelsin i barnehagen :p (de bruker også tegnspråk/tegn til tale)
Åhh, så flink da:D Sier han noen flere ord nå forresten:)?
Appelsin er ikke Oliver J så begeisret for:p
 
Åhh, så flink da:D Sier han noen flere ord nå forresten:)?
Appelsin er ikke Oliver J så begeisret for:p

Hehe ja de syntes de måtte lære han tegnet for appelsin når han var såå glad i det, og har fanget opp tegnet for "spise" bare ved å se på dem ansatte :)

Han sier: mamma, pappa, hei, hade, datta (natta), æsj, bø, ja, nei, der og "ssshhhh" mens han tar fingeren på munn :) hvertfall det jeg kommer på :p hva med Oliver?
 
Hehe ja de syntes de måtte lære han tegnet for appelsin når han var såå glad i det, og har fanget opp tegnet for "spise" bare ved å se på dem ansatte :)

Han sier: mamma, pappa, hei, hade, datta (natta), æsj, bø, ja, nei, der og "ssshhhh" mens han tar fingeren på munn :) hvertfall det jeg kommer på :p hva med Oliver?

Så flink han er da:)
Mamma, pappa, hund,ja, nei, den, dette, au,æsj, ue(kommer han med luen sin), and,tut tut, brom brom og sikkert et par til. Han har sagt regn engang, men ikke mer. Pekte og sa regn. Det er kanskje på sin plass å kunne når man bor i Bergen:p
 
Så flink han er da:)
Mamma, pappa, hund,ja, nei, den, dette, au,æsj, ue(kommer han med luen sin), and,tut tut, brom brom og sikkert et par til. Han har sagt regn engang, men ikke mer. Pekte og sa regn. Det er kanskje på sin plass å kunne når man bor i Bergen:p

Oj så flink :D hehe.. regn hører til bergen :p haha..

Leoh sier også "sise" til spise, og "sin" til appelsin :) ellers er han veldig flink til å fortelle hva han vil med kroppsspråk da ;)
 
Oj så flink :D hehe.. regn hører til bergen :p haha..

Leoh sier også "sise" til spise, og "sin" til appelsin :) ellers er han veldig flink til å fortelle hva han vil med kroppsspråk da ;)

Hehe ja:) Grunnen til at han sier hund er pga. nabohundene som han er ekstremt opptatt av. Han blir også temmelig gira over andre hunder. Da er det "den den den den" også peker han helt vilt:p

Også sier han innimellom min, da spesielt i barnehagen om noen skal ta det han leker med:p
 
Hehe ja:) Grunnen til at han sier hund er pga. nabohundene som han er ekstremt opptatt av. Han blir også temmelig gira over andre hunder. Da er det "den den den den" også peker han helt vilt:p

Også sier han innimellom min, da spesielt i barnehagen om noen skal ta det han leker med:p

Haha så gøy at hunder er så gøy :D Leoh bare slo hunden til mamma når den kom for nær :p også sååå sjalu når den koste ved fanget mitt :D

Hehe så herlig han er :D lærer fort at "alt" er min :p
 
Haha så gøy at hunder er så gøy :D Leoh bare slo hunden til mamma når den kom for nær :p også sååå sjalu når den koste ved fanget mitt :D

Hehe så herlig han er :D lærer fort at "alt" er min :p
Hehe,artig:D Han er generelt veldig opptatt av dyr.
Ja, også sier han høyt min også:p Men gøy å se hvor mye han ser an de andre barna. Han vet godt hvem som er mindre enn han og hvem han ikke bør kødde med:p De finner liksom sin plass.
 
Hehe,artig:D Han er generelt veldig opptatt av dyr.
Ja, også sier han høyt min også:p Men gøy å se hvor mye han ser an de andre barna. Han vet godt hvem som er mindre enn han og hvem han ikke bør kødde med:p De finner liksom sin plass.

Det er jo bra da :) sånn var Emira å husker jeg :) Liana liker dyr, men blir skeptisk når de kommer oppi ansiktet hennes :p ikke så rart kansje:D

Haha ja det der er gøy å se! Hvordan de automatisk bare finner sin plass blandt andre barn :) og de skal ikke bli gamle før de kaller mindre barn for baby :p
 
Det er jo bra da :) sånn var Emira å husker jeg :) Liana liker dyr, men blir skeptisk når de kommer oppi ansiktet hennes :p ikke så rart kansje:D

Haha ja det der er gøy å se! Hvordan de automatisk bare finner sin plass blandt andre barn :) og de skal ikke bli gamle før de kaller mindre barn for baby :p

Hihi, ok:) Nei, her vil han kose med dyrene og lager koselyder:p haha
Nabohunden hopper opp på han, slikker og styrer på. Vi sitter der jo med han, men finnes ikke redd eller skeptisk. Han bare lr og sier "den den den den den":D
Skulle nesten fått oss hund;) Men både jg og mannen er vel egentlig mer kattemennesker.

Hehe, ja. Ser det i barnehagen også. Alle de som er eldre enn Oliver og snakker litt peker på han og sier baby:p
 
Hihi, ok:) Nei, her vil han kose med dyrene og lager koselyder:p haha
Nabohunden hopper opp på han, slikker og styrer på. Vi sitter der jo med han, men finnes ikke redd eller skeptisk. Han bare lr og sier "den den den den den":D
Skulle nesten fått oss hund;) Men både jg og mannen er vel egentlig mer kattemennesker.

Hehe, ja. Ser det i barnehagen også. Alle de som er eldre enn Oliver og snakker litt peker på han og sier baby:p

Dropp katt! :p haha.. hund er best :D:p det er veldig bra han et så lite skeptisk :) så får derr heller lære han etterhvert å ikke bare storme bort til ukjentr dyr ;)

Hehe ja blir fort sånn :) plutselig er det han som kaller alle mindre for babyer :p
 
Dropp katt! :p haha.. hund er best :D:p det er veldig bra han et så lite skeptisk :) så får derr heller lære han etterhvert å ikke bare storme bort til ukjentr dyr ;)

Hehe ja blir fort sånn :) plutselig er det han som kaller alle mindre for babyer :p

Hehe både jeg og mannen har hatt katt før da;) Jeg har lyst på hund , men mannen er nok ikke like gira;)Blir jo en del arbeid med.
 
Oh yes! Stapp stapp go brekk brekk :D Får litt åndenød av det jeg også, så skjønner godt hva du mener. Jeg har ikke gitt henne så mye mat som ikke løser seg opp i munnen eller er lett å mose uten å måtte tygge det, men for noen uker siden da jeg hentet henne i bhg, trasket hun rundt og spiste på en eplebit. Skjønte at det var på tide å utvide repertoaret litt, så nå får hun agurk, paprika, epler og pærer osv. Blir jo stadig til at hun setter ting litt i halsen, da, så jeg blir litt nervøs av det. På den annen side, var det en salamiskive på tvers i halsen som ble skikkelig dramatisk hos venninnen min en gang og den er jo myk. Så, jeg vet neimen ikke, det meste kan vel gå galt, men det går helst bra.
Huff! Hørtes skummelt ut med salamiskiven. Godt det ikke bare er meg som er nervøs av spisingen til de små :) kjenner meg igjen i det du sier om barnehagen. Der er de ikke nervøse i det heletatt. Og det går jo bra. De har jo ikke mulighet til å følge med alle barna når de spiser. Idag fortalte de at barna hadde spist druer i barnehagen. Druer var i mitt hode noe som ikke skulle innføres før om leeenge. Men kanskje det ikke er så farlig..
 
Hehe både jeg og mannen har hatt katt før da;) Jeg har lyst på hund , men mannen er nok ikke like gira;)Blir jo en del arbeid med.

Har hatt både hund og katt når jeg bodde "hjemme" :) og fulg, fisk, hamster, marsvin og kanin:p men ikke alt på engang da! Men liker garantert hunder best.. og da store hunder :) ikke sånne små hissige greier :p men ingen så hadde mamma og pappa hund når jeg ble født da, så har vokst opp med det :)

Ja mye jobb! Og vi har sagt det at skal vi noen gang få oss hund igjen (hadde en rottweiler med sambo før), så skal vi ha tid, hage og ungene skal være store nok til å hjelpe til :D
 
Har hatt både hund og katt når jeg bodde "hjemme" :) og fulg, fisk, hamster, marsvin og kanin:p men ikke alt på engang da! Men liker garantert hunder best.. og da store hunder :) ikke sånne små hissige greier :p men ingen så hadde mamma og pappa hund når jeg ble født da, så har vokst opp med det :)Ja mye jobb! Og vi har sagt det at skal vi noen gang få oss hund igjen (hadde en rottweiler med sambo før), så skal vi ha tid, hage og ungene skal være store nok til å hjelpe til :D

Aha, en del dyr ;) Har hatt marsvin også,eller dvs. min søster sine egentlig da. Men de var nå i huset:p Ellers er jeg jo vant med dyr rundt meg pga. gård. Men få var våres. Var liksom på beite og lån;)

Har litt lyst på albino rotte også jeG:p
Nabodamen har 2 border collie, de er fine syns jeg:)
 
Back
Topp