Spise selv

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Lillemor spiser det meste selv, men hun putter så mye i munnen at det er skummelt å se på. Det hender hun får maten i halsen og brekker seg. Men hun lærer ikke. Bør jeg kanskje bare gi henne småbiter? Jeg gir henne hele skiver og frukt i større biter som hun kan tygge på. Eller er dette en del av læringen de skal igjennom? Blir så nervøs av det :)
 
Samme gjør han her i gården også. Stappestappstappe! Skjønner liksom ikke at det blir for mye inni munnen. Jeg tenker at de lærer etterhvert, og prøver heller å si "nei, ikke så mye på en gang" og bare tar maten og deler den opp enda mindre om han tar veldig store biter. Deler opp brødskiva i 4 biter, de må jo lære å tygge av brødskiva også mener jeg. Har ingen gode råd dessverre..
 
Haha ene dattera mi er fortsatt sånn, og hun er snart 2,5 år :p

Må heletiden minne hun på å ikke putte for mye i munn;) hun har jo blitt bedre til å kontrollere hvor mye hun får plass til, men ender ofte med at hun må ta ut noe fra munn selv ;)

Ikke vanskelig å se hvem jeg snakker om :p hehe
1421094055098.jpg
 
Her i huset skal frøkna ikke ha hjelp med noe! Men hun er så flink atte <3 Til og med yoghurt mestrer hun uten mye søl :) *stolt mamma*
 
Haha ene dattera mi er fortsatt sånn, og hun er snart 2,5 år :p

Må heletiden minne hun på å ikke putte for mye i munn;) hun har jo blitt bedre til å kontrollere hvor mye hun får plass til, men ender ofte med at hun må ta ut noe fra munn selv ;)

Ikke vanskelig å se hvem jeg snakker om :p hehe
Vis vedlegget 98602

Haha, søte Liana:D Fantastisk bra bilde:D
 
Her hender det også titt og ofte at det kommer for mye i munn, men han er også veldig flink å ta det ut igjen selv når han skjønner han tok i meste laget;)

Her får han både små og større biter, bytter litt på egentlig og avhengig av hva det er:)
 
natalia spiser så pent og forsiktig henne :) flinke jenta mi <3 er det for mye tar hun det ut og deler det opp i mindre biter :) men hun skal spise alt med hendene da xD så der blir det gris når hun putter hendene i munn :p
 
Bruker de bestikk eller snakker dere om å spise med henda?. Vi har begynt med skje til grøt og yoghurt, men mye søl gitt :)
 
Bruker de bestikk eller snakker dere om å spise med henda?. Vi har begynt med skje til grøt og yoghurt, men mye søl gitt :)
Mie bruker skje til yoghurt og annen "skje" mat og gaffel til "gaffel" mat. Veldig flink, men også veldig flink til å bruke henda ;)
 
Haha ene dattera mi er fortsatt sånn, og hun er snart 2,5 år :p

Må heletiden minne hun på å ikke putte for mye i munn;) hun har jo blitt bedre til å kontrollere hvor mye hun får plass til, men ender ofte med at hun må ta ut noe fra munn selv ;)

Ikke vanskelig å se hvem jeg snakker om :p hehe
Vis vedlegget 98602
Hihihi! Så herlige de er <3 ikke vanskelig å se hvem du mener nei :D det er akkurat sånn det er her også. Må nok bare slutte å bekymre meg og heller følge godt med :)
 
Samme gjør han her i gården også. Stappestappstappe! Skjønner liksom ikke at det blir for mye inni munnen. Jeg tenker at de lærer etterhvert, og prøver heller å si "nei, ikke så mye på en gang" og bare tar maten og deler den opp enda mindre om han tar veldig store biter. Deler opp brødskiva i 4 biter, de må jo lære å tygge av brødskiva også mener jeg. Har ingen gode råd dessverre..
Godt det ikke bare er her det er sånn. Har begynnt å dele opp brødskiven som du sa. Da begrenser iallfall mengden seg. Tenker det er lurt at de lærer å tygge av maten ja. Det er bare så skummelt å se på :)
 
Her hender det også titt og ofte at det kommer for mye i munn, men han er også veldig flink å ta det ut igjen selv når han skjønner han tok i meste laget;)

Her får han både små og større biter, bytter litt på egentlig og avhengig av hva det er:)
Det er jo flott at han tar ut maten igjen hvis det blir for mye :D skulle ønske Madelen også kunne gjort det. Hun prøver å svelge unna, og det er så skummelt. Det hender at vi griper inn og tar maten ut av munnen hennes. Kanskje det ikke er så lurt, da lærer hun aldri at hun ikke skal gjøre det.
 
natalia spiser så pent og forsiktig henne :) flinke jenta mi <3 er det for mye tar hun det ut og deler det opp i mindre biter :) men hun skal spise alt med hendene da xD så der blir det gris når hun putter hendene i munn :p
Nei så flink Natalia er :) kjenner til der med å spise alt med hendene. Madelen forstår ikke hva hun skal bruke skje til. Den går i gulvet med en gang hun får den :D
 
Nei så flink Natalia er :) kjenner til der med å spise alt med hendene. Madelen forstår ikke hva hun skal bruke skje til. Den går i gulvet med en gang hun får den :D
ja :) hihi så søtt :) her prøver hun å bruke skje eller gaffel om dagen og klarer om jeg dytter maten på for henne :D
 
Bruker de bestikk eller snakker dere om å spise med henda?. Vi har begynt med skje til grøt og yoghurt, men mye søl gitt :)

Vi gir han skje, men han foretrekker hendene ;)
 
Back
Topp