Spire2.0

Totoro^-^

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2015
Høsthjerter 2017
Prøvde å holde en dagbok som prøver, men ble ikke noe av. For egen del blir det spennende å se om det blir mer enn en entry her - ideen er vel bare å ha noe sted å skrible ned ymse

Vi prøver på vår første og med en MA i desember bak meg, føler jeg meg litt irrasjonell til tider.

Fikk positiv CB digital som viste uke 2-3 på torsdag - likevel ble det til at jeg sjekket igjen i går kveld med en BT (i en blanding av fordi-jeg-kan og håper-den-fremdeles-er-positiv). Hoppa rundt som en tulling når streken ble synlig etter ett minutt :p

Etter terminkalkulatoren er jeg 5+0 i dag. Sist gang var vi på ul uke 10, men viste seg at den lille ikke kom seg videre enn uke 6 og har den tanken i bakhodet - oftere enn jeg liker. Men har bestemt meg for at jeg ikke skal stresse med det - har bestilt blodprøver for å sjekke at hcg stiger og vurderer en tidlig ul uke 11-12.

Eller det er planen så lenge den rasjonelle delen av meg får bestemme ;)

Prøver å ikke tenke så mye over at jeg nesten ikke har noen symptomer. Hittil har det vært småbølger med kvalme og litt stikking i magen. Ut over det, nada.

Men skal vel ikke klage over at jeg ikke er kvalm (ennå?) og heller benytte dagen for å få unna det jeg skal.

God helg alle sammen :)
 

Vedlegg

  • 1425720882876.jpg
    1425720882876.jpg
    29,8 KB · Visninger: 32
Og det slå utålmodigheten ut...

Har akkurat vært og tatt blodprøve, noe for jern/vitaminer men også for å få bekreftet hcg. Spurte hun som tok prøven når hun trodde resultatene ville være klare - ca. om en uke...

Det virker så ufattelig lenge til (*drama mode:eek:n).. og hadde jo håpet at det var rekvirert ny prøve ett par dager senere for å se om det er stigning, men hun så det ikke i systemet.

Kan så klart ringe fastlegen og høre, men har ikke lyst å mase på henne mer enn nødvendig :p

Så strategien er vel å vente... urk - så var det den tålmodigheten da...
 
Fikk den samme beskjeden jeg også på fredag! Men svaret var kommet på mandag etter tolv! Og sist når jeg hadde sa så sa hun at hun fikk svaret dagen etterpå! Så ring etter tolv du (kommer litt an på når tid på dagen du tok prøven om de ikke får sendt prøven avgårde den dagen så er det en ekstra dag og vente) lykke til!!
 
Fikk den samme beskjeden jeg også på fredag! Men svaret var kommet på mandag etter tolv! Og sist når jeg hadde sa så sa hun at hun fikk svaret dagen etterpå! Så ring etter tolv du (kommer litt an på når tid på dagen du tok prøven om de ikke får sendt prøven avgårde den dagen så er det en ekstra dag og vente) lykke til!!
Så bra! Tok den sent i dag, så tenker jeg venter til torsdag. Får heller høre om en eventuell prøve nr2 da :)
 
I dag er jeg trøtt, gretten og irrasjonell - en herlig blanding som jeg håper jeg klarer å legge fra meg før jeg kommer på kontoret.

Irrasjonell, da jeg svinger fra å tenke at alt går bra til å ville ta ny g-test for å sjekke at den fremdeles er positiv (til å ikke tørre i frykt for at den skal bli svakere)...

På den ene siden har jeg ikke noen grunn til å tro at noe er galt - men da jeg ikke har noen spesielle tegn som viser at jeg er gravid heller (av type kvalme, ømme/større bryster, vondter beskrevet av andre) så spinner tankene rundt.

Mannen mener at bare det at jeg er gretten/irrasjonell er tegn nok for ham, og må jo smile litt av akkurat det - men det hjelper i kanskje 2 minutter og så er jeg tilbake i grubleland...

Blir nesten litt sliten av meg selv ^-^ og det blir ikke bedre at den litt roligere delen av meg tenker at det beste bare er å vente :p

Får se om litt musikk hjelper ;)
 
Sliiiiten.

Huff, har aldri vært så sliten før og i dag, for første gangen siden jeg startet i denne stillingen satt jeg og ventet på at klokken skulle bli 4 så jeg kunne gå hjem og sove.

Har ikke hørt tilbake fra legen, men har heller ikke ringt henne opp. Ble da til at jeg tok en test på søndag, bare for å være sikker på at hcg stiger :)

Resultatet var fint det, og ting tilsier at alt går fremover som det skal. Kvalmen har funnet veien, og har vært uggen siden i går.. sikkert bare fordi jeg sa jeg ikke var det :p
Likevel virker tiden frem til tidlig ul i uke 11 helt vanvittig lang...
 

Vedlegg

  • 1426543567972.jpg
    1426543567972.jpg
    29,4 KB · Visninger: 29
DEt ble til at jeg ringte legekontoret i går, da jeg hadde gått en uke siden blodprøvene.

Etter en liten kamp om å komme igjennom, fikk jeg endelig snakket med den hyggelige sekretær/sykepleieren som tar telefonen der.

Spør henne om hun kunne se om resultatene var kommet inn, da jeg ikke hadde hørt noe.

-'Joda, de er kommet tilbake'
(pause)

-'Ja, så bra da. Ehmm... er det noen av verdiene som bør gjøre noe med, jern/vitaminer?' spør jeg, og prøver å fiske meg til svar

-'Nei, ja. Vel, du skal ha mottatt en sms med svar, har du ikke?' Svarer hun.

-'Nei, har ikke mottatt noe - er litt derfor jeg ringer. Var vel litt for å vite om jeg måtte ta noe mer jern, for eksempel?'

-'Hmmm... du er i nedre normal. Litt som sist. Vitaminene ser bra ut'.

(Da hun ikke ser ut til å nevne hcg, bestemmer jeg meg for å fortsette å grave)
-'ok, den er grei. Du kan kanskje be legen ta kontakt hvis hun mener jeg bør ta mer jern eller noe.... Men det var vel en hcg prøve der og?"

-"Ja, det er det"
- "ok?"
- "Ja det er stigning, så det ser bra ut"
(Måtte smile litt for meg selv der. Jeg har kun tatt en hcg-prøve denne gang, så litt usikker på hva hun sammenlignet med for å få stigning, men det hørtes ut som gode nyheter og jeg fokuserte på det)
Hun virket da klar til å avslutte samtalen og sa hun ville gi beskjed til legen, som ville ta kontakt om det var noe.

Klarte ikke dy meg og spurte om hva det lå på, og med mindre jeg hørte helt feil sa hun 7900 og la på.

Akkurat der og da var jeg så fornøyd med å ha fått svar - Dt var ikke før jeg satte meg ned igjen at jeg innså at jeg ikke visste om det var høyt/lavt/normalt.

Så ventet til neste pause for å Google litt verdier/hcg tabeller.
Men ble ikke så mye klokere av det - den ene tabellen viser at det er heller høyt for uke 5, en annen mener det er midt på treet, kanskje litt lavt...

Men la det fra meg og tenkte det bare var en ekstra tint jeg fikk spørre legen om når hun tok kontakt - *om* hun tok kontakt.

Men dagen gikk og jeg hørte ikke noe. Snakket litt med mannen om det, som tydeligvis han også hadde funnet tabellene og var like usikker som meg på hva han skulle gjøre med tallene. Vi ble vel enige om at jeg bare skulle bestille en time over nettet hos legen og fikk ta det derfra :p

** Men så, litt over 11 (og mens jeg egentlig lå og snoozet på sofaen "nei, jeg er ikke trøtt/vil ikke legge meg"), så tikket det inn en melding fra fastlegen! Hun beklaget sen tilbakemelding, hun var visst under inntrykket at jeg ville komme innom? (Hadde bedt om time ved behov, regnet med at de ville sette det opp og kalle meg inn - ikke at jeg bare skulle møte opp på random...Menmen) - og beskjed om å spise jernrik kost/ta tilskudd en liten stund fremover.

Ble veldig glad og rørt over at hun tok seg til til å svare så sent. Akkurat dette er en av de mange grunnene til at jeg velger å beholde henne som fastlegen selv om det er en liten omvei å ta når jeg skal dit.

*Så får jeg heller se om jeg trenger ny time nå eller om jeg venter til vi nærmer oss uke 10?
 
Fikk til slutt time, men ble satt opp nærmere uke10, den 10 april. Egentlig veldig logisk, og helt normalt - men tror mannen så jeg ble litt skuffet over å må vente så lenge.

Så når jeg kom hjem i går opplyste han at tidlig ultralyd var ordnet til neste tirsdag!!

Ble helt satt ut, så ble det mye hoppe-rundt-som-en-sprettball helt i hundre over nyheten (så sette seg ned litt, for hopping når man allerede er kvalm er ikke det lureste jeg har gjort><)

Vi hadde snakket litt om det, men hadde egentlig avklart at det skulle vente til uke 11/12.
Samtidig tror jeg han vet at jeg er litt ekstra engstelig nå, da forrige knøtt aldri kom seg til uke 7 - det fant vi ut ved ultralyd i det som skulle vært uke 10 :/

Så nå er jeg bare veldig gira! Uken kan ikke bli ferdig fort nok og jeg ser frem til tirsdagen som om det var jul eller bursdag :p

God fredag ^-^
 
Hadde skrevet en oppdatering i går, men kom ikke med ><

Oppsummerer med dette:
 

Vedlegg

  • 1427362099564.jpg
    1427362099564.jpg
    53,1 KB · Visninger: 27
Nå har det gått en hel uke siden vi var på ul, og synes tiden går så vanvittig sakte.

Det er hele 28 dager til neste gang - men vil da ha passert grensen for de magiske 12, og det er jo noe å glede seg til.

Ellers har jeg merket en morsom ting med kattene våre. De har alltid vært kosete av seg, men helst på egne premisser og ingen av dem var spesielt glade i å ligge på fanget. Hannkatten skal helst ligge ved siden av, ikke oppå.

Men helt siden jeg testet positivt (kanskje noe før det også, hvis jeg tenker meg om) - så har jeg vært cat-stalked, og har permanent en katt på meg, skulle jeg finne på å sette meg ned. Det er jo veldig koselig det, altså - men får jo ikke gjort så mye som jeg skulle likt... må visst ta det litt med ro, om jeg liker det eller ikke ;)
 

Vedlegg

  • 1427780368873.jpg
    1427780368873.jpg
    82 KB · Visninger: 21
Vi er på tur til familien hans - kjørte opp i går og skal være her til tirsdag :)

Var litt urolig over å bli busta av noen her oppe, men ser visst ut til at jeg slipper det *krysse fingre*

Helt siden vi kom frem har alle symptomer forsvunnet og matlysten er på vei tilbake.
Akkurat som om kroppen spiller på lag med viljen til å ikke bli oppdaget for tidlig.

Er jo litt stressende å plutselig ikke være uggen/kvalm, og ikke reagere så mye på lukter som ellers - men har stikking i sidene som kommer og går, er veldig tørst/lyst på vann og heller ingen tegn på at ting ikke er som de skal være. Så prøver å overse trollet i bakhodet som tenker på MA og worst case senarios og heller prøve å nyte noen rolige dager her oppe med hans familie.

Og i morgen skal niesen døpes og det blir jo stas - uten å snakke om at det ligger an til masse kaker ;)

Og i stunder hvor tvilen tar på det verste fokuserer jeg på at det kun er 24 dager til ul og uke 12 ^-^
 
Vi er på tur til familien hans - kjørte opp i går og skal være her til tirsdag :)

Var litt urolig over å bli busta av noen her oppe, men ser visst ut til at jeg slipper det *krysse fingre*

Helt siden vi kom frem har alle symptomer forsvunnet og matlysten er på vei tilbake.
Akkurat som om kroppen spiller på lag med viljen til å ikke bli oppdaget for tidlig.

Er jo litt stressende å plutselig ikke være uggen/kvalm, og ikke reagere så mye på lukter som ellers - men har stikking i sidene som kommer og går, er veldig tørst/lyst på vann og heller ingen tegn på at ting ikke er som de skal være. Så prøver å overse trollet i bakhodet som tenker på MA og worst case senarios og heller prøve å nyte noen rolige dager her oppe med hans familie.

Og i morgen skal niesen døpes og det blir jo stas - uten å snakke om at det ligger an til masse kaker ;)

Og i stunder hvor tvilen tar på det verste fokuserer jeg på at det kun er 24 dager til ul og uke 12 ^-^
Er nok kroppen som slapper av og tar livet med ro ;) Skjønner at tankene kan ta overhånd, men håper virkelig du klarer å nyte tiden. Hos meg var ingen dager like under graviditeten, så ting forandrer seg fort :)
 
Er nok kroppen som slapper av og tar livet med ro ;) Skjønner at tankene kan ta overhånd, men håper virkelig du klarer å nyte tiden. Hos meg var ingen dager like under graviditeten, så ting forandrer seg fort :)
Satser å at du har rett ^-^ Deilig med noen litt rolige dager og

Håper du nyter påskefri og rolige dager du og ;)
 
Og da var det (nesten) tilbake til hverdagen - greit med en ekstra dag fri kjenner jeg.

Vi kjørte hjem etter fotballkampen i går kveld (merket at å stå ute i to timer, i kulde og vind ikke var helt optimalt) - hadde planlagt å kjøre en god del av strekket ned, men kroppen ville ikke.

En god del av symptomene som hadde holdt seg unna hos svigermor, dukket opp på turen tilbake. Plutselig var stikking i siden, bryst og kvalme tilbake for å gjøre den lange turen hjem enda lenger :p Men det var noe litt betryggende i det og - blir jo helt tullete av dette ><

Har gitt seg litt igjen nå - så fortsetter jeg nedtelling til uke 12/ul med 20 dager ^-^
 
Første legetime: check (ish).
Fikk tatt de enkle kontrolltingene, men må tilbake neste uke for utfyllende blodprøver. Heldigvis er legen ikke så langt fra jobben, så får heller dra litt tidlig en av dagene ^-^
Litt rart å tenke på at fra og med mandag er jeg kommet til uke 10 - sist var det jo da vi gikk vite at jeg hadde hatt MA sist :/ prøver å ikke tenke så mye på det, men det sniker seg inn likevel.

Teller bare ned til neste ul om litt over 2 uker - har så lyst å se at alt fremdeles er som det skal der inne :)

Symptomene kommer og går litt, men tror mest jeg brygger på en forkjølelse, med en helt fantastisk hodepine >< yay! ^-^
 
Forkjølet - nok til at kropp og hode føles som om de skal eksplodere.

Og for å gjøre dagen enda bedre, jeg har begynt å spotte... for nå er det bare brunt, og kan sikkert bety absolutt ingenting.
Men det var også sånn sist MA startet, oppdaget nettopp i uke 10 (som starter i morgen).

Eneste fordelen med å være slått ut av forkjølelsen nå er at jeg er for sliten til å stresse ><
 
Forkjølet - nok til at kropp og hode føles som om de skal eksplodere.

Og for å gjøre dagen enda bedre, jeg har begynt å spotte... for nå er det bare brunt, og kan sikkert bety absolutt ingenting.
Men det var også sånn sist MA startet, oppdaget nettopp i uke 10 (som starter i morgen).

Eneste fordelen med å være slått ut av forkjølelsen nå er at jeg er for sliten til å stresse ><
Håper alt er bra med spiren i magen.:) er ikke bra å stresse, man har jo ikke kontroll på det uansett.
Kjipt å være forkjølet da! Ønsker deg snarlig god bedring. Klem:)
 
Da er jeg endelig/hypotetisk kommet til uke 11 og det er nå bare en uke igjen til de magiske 12 og 8 dager til ul! :)

Gleder meg masse nå - men tipper på at jeg kommer til å være helt nervevrak neste helg :p

Jeg har gitt litt opp symptomjakten, da de jeg har hatt siste uken like godt kunne vært knyttet til forkjølelsen.
Spottingen ga seg av seg selv etter to dager, så prøver å ikke tenke for mye på det - inntill det motsatte er bevist så går jeg ut ifra at det virkelig er ett bøllefrø der inne ^-^

Tiden går så veeeeldig sakte, men satser på at jobb gjør til at uken går fort :)
 
Tiden går så saaakte :p men skal en tur innom legekontoret for nye blodprøver i dag, så er det bare to dager til helg, seks dager til neste ul. Har ikke spist siden kl 21 i går og er rimelig gira på å bli ferdig så jeg kan hive i meg noe mat :p Har med pannekaker fra i går - men de skal jeg egentlig ha til lunsj :p

Prøver å slappe helt av - og ikke tenke så mye på det, men klarer det bare ikke ^-^

Synes heller ikke at jeg har fått noe mer mage - men føler at den er hardere der lille er og tar det som et godt tegn :)

Er uansett ikke så stort mer jeg får gjort nå enn å vente... urk :)
 
Back
Topp