13+4: Er drittforbanna! Har mottatt brev om fødeplass. Fikk ikke plass på Ullevål, men Riksen. Jeg vil på Ullevål, med pasienthotell!
* Ringte legen uke 39 (med en gang jeg fikk positiv test). Spurte om søknad om sykehusplass til Ullevål pga at jeg regnet med stor pågang i juni. Fikk beskjed om at det holdt å søke på første legetime, som ble satt opp graviditetsuke 10 (4.nov).
* 4.nov: på denne timen fikk vi beskjed om at det kanskje gikk an å søke selv, men at det var like greit at Elsness sendte det.
* 25.nov: Jeg ringte fødepoliklinikken og spurte om de hadde mottatt søknaden min om fødeplass. Syntes det var rart at jeg ikke hadde hørt noe fra dem enda. Ble henvist til inntakskontoret, som behandlet søknader. De hadde ikke mottatt noen søknad fra legen min og anbefalte meg å sende en søknad selv i tillegg. Under en uke etterpå mottok jeg svar om at jeg ikke hadde fått plass på Ullevål, der jeg ønsket. Fikk plass på Rikshospitalet.
Vil ha med mannen hele veien, og vil ikke ligge på barsel og evt 2 mannsrom! Mannen skal ringe og klage på mandag. Er så fortvilet. Vet jo at Riksen er bra, men vil ikke på barsel!