Spennende tider! (Førstegangsprøver)

Det håper jeg også! Prøver å innstille meg på at det kan ta lang tid, men hver PP er jo en mulighet!

Har testet etter EL igjen, fremdeles bare negativt. Enn så lenge er dette greit. :p
Ja, håper snart det sitter for oss også. Bare i pp4 men kjenner det på kroppen nå :P

Ja, håper snart det sitter for oss også. Bare i pp4 men kjenner det på kroppen nå :p

Ja herlighet, jeg er nå bare i PP2! Bør være hakket mer tålmodig.. ser jo folk som skriver at de er i pp17 og pp25 osv. Skal ikke klage...!

Skrev dette på IKM-tråden jeg er medlem i, men tenkte å legge det i dagboken og: Noen dumme ting som jeg sliter litt med er blandingen av misunnelse / "unnelse". Har ei i familien som er høygravid, og selv om jeg virkelig unner henne den gleden, så er jeg også misunnelig fordi jeg ønsker det var meg. Hun er en del yngre enn meg, og ikke like "ordnede forhold".. Jeg vet det ikke betyr noe, og jeg vet det er teit å tenke sånn.. men jeg sliter med den blandede følelsen altså. :oops:

Ja herlighet, jeg er nå bare i PP2! Bør være hakket mer tålmodig.. ser jo folk som skriver at de er i pp17 og pp25 osv. Skal ikke klage...!

Skrev dette på IKM-tråden jeg er medlem i, men tenkte å legge det i dagboken og: Noen dumme ting som jeg sliter litt med er blandingen av misunnelse / "unnelse". Har ei i familien som er høygravid, og selv om jeg virkelig unner henne den gleden, så er jeg også misunnelig fordi jeg ønsker det var meg. Hun er en del yngre enn meg, og ikke like "ordnede forhold".. Jeg vet det ikke betyr noe, og jeg vet det er teit å tenke sånn.. men jeg sliter med den blandede følelsen altså. :oops:
Får den følelsen jeg også. Hvorfor får hun og ikke jeg liksom. Føler jeg har gjort alt "riktig" med hus og mann. Alt ligger til rette for et lite nurk som vi ønsker så sterkt, også har jeg venninner som nærmest blir gravid bare noen ser på dem...

SUKK!
Nå har jeg testet etter EL i fem dager, og får ingenting på testene.. jeg skjønner ingenting. Ser andre sine tester har svake streker, som blir sterkere og sterkere, men jeg får virkelig ingenting. Det er kun kontrollstrek, ellers hvitt. :( Har etter planen EL i morgen eller overimorgen, og jeg har hatt en god del "EL-slim", sånn eggehviteutflod.. men de møkkatestene viser jo igenting,., :oops::(

SUKK!
Nå har jeg testet etter EL i fem dager, og får ingenting på testene.. jeg skjønner ingenting. Ser andre sine tester har svake streker, som blir sterkere og sterkere, men jeg får virkelig ingenting. Det er kun kontrollstrek, ellers hvitt. :( Har etter planen EL i morgen eller overimorgen, og jeg har hatt en god del "EL-slim", sånn eggehviteutflod.. men de møkkatestene viser jo igenting,., :oops::(
Er det blendahvite test strek? Nå er jeg ikke kjempe inne på det, og sikkert et kjempe dumt spørsmål... Men du er sikker på det er EL test du tester med?? :p jeg har aldrig opplevd helt hvit EL test :)

Er det blendahvite test strek? Nå er jeg ikke kjempe inne på det, og sikkert et kjempe dumt spørsmål... Men du er sikker på det er EL test du tester med?? :p jeg har aldrig opplevd helt hvit EL test :)

Ja, "Ovulation test" "LH" :) hihi
Den er virkelig kritthvit. Kontrollstreken er skikkelig rosalilla.. skjønner ingenting :(

Ja, "Ovulation test" "LH" :) hihi
Den er virkelig kritthvit. Kontrollstreken er skikkelig rosalilla.. skjønner ingenting :(
Så rart. Jeg får alltid en svak tesstrek selv om jeg er langt ifra EL

Så rart. Jeg får alltid en svak tesstrek selv om jeg er langt ifra EL
Ja, jeg mistenker at det er selve testtypen det er noe i veien med?? Jeg hadde nemlig en annen type i skapet, som jeg prøvde i dag. Først oppdaget jeg en latterlig mengde EL-slim, liksom.. virkelig mye! Og så tok jeg den andre testtypen, og den viste en strek. Ikke sterk, men i alle fall NOE!

Ja, jeg mistenker at det er selve testtypen det er noe i veien med?? Jeg hadde nemlig en annen type i skapet, som jeg prøvde i dag. Først oppdaget jeg en latterlig mengde EL-slim, liksom.. virkelig mye! Og så tok jeg den andre testtypen, og den viste en strek. Ikke sterk, men i alle fall NOE!
Hvilke tester er det du bruker da?

Da er EL-vinduet offisiellt over, og vi må smøre oss med tålmodighet frem til IKM rundt 2.-3.nov. Ufattelig hvor treigt disse ukene går altså. Jeg vet ikke en gang når man kan teste for om man er gravid?

Sliter også mye med hodepine for tiden.. det har jeg aldri gjort før. Mistenker at det er stresset i ny jobb og litt for høyt tempo som gjør det.. De er så vannvittig utmattende. Svimler nesten, ser stjerner og prikker, tåler ikke lys og lyd... og DA er det litt vanskelig å undervise må jeg si. Heldigvis slår det aldri fullt ut før på slutten av dagen, og da må jeg hjem og legge meg. OVerhodet ikke bra... Har en legetime neste uke, tror jeg er nødt til å ta det opp da..

På den positive siden er det snart helg, og jeg gleder meg til å få sove ut og lade batterier. Kose meg med den deilige samboeren min... Helst rydde og vaske litt og
icon_rolleyes.gif
Vi snakket faktisk om å skaffe oss vaskehjelp en gang hver andre eller tredje uke.. Den daglige vasken tar vi selv, men en slik en til å ta en skikkelig grundig vask innimellom. Begge har lange dager, korte helger (også ofte med jobb), så vi lurte rett og slett på å unne oss den luksusen.

Jeg har hatt en meget spesiell dag... Etter mine beregninger er jeg 4 DPO, litt usikker siden jeg ikke fikk noen svar av de testene som alle viste hvitt......

I alle fall, da jeg våknet i dag tidlig var jeg så vannvittig svimmel og kvalm. Jeg prøvde å reise meg og gikk rett i bakken. Rommet bare spant og jeg ble kjemperedd. Samboeren min kom og holdt meg, gav meg vann og ba meg ligge med beina høyt. Det hjalp mens jeg lå rolig, men med en gang jeg snudde på hodet eller prøvde å reise meg så svimlet jeg bare igjen. Til slutt måtte jeg på do, hadde jo ikke tisset på hele natten.. da måtte han støtte meg ut dit og rett og slett holde meg fast på do mens jeg tisset. Herregud, for et syn! Jeg var så utrolig kvalm og trodde mange ganger at jeg kom til å kaste opp, men klarte å holde igjen. I tillegg er jeg støl i hele magen, som om jeg har trent skikkelig hard styrke i går, men det har jeg ikke gjort på lenge.

Vet at det ikke er symptom på noen ting siden det er for tidlig, men jeg har aldri opplevd maken før.

Hørtes veldig bra ut:). Jeg var sykt svimmel når jeg ble gravid i april.. Klarte ikke stå oppreist og ble kvalm, så det var mine første tegn:). Jeg har ikke oversikt over hvor mange Dpo jeg var da:). Masse masse lykke til:D

Hørtes veldig bra ut:). Jeg var sykt svimmel når jeg ble gravid i april.. Klarte ikke stå oppreist og ble kvalm, så det var mine første tegn:). Jeg har ikke oversikt over hvor mange Dpo jeg var da:). Masse masse lykke til:D

Hmmm! Ja sånn sett høres det jo bra ut :p Men det føltes forferdelig!
Hvor lenge utover dagen varte svimmelheten for deg?

Oi, det hørtes helt forferdelig ut! :S Håper du slipper å oppleve det igjen, og hvis så, så håper jeg det i alle fall er verdt det fordi det er pga spire! God bedring :)

Oi, det hørtes helt forferdelig ut! :S Håper du slipper å oppleve det igjen, og hvis så, så håper jeg det i alle fall er verdt det fordi det er pga spire! God bedring :)

Det har vært litt sånn svimmelt i dag og, men ikke i nærheten av like mye som i går. Fremdeles kvalm.. Men tror ikke det er et tegn på noe. Lov å håpe likevel :)

Den varierte veldig.. Fikk mange avmelhetsanfall, men var svimmel nesten hele tiden.. Når jeg var 5 uker minsket det:)

Får håpe at det kan ha noen sammenheng, men jeg tror egentlig ikke det. Mye bedre i dag, så var kanskje bare noe forbipasserende. Vært litt svimmel av og på i dag, men i går var det ille. Kjenner det i dag når jeg beveger meg, men når jeg sitter rolig er det greit nok.

Skremmende at kroppen bare "klikker" sånn helt plutselig!

Samboeren håper inderlig at det er pga en baby, men vi vet begge to at det er litt vel tidlig for å vite noe som helst. Kroppen har vel ikke registrert enda at den er gravid evt? 5 DPO

Det har vært litt sånn svimmelt i dag og, men ikke i nærheten av like mye som i går. Fremdeles kvalm.. Men tror ikke det er et tegn på noe. Lov å håpe likevel :)

Får håpe at det kan ha noen sammenheng, men jeg tror egentlig ikke det. Mye bedre i dag, så var kanskje bare noe forbipasserende. Vært litt svimmel av og på i dag, men i går var det ille. Kjenner det i dag når jeg beveger meg, men når jeg sitter rolig er det greit nok.

Skremmende at kroppen bare "klikker" sånn helt plutselig!

Samboeren håper inderlig at det er pga en baby, men vi vet begge to at det er litt vel tidlig for å vite noe som helst. Kroppen har vel ikke registrert enda at den er gravid evt? 5 DPO
Jo, det kan den:). Det er ingen fasit over når egget fester seg:). I følge min termin når jeg var gravid i april samsvarete det veldig til at egget festet seg da:)

Følger deg jeg, Supramundane :) Koselig med noen med sånn ca samme IKM-dato som meg, og en annen trønder :_rr Vurderer å skrive dagbok selv også. Litt enklere å holde styr på ting da føler jeg :thumleft

Back
Topp