Spennende tider! (Førstegangsprøver)

Har en haug jeg å! Å håper jeg ikke får brukt alle ;) jeg måler hver dag på morgenen ca mellom kl 06-09 :) blir gøy å følge deg framover! Når hadde du siste tr?

Så synd at TR kom :( Får håpe spira sitter i neste pp :) LH (som er det hormonet EL-tester måler) er på sitt høyeste på morgenen, men det tar litt tid før det går fra blod til urin. Så man anbefaler å teste mellom kl 11-15 med 4 timer siden sist dobesøk og minst to timer siden sist man drakk :)

Har en haug jeg å! Å håper jeg ikke får brukt alle ;) jeg måler hver dag på morgenen ca mellom kl 06-09 :) blir gøy å følge deg framover! Når hadde du siste tr?

Forrige mens var fra 26.august til 5.sept. Men det var etter at jeg sluttet med p-pillene, så den var jo ikke "ekte". Aldri vært borti en så grusom mens rett og slett.

Til nå er denne runden med TR veldig "rolig", mer slik jeg husker dem fra tenårene. Men det er jo bare dag 2 i dag så :p

Kjekt at du vil følge meg! Det er en utrolig spennende prosess, og jeg kan liksom ikke snakke med folk jeg kjenner om det heller.

Så synd at TR kom :( Får håpe spira sitter i neste pp :) LH (som er det hormonet EL-tester måler) er på sitt høyeste på morgenen, men det tar litt tid før det går fra blod til urin. Så man anbefaler å teste mellom kl 11-15 med 4 timer siden sist dobesøk og minst to timer siden sist man drakk :)

Ja det var både synd og bra, egentlig. Greit å se at syklusen ikke er helt ute og kjører. 35 dager etter 15 år med piller er veldig greit! Så nå ser jeg frem mot pp2 :D

Tror det blir vanskelig å teste mellom 11-15 siden jeg er på jobb da, men det er jo mulig. Ingen problem med 4t siden sist dobesøk i alle fall, rekker sjelden å gå på do på jobb :p Kan bli verre å samle opp urin for å teste :p Spørs om jeg ikke bare må gjøre det på morgenen.

Forrige mens var fra 26.august til 5.sept. Men det var etter at jeg sluttet med p-pillene, så den var jo ikke "ekte". Aldri vært borti en så grusom mens rett og slett.

Til nå er denne runden med TR veldig "rolig", mer slik jeg husker dem fra tenårene. Men det er jo bare dag 2 i dag så :p

Kjekt at du vil følge meg! Det er en utrolig spennende prosess, og jeg kan liksom ikke snakke med folk jeg kjenner om det heller.

Slik var første tr hos meg å! Tenkte bare at det her gidder ikke jeg en gang til :p men ble bedre neste tr da :) tok eltest i dag og fikk en svak strek! Så el nærmer vell seg :)

Ja det var både synd og bra, egentlig. Greit å se at syklusen ikke er helt ute og kjører. 35 dager etter 15 år med piller er veldig greit! Så nå ser jeg frem mot pp2 :D

Tror det blir vanskelig å teste mellom 11-15 siden jeg er på jobb da, men det er jo mulig. Ingen problem med 4t siden sist dobesøk i alle fall, rekker sjelden å gå på do på jobb :p Kan bli verre å samle opp urin for å teste :p Spørs om jeg ikke bare må gjøre det på morgenen.
Japp, kan godt være du får gode resultater med å teste på morgenen også. Teoretisk er faren for falsk positiv større da, men det gjør jo i grunn ingenting. Da får du i alle fall med deg de positive testene. Men for min del, får jeg sjelden positiv på morgenen selv om testen senere på dagen er positiv, men jeg tror jeg hører til sjeldenhetene på akkurat det :P Du kan jo evt teste og se når din test er sterkest. Kan godt være du får godt resultat ved å teste rett etter jobb også :)

Jeg pleier å teste rett før lunsj. Tar meg bare en ekstra lang dopause. Ingen som stusser over det :P Kopp har jeg stående i skapet på jobb. Jobber på dyreklinikk, så ingen som har stussa på det foreløpig. Haha. Ellers vet jeg mange bruker engangskopper hvis man har en sånn vanndispenser el.l. på jobb :)

Ååå nå har jeg hatt noen sykt travle dager på jobb. Alt som skal være gjort før høstferien er gjort, og jeg har offisiellt fri! Nå har jeg gjort klart arbeidslisten for høstferien, og den er lang. I tillegg må jeg jobbe med masteroppgaven hvis jeg skal ha noe håp om å bli ferdig en vakker dag
glare.gif
Det er mye for meg, for tiden. Jeg føler at jeg såvidt klarer å holde hodet over vannet, men har troen på at det blir bedre etterhvert. Blir det ikke det så holder jeg ikke ut i flere år i alle fall.

Har som kjent TR, og det har gått overraskende bra. Da jeg hadde bortfallsblødning våknet jeg flere netter av at jeg lå i en pøl, og at det bare fosset ut da jeg reiste meg. Helt forferdelig. Jeg måtte til slutt ha alarm på tre ganger om natten for å gå på do..... Nå er jeg på dag 4 og har hatt veldig lite egentlig. Dag 2 var mye, etter det helt normalt, og kanskje til og med mindre enn normalt. Deilig! Spent på å se hvor lenge den varer denne gang, sist var det 14 dager.
icon_rolleyes.gif

Ser frem til en fin helg med samboeren nå. Han jobber neste uke, men det skal jo egentlig jeg og. Vi nyter hverandre utrolig mye for tiden.. han er så god med meg. Jeg har aldri møtt en mann som har et sånt omsorgs"behov", i form av at han tenker så mye på alle rundt seg. Han blir lett rørt, og viser meg med gode ord og varme klemmer (og mer) hvor mye han elsker meg. Det er så godt å ha det sånn! Vi fantaserer om familieliv og alt vi skal gjøre sammen, og jeg gleder meg til absolutt alt. Det er en ganske magisk følelse når man står på startstreken av et samliv, og kjenner at de puslespillbrikkene man selv ikke klarte å få helt på plass (eller kanskje ikke en gang klarte å finne), de ligger nå pent på sin plass. Alt er trygt og godt, kjærlig og oppmerksomt. Jeg er så uendelig takknemlig for alt jeg har. :hug003:love7

Høres ut som om du har fått deg en flott mann. Det er virkelig godt å bli tatt vare på og føle seg elsket. Har det på samme måte med min, og er så takknemlig :)

Høres ut som om du har fått deg en flott mann. Det er virkelig godt å bli tatt vare på og føle seg elsket. Har det på samme måte med min, og er så takknemlig :)

Ja, det er virkelig godt. Jeg har hatt to lange forhold før, og alltid følt at "noe" manglet. Nå vet jeg at det ikke mangler noe som helst. Veldig trygt! :):) Godt å høre at du har det sånn og - det er jo sånn man skal ha det!

Ja, det er virkelig godt. Jeg har hatt to lange forhold før, og alltid følt at "noe" manglet. Nå vet jeg at det ikke mangler noe som helst. Veldig trygt! :):) Godt å høre at du har det sånn og - det er jo sånn man skal ha det!
Ja, det er uendelig godt. Jeg var så vidt blitt 17 når jeg ble ilag med min så han var mitt første ordentlige forhold. Like forelsket i han den dag i dag :)

I dag har jeg bursdag, og fyller 29 år. Jeg syns det er kjekt med bursdag, men da jeg var singel var det også en stressfaktor. At jeg måtte finne noen, slik at vi ville ha tid til å få familie - eller skulle jeg liksom være barnløs og/eller alene for alltid? Mange sånne tanker. Forrige bursdag var slik, mens denne er bare full av gode tanker om året som kommer. Kanskje rekker jeg å bli mamma før neste bursdag - sykt spennende!

Så herlig! Gratulerer så mye med dagen :D

Gratulerer så mye med dagen som var i går! :)

Så herlig! Gratulerer så mye med dagen :D
gratulerer med dagen :)
Gratulerer så mye med dagen som var i går! :)

Tusen takk skal dere ha! :D Kjekt med bursdager :)

Jeg er på dag 8 og det skjer ikke så mye her heller, annet enn at jeg nok har fått en soppinfeksjon. Forferdelig irriterende. Uroer meg for at det vil påvirke sjansene våre denne PPen, men jeg bruker canesten nå, og hvis jeg bruker det i 7 dager så er jeg sånn ca rundt der EL skal være. Det går vel bra?

Jeg har tatt min første EL-test i dag, på CD10. Den var negativ - som ventet. Men jeg har tenkt å ta en hver dag, og så se hvordan det utvikler seg.

Et større "problem" er at samboeren har fått halsbetennese OG skal jobbe lenge i helga.. håper han har litt krutt igjen når helgen er over sånn at vi kan treffe EL :p I tillegg bør denne soppinfeksjonen gå over, jeg har heldigvis blitt MYE bedre!

Håper dette er måneden det klaffer for dere ;)

Back
Topp