Speilreflekskamera-tråden

Martaifarta, her er et eksempelbilde tatt med kit-objektivet til 350D:

1: Hele bildet zoomet ned bare for å vise helheten/størrelsesforholdet i motivet (tatt på ca 1 meters avstand):

2: Samme bildet i 100% størrelse 1:1 utsnitt av bildet, som du ser er skarpheten på f.eks de minste hårene på huden i panna så skarpe at de er i 1-pixelstørrelse i bredden, skarpere går det ikke ann å få det, så etter min mening er kit-objektivet et meget bra/skarpt objektiv, en sånn skarphet i 1:1 pixelstørrelse med så lite støy på f.eks et digitalt kompaktkamera kan man bare glemme:

Ingen av eksemplene er justert på ( dvs. ingen farge,kontrast,lys,kunstig skarpthet,støyfjerning ), bildene er tatt rett fra kameraet uten noen form for etterbehandling.

ORIGINAL: Kal-El

Martaifarta, her er et eksempelbilde tatt med kit-objektivet til 350D:

1: Hele bildet zoomet ned bare for å vise helheten/størrelsesforholdet i motivet (tatt på ca 1 meters avstand):

2: Samme bildet i 100% størrelse 1:1 utsnitt av bildet, som du ser er skarpheten på f.eks de minste hårene på huden i panna så skarpe at de er i 1-pixelstørrelse i bredden, skarpere går det ikke ann å få det, så etter min mening er kit-objektivet et meget bra/skarpt objektiv, en sånn skarphet i 1:1 pixelstørrelse med så lite støy på f.eks et digitalt kompaktkamera kan man bare glemme:

Ingen av eksemplene er justert på ( dvs. ingen farge,kontrast,lys,kunstig skarpthet,støyfjerning ), bildene er tatt rett fra kameraet uten noen form for etterbehandling.

Jah,bildene blir jo rett og slett nydlig[:D][:D]sinnsykt til detaljer som blir me,utroli stilig!!
Blir nok til at vi kjøper det ja(må vente på studielånet først,3uker til[8D])
Er utrolig blank på dette med hva som lønner seg for hviket motiv og hvilke innstillinger en skal bruke,men kommer nok inni det etter hvert!!Juhu,gler meg nå jah[:D][:D]

Et bilde jeg tok her om dagen, ikke så teknisk bra, men synes motivet måtte taes vare på:

ORIGINAL: Bitzyh

skikkelig bra bilde av henne dama....!  har du et med mer bakgrunn og?[8|]

Ja, men ikke justert farger/kontrast/lys på det ennå, kan legge det ut litt senere. Tok en rundt 10 bilder ca av han/henne.

ORIGINAL: Hanna C

Her er noen bilder fra hytteturen vår i helga[:)]

Veldig fine bilder, soppbildet likte jeg veldig godt, kan du legge ut det litt større? (PS, jeg har helt glemt dråpebildet, skal finne det i originalstørrelsen og sende deg).

Takk, takk[:)] Kan legge ut bilde litt større i kveld, hvis du er på da. Ellers så kan jeg sende det på MSN?

Ett til, bra motiv jeg måtte få med, jenta ser nesten forlatt ut.

skikkelig bra bilde av henne dama....!  har du et med mer bakgrunn og?[8|]

Ja, men ikke justert farger/kontrast/lys på det ennå, kan legge det ut litt senere. Tok en rundt 10 bilder ca av han/henne.

gleder meg til å se...![:D]
Men når du tar bilder av personer på gata, reagerer de ikke i det heletatt?

Nei, jeg bruker en 70-300mm (tilsvarer 480 på 35mm analogt kamera), så jeg kan stå både 20 og 30 meter unna og allikevel få en close-shot, da er bildet som regel tatt uten at de vet om det noensinne.

Tar jeg bilder nærmere, panorerer jeg så det ikke ser ut som om jeg står å sikter på noen for lenge. Har ikke hatt noen reaksjoner ennå, hvis noen spør / motsetter seg så sletter jeg nok bildet eller sier at de kan få en kopi.

Et par til: (30-50m avstand, 300mm zoom, ISO 200, F6.3, mellom 350-800 lukkertid)

ORIGINAL: liv1

Var ute på tur med barna i går og da tok jeg et par bilder.
Prøvde også få til et bra bilde av en påfugl som bor rett vedsiden av oss, men det ble ikke så bra...

hehe, artig, jeg har et 100% likt bilde av nøyaktig lik blomst fra nøyaktig samme vinkel som jeg tok forrige uke (skal rote det frem senere).

æ ville bare si at æ ønske mæ et speilrefleks kamra....[8|]

*spring fort ut igjen*

Her har vi x antall kameraer... Bl.a. Nikon F65, F80, F100, Fm3a og D70
Det blir sikkert fler etterhvert... Kan trygt si at det er foto pengene går til her...[:D]

Objektiv er vel ikke like stort utvalg... Nikkor 28-80, Sigma 28-100, Nikkor 65-200,
Nikkor 50 (1,4)fast og Nikkor 80 (1,8 tror jeg...) fast. Også er det vel 18-50 på D70 tror jeg...

jeg ønsker meg et sånt kamera av kjæresten min til jul vet jeg [:D]

happy new year

Back
Topp