Speilreflekskamera-tråden

Morsom tråd dette!!
Canon 350D her i hus + et Sigma DC 18-200mm[:)]

Andre som har problemer meg å legge ut bilder?? Går jo suuuuper treikt dette!!

Kal-El leste for noen dager siden at du hadde tatt bilder av noen mygg?? he he, eller husker jeg helt feil?? La du dem ut noe sted??  *vilse* [:)][:)]

Vi har et Canon EOS 350D [:)]

men er ikke så veldig inn i det enda, så tar gjerne imot råd [;)]

jeg har Canon 10D og en Canon 20D

har solgt en del otikk nå, og venter på nye.. oppdatering kommer senere.

Kjøpte meg nytt objektiv i dag (originalpris 7500,- , 6000,- for objektivet, UV filter til 800 og solblender)

Fått prøvd det litt, fant egentlig ut at jeg er såpass stø på hånden at forbedringen er minimal tror jeg (den har optisk billedstabilisator). Ellers er det greit med 85mm istedet for 55mm så jeg kan stå 3-4 meter unna for å ta nærbilder av folk istedet for 1 meter. Når det gjelder skarphet synes jeg egentlig kit-objektivet 18-55mm er nesten like bra, men som sagt, for de som er litt ustø på hånden ville forskjellen vært større.

Neste jeg skal kjøpe blir vel en 70-300mm eller 100-500mm EF linse.

Dette kjøpte jeg:

[link=http://www.canon-europe.com/For_Home/Product_Finder/Cameras/EF_Lenses/Image_Stabilization_Lenses/EF_1785mm_f45IS_USM/]Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM[/link]

ORIGINAL: liv1

Grattis!!!
Kanskje du kan komme til meg og ta bilde av denn forb... haren som løper rundt her og som jeg vil ha bilde av?
Tidlig tidlig om morgnen er det også et rådyr som tussler rundt, fine motiv om du er rask (og stille) nok.

Solgte det igjen i dag hehe, var ikke fornøyd, dvs, kit-objektivet jeg har tar like skarpe gode bilder (skarpere faktisk på veldig nærme ting siden den har 0.18 meters nærgrense i forhold til det nye jeg kjøpte som har 0.33 meters nærgrense). (tok meg 10 min. å selge det igjen på finn.no weeeee.)

Tror jeg har vært ekstremt heldig med kit-objektivet mitt og fått et skarpt et, har hørt "myter" om folk som har vært griseheldige med kit-objektivet de har fått med.

Nå skal jeg kjøpe meg en Canon-linse med F1.8 i lysstyrke - 50mm fast brennvidde til latterlige 900,- , som har elendig byggekvalitet, går fort i stykker hvis man ikke er forsiktig med det, men det har fått enorm skryt for skarpheten og billedkvaliteten sin på inne-fotografi uten blits. ( http://produkt.akam.no/product.php?productId=2848 )

Og en Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG Macro for Canon til 1800,- ( http://produkt.akam.no/product.php?productId=36874 )

ORIGINAL: Kal-El

ORIGINAL: liv1

Grattis!!!
Kanskje du kan komme til meg og ta bilde av denn forb... haren som løper rundt her og som jeg vil ha bilde av?
Tidlig tidlig om morgnen er det også et rådyr som tussler rundt, fine motiv om du er rask (og stille) nok.

Solgte det igjen i dag hehe, var ikke fornøyd, dvs, kit-objektivet jeg har tar like skarpe gode bilder (skarpere faktisk på veldig nærme ting siden den har 0.18 meters nærgrense i forhold til det nye jeg kjøpte som har 0.33 meters nærgrense). (tok meg 10 min. å selge det igjen på finn.no weeeee.)

Tror jeg har vært ekstremt heldig med kit-objektivet mitt og fått et skarpt et, har hørt "myter" om folk som har vært griseheldige med kit-objektivet de har fått med.

Nå skal jeg kjøpe meg en Canon-linse med F1.8 i lysstyrke - 50mm fast brennvidde til latterlige 900,- , som har elendig byggekvalitet, går fort i stykker hvis man ikke er forsiktig med det, men det har fått enorm skryt for skarpheten og billedkvaliteten sin på inne-fotografi uten blits. ( http://produkt.akam.no/product.php?productId=2848 )

Og en Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG Macro for Canon til 1800,- ( http://produkt.akam.no/product.php?productId=36874 )

Kit objektivene til EOS er generelt sinnsykt bra i forhold til pris, de. Kan ikke klage liksom, men fast brennvidde gir jo alltid best resultat....anbefaler færrest mulig zoom objektiver, eller i alle fall liten zoom. Ekstrem-zoom objektiver er BARE for de fattige (sånne som meg....) som har valget mellom det og ingenting. Mange dedikerte objektiver er veldig å foretrekke. Slit an med nytt objektiv, da!

Her er noen bilder fra hytteturen vår i helga[:)]

er et helt kurrant objektiv det! veldig lyssterkt, og bra skarpt og greier. Hørt masse skryt om det. masse gøy å velge i ja, kan fort bli en dyyyyyyyr hobby[:D]

Har kjempelyst å kjøpe Canon EOS 350D, kit-objektiv  EFS 18-55mm F3,5-5,6.
Tror nok det blir til det,har sett på flere,men syns dette var supert..ser mange har det,og lurer litt på om ikke det er litt stress å dra med seg over alt,det er jo ganske stort i forhold til vanlige "flate" digital kamera...

Er dere fornøyd med det?[;)][;)]

Legge inn noen bilder jeg og...er lenge siden....Litt lett blanding her da!

ORIGINAL: FrøkenFlode

Hanna C- så fine bilder!!![;)]

Tusen takk[:)]

ORIGINAL: martaIfarta

Har kjempelyst å kjøpe Canon EOS 350D, kit-objektiv  EFS 18-55mm F3,5-5,6.
Tror nok det blir til det,har sett på flere,men syns dette var supert..ser mange har det,og lurer litt på om ikke det er litt stress å dra med seg over alt,det er jo ganske stort i forhold til vanlige "flate" digital kamera...

Er dere fornøyd med det?[;)][;)]

Jeg er ekstremt (med vekt på ekstremt) fornøyd. Noen sier kit-objektivet er dårlig, andre sier det motsatte, tror det har med produksjons-feilmargin å gjøre, noen får et skarpt eksemplar, andre ikke.

For min del er kit-objektivet mitt knivskarpt, på de bildene jeg har tatt som er skarpe, er skarpheten 1:1 pixelskarphet, dvs det kan ikke bli skarpere uten å gå opp i oppløsning (dvs. høyere enn 8 megapixel).

Kit-objektivet er dårlig inne uten blitz på f.eks kvelden, da holder det ikke med kunstig innelys, men blitzen kan justeres i styrke, så man kan få knallgode innebilder om kvelden også (skal legge ut noen eksempler på sylskarpe bilder etterpå med 1:1 pixelskarphet).

350D er et uhyre lett kamera, du kan gjerne kalle det et "mini-speilrefleks" for det er litt mindre enn et normalt speilreflekt (noe som kan være minus for noen, personlig synes jeg det sitter som klister i henda mine.) Kit-objektivet er også ekstremt lett, så 350D med kit-objektivet er veldig lett å dra med seg, du blir ikke sliten av å holde det, og det er alt annet enn tungt.

ORIGINAL: Hanna C

Her er noen bilder fra hytteturen vår i helga[:)]

Veldig fine bilder, soppbildet likte jeg veldig godt, kan du legge ut det litt større? (PS, jeg har helt glemt dråpebildet, skal finne det i originalstørrelsen og sende deg).

Legge inn noen bilder jeg og...er lenge siden....Litt lett blanding her da!

Fete bilder, bilde nr. 3 av blomsten så nesten uvirkelig/drømmeaktig ut, ikke som andre "kjedelige" / "klassiske" blomsterbilder jeg har sett. Og tåka mellom fjellene i bilde nr 2 var utrolig fett i det motivet.

takker...men åffer blir de så *(//&%&¤&"%¤" store?? jeg har justert de ned så de ser normale ut hos meg, men er liksom like store i innlegget.....bæsj!!!

takker...men åffer blir de så *(//&%&¤&"%¤" store?? jeg har justert de ned så de ser normale ut hos meg, men er liksom like store i innlegget.....bæsj!!!

STORT = BRA! [:D]

Synes det er bra de ble store jeg, ser man detaljene bedre.

ORIGINAL: Kal-El

STORT = BRA! [:D]

Synes det er bra de ble store jeg, ser man detaljene bedre.

joda, men er jo greit å få hele bilde inn på skjermen, da....[&:]

Back
Topp