ORIGINAL: martaIfarta
Har kjempelyst å kjøpe Canon EOS 350D, kit-objektiv EFS 18-55mm F3,5-5,6.
Tror nok det blir til det,har sett på flere,men syns dette var supert..ser mange har det,og lurer litt på om ikke det er litt stress å dra med seg over alt,det er jo ganske stort i forhold til vanlige "flate" digital kamera...
Er dere fornøyd med det?[;)][;)]
Jeg er ekstremt (med vekt på ekstremt) fornøyd. Noen sier kit-objektivet er dårlig, andre sier det motsatte, tror det har med produksjons-feilmargin å gjøre, noen får et skarpt eksemplar, andre ikke.
For min del er kit-objektivet mitt knivskarpt, på de bildene jeg har tatt som er skarpe, er skarpheten 1:1 pixelskarphet, dvs det kan ikke bli skarpere uten å gå opp i oppløsning (dvs. høyere enn 8 megapixel).
Kit-objektivet er dårlig inne uten blitz på f.eks kvelden, da holder det ikke med kunstig innelys, men blitzen kan justeres i styrke, så man kan få knallgode innebilder om kvelden også (skal legge ut noen eksempler på sylskarpe bilder etterpå med 1:1 pixelskarphet).
350D er et uhyre lett kamera, du kan gjerne kalle det et "mini-speilrefleks" for det er litt mindre enn et normalt speilreflekt (noe som kan være minus for noen, personlig synes jeg det sitter som klister i henda mine.) Kit-objektivet er også ekstremt lett, så 350D med kit-objektivet er veldig lett å dra med seg, du blir ikke sliten av å holde det, og det er alt annet enn tungt.