Speilreflekskamera-tråden

Nikon D70...Har ikke peilig på noe annet om kameraet, annet at det tar sinnsykt bra bilder[:)] Har ikke så mye tips jeg kan dele, siden jeg ikke har satt meg så inn i kameraet desverre..Bare trykker på knappen jeg[:)]

ORIGINAL: Tuttlings

Nikon D70...Har ikke peilig på noe annet om kameraet, annet at det tar sinnsykt bra bilder[:)] Har ikke så mye tips jeg kan dele, siden jeg ikke har satt meg så inn i kameraet desverre..Bare trykker på knappen jeg[:)]

Oppdatert lista, noen flere på BV med speilrefleks-kamera? *DYTTER*

Idag har jeg kosa meg og tatt en HAUG med bilder...hehehehe...men kan sikkert slette mesteparten da! [;)]

arg....imageshack funker ikke....vente til senere...

Noen flere med bilder å vise????

ORIGINAL: Chill24

Idag har jeg kosa meg og tatt en HAUG med bilder...hehehehe...men kan sikkert slette mesteparten da! [;)]

arg....imageshack funker ikke....vente til senere...

Noen flere med bilder å vise????

Jeg har tatt nesten 20.000 bilder nå, har sletta ca 19000 av dem (tar ofte seriebilder på 20-30 for å forsikre meg om å få med minst 1 skarpt bilde osv.)

http://load.imageshack.us/  <- funker nå.

Tenkte jeg skulle legge ut et par bilder etterpå.

Skal vi prøve oss på et nytt tema også i kveld / en ting / noe vi må ta bilde av og legge ut? Du velger tema denne gangen siden du er så flink [:)]

ORIGINAL: liv1

Hei Kal-el tenkte på deg i går da jeg sprang rundt på en motocross bane og skulle prøve få et bra bilde av en spesiel deltaker i et hopp eller lignende. Tenkte at dette hadde vært en bra utfordring for deg, vil du overta min jobb?
Har også brukt en del tid ute i hagen for å prøve få bilde av en hare som har løpt rundt her av og til, men det prosjektet har jeg gitt opp nå.

Ellers så må jeg bare informere om at jeg har 20d og 18-55 mm objektiv men låner andre fra jobben etter behov

Da har jeg oppdatert info om deg på listen, er det et EFS UMS (Canon?) objektiv? optisk billedstabilisator? (pris?)

Mitt prosjekt for tiden er å prøve å ta bilder av en sverm med sånne bittesmå mini-mini-minifluer nede ved brygga her på manuell fokus og skyte vilt med blitz, fått til et par skarpe skudd, men blir så smått [:(] Må nok kjøpe meg et dedikert makro-objektiv snart...

JAAAA JEG VIL TA OVER JOBBEN DIN!!!! *misunnelig på både jobben din og kameraet ditt, 20D <- siklesikle* [:D]

ORIGINAL: liv1

mitt private objektiv er efs 18-55 og er det som fulgte med kamera
men på jobb har jeg blandt annet tilgang til EF-S 10-22mm f/3,5-4,5 USM og EF-S 17-85mm f/4-5,6 IS USM som er laget spesielt til bruk ved mitt kamera.

de har en ledig stilling som helgejournalist i avisa mi, kanskje du skal søke på den så får du betalt for å bruke ditt kamera...

Hvor er avisa di hen?

e d vanlig å få lader me når man kjøpe kamera???

jeg har finepix s5000 digital camera.. med adapter ring AR-FX5 44 mm

og : canon ultrasonic  eos ix7 22-55mm

ORIGINAL: kjærsti

e d vanlig å få lader me når man kjøpe kamera???

Ja, de fleste speilreflekskameraer har batterier med en levetid som kan oftest ikke sammenlignes med kompaktkamera. F.eks ved normal bruk, en 2-400 bilder om dagen, har batteriet på kameraet mitt vart i 3 dager nå.

ORIGINAL: louis2

jeg har finepix s5000 digital camera.. med adapter ring AR-FX5 44 mm

og : canon ultrasonic  eos ix7 22-55mm

Oppdatert listen [:)]

ORIGINAL: Mesaana

ja, syns vi skal opprette et fond til alle de som ikke har speilrefleks kamera!![8D][:D]

jeg er med

Hmmm du har glemt å føre opp meg....Vil ikke bli glemt [:(]

Her er noen jeg leika meg litt med idag...[:)] 

Litjeprinsen har lært seg å rope...

Pusen Amra....

Regndråper....

En "kompis" i vinduet...

Prinsessa mi....

Come an dere andre med bilder nå da!!!![:D]

har veldig lyst på canon EOS 350D, men så vet æ ikke kosn d e me prisen...

e detta dyrt????

http://www.pixmania.com/no/no/266475/art/canon/eos-350d-ef-s-18-55-ii-30.html?itag=9698#fichetechnique

ps: blad opp

ORIGINAL: Sandrella

det var en perfekt tråd for meg som ikke har noe greie på kamera..
kjøpte en canon ixus750 for 2dager siden på elkjøp.. så billig som 1800kr[;)]
har ellers alltid brukt engangskamera!
nå har ikke jeg fått med meg speilreflks-tingen.. hva er det?slags program som de fleste har eller??
har verken brukt eller lest om min!

Speilrefleks er en annen type kamera, som bruker eksterne objektiver som kan byttes ut, og bruker et speil som gjør at man ser nøyaktig det som kommer på bildet i søkeren, b.la fokusområdet / bakgrunns-uskarphet osv.

Her er et typisk speilrefleks-kamera:

forfra (Canon EOS 350D)

Ovenifra (Nikon D70S)

Back
Topp