Speilreflekskamera-tråden

VANNKRANA MI...

FONTENA UTE HOS NABOEN...(thihihihi....tror vel jeg har klikka som smugfotograferer i hagen deres.[:-])

Sinnsykt dråpebilde Flode! [:)] *misunnelig*

Og Chill har virkelig talent, synes hvert bilde du legger frem bare blir bedre og bedre [:)]

ORIGINAL: Hanna C

Bare skarpe fine bilder jo, at du ikke har lagt ut flere bilder av sønnen din skjønner jeg ikke [:)]

Mine dråpebilder (ISO 100, lukkertid 200 med blits, F5,6 blender), justert fargene på de to siste for vasken var så hvit at det var nærmest umulig å se dråpene/vannet. Alle 3 bildene er tatt i vasken på badet nå nettopp så det ble bare tatt litt raskt, skal prøve meg på litt bedre dråpebilde senere.

dritfine bilder[:D][:D][:D][:D]

jeg vil også ha speilreflekskamera[8|]

Nå vet jeg hva jeg ønsker meg i julegave!!!!!!!!

Ja det må du gjøre!!! jeg er bitt av basillen!!!!

Sykt bra bilder Kal el!!!!
Likte spesielt godt det nederste...ser sååå rent og lekkert ut!

Naboen her prøvde å vise meg en funksjon som tar et bilder i 15 hundredelssekund...fanger opp alle og gir en slags effekt... hehehe.... enkelt fortalt. Skal være kjempefin på strjernehimmler og fosser og sånn! Ikke så veldig bra her da, men er så sent, orker ikke å løpe etter fosser idag, så det er bare for å vise...! [;)]

Vri til TV, sett kameraet på stativ, stol e.l. for det MÅ være helt i ro. still inn på 15", ISO 100, og så på tidsinnstilling....klar ferdig og vent til det er ferdig....

ORIGINAL: Chill24

Naboen her prøvde å vise meg en funksjon som tar et bilder i 15 hundredelssekund...fanger opp alle og gir en slags effekt... hehehe.... enkelt fortalt. Skal være kjempefin på strjernehimmler og fosser og sånn! Ikke så veldig bra her da, men er så sent, orker ikke å løpe etter fosser idag, så det er bare for å vise...! [;)]

Vri til TV, sett kameraet på stativ, stol e.l. for det MÅ være helt i ro. still inn på 15", ISO 100, og så på tidsinnstilling....klar ferdig og vent til det er ferdig....

Ja tatt endel bilder med den, du trenger ikke sette den til TV, du kan gjøre det samme på "M"(manuell), bare dra hjulet bort til "15, du kan sette den på så mye som 30 sekunders lukketid, 20-30 sek er bra for stjerner med ca 200-400 ISO og maks blender, du kan også dra hjulet helt bortover til det står "Bulb", som betyr at du trykker en gang for å åpne lukkeren, og trykker på den igjen når du skal avslutte/lukke lukkeren, på den måten kan du f.eks ta 1 bilde som varer en halv dag, som er kult ofte med bla skyer som beveger seg over himmelen, de blir til rare striper.

nei, men det står øverst på ønskelista.[:D]

pappa har, så jeg kan få låne med han vist jeg vil.

Ah, jeg er så imponert over de bildene!! *misunnelig*
Bare å legge ut flere[:D]

ORIGINAL: Kal-El

ORIGINAL: Chill24

Ja tatt endel bilder med den, du trenger ikke sette den til TV, du kan gjøre det samme på "M"(manuell), bare dra hjulet bort til "15, du kan sette den på så mye som 30 sekunders lukketid, 20-30 sek er bra for stjerner med ca 200-400 ISO og maks blender, du kan også dra hjulet helt bortover til det står "Bulb", som betyr at du trykker en gang for å åpne lukkeren, og trykker på den igjen når du skal avslutte/lukke lukkeren, på den måten kan du f.eks ta 1 bilde som varer en halv dag, som er kult ofte med bla skyer som beveger seg over himmelen, de blir til rare striper.

En god tommlefingerregel er at tar man bilder av ting i bevegelse og vil ha "bevegelseseffekt" i bildet, må lukkeren stå på så lenge at objektet har bevegd seget betraktelig stykke av "bildeflaten, viss dere skjønner. Stjerner: fra 2-60 minutter etter hvor drastisk effekt du vil ha. fyrverkeri: så lenge at du rekker å fange de rakettene du ønsker- er det mange på himmelen er det lurt å ikke ta så mange (lurt med litt liten blender til sånt). Foss/fontene: 1-3 sekunder er som oftest best (gir "melis" effekt) men må avpasses etter hvor fort vannet renne (jo fortere vann jo fortere lukker) og etter lysforholdene.

Andre stilige effekter ved lang lukker er: For den tolmodige: Ta bilde av et sted som alltid er masse folk-la lukkeren stå åpen en halv dag eller så og stedet blir folketomt på bildet!!! (så liten blender som mulig og mørke filter må til for å ikke få utbrendte bilder) Bilde av noen som beveger seg i 1-2 sekunder....de blir "spøkelser"-gjennomsiktig. Åpne lukker i mørkt rom - "tegn" i lufta med lighter (ha sort tøy og ikke beveg deg mellom flamme og kamera.

ORIGINAL: Oline

Får vel slenge meg på jeg også...

åååå så fint!!!

Kal-El (eller noen andre): hvordan legger jeg ut flere bilder i samme innlegg???

ORIGINAL: FrkEdwards

ORIGINAL: FrøkenFlode

Kal-El (eller noen andre): hvordan legger jeg ut flere bilder i samme innlegg???

Jeg kan ihvertfall prøve å forklare... [:)]
Gå inn her: http://www.imageshack.us/
Hak av resize image, velg str avatar el. thumbnail for profilbilde,
hak av remove size. Finn bildet du vil ha og trykk host it.
Vent[:)]
Når du kommer på ny side der du kan se bildet ditt, går du nederst
på siden og kopierer den nederste linjen med tekst. (direct link to image)
Når du skriver en melding trykker du på "postkort"-bildet (det gule
og grå helt til høyre ). Fjern http:// og lim inn teksten du kopierte. Trykk ok[:)]

Det ble kanskje litt knotete.. Ikke veldig flink til å forklare merker jeg..
Lykke til[:D]

takk, da skal jeg prøve[;)]

ORIGINAL: Oline

Får vel slenge meg på jeg også...

Fint bilde, har du speilrefleks du også?

Jeg har Nikon D50 med kit objektiv 18-55 mm F3,5-5,5

Back
Topp