Speilreflekskamera-tråden

Flode og Kal -El: TAHNX!!! Ble litt klokere nå ja... men tar nok litt tid før det sitter vil jeg tro...hehehe

ORIGINAL: Chill24
men tar nok litt tid før det sitter vil jeg tro...hehehe

Jeg tror ikke det, du tar veldig bra skarpe bilder, du har nok talent for det og ser ut som du lærer veldig fort [:)]

Jeg tror ikke det, du tar veldig bra skarpe bilder, du har nok talent for det og ser ut som du lærer veldig fort

åååå...så søtt sagt da...du glimter til du åsså..hehehe[:D]

Legg ut noen flere bilder folkens? Du også Chill? Få se få se!

Noen som blir med på å ta bilder etter tema, så legger vi ut vår tolkning av temaet?

Canon Eos 350D[:)] kit

ORIGINAL: Kal-El

ORIGINAL: Flode;-)

tror dette er tatt på 300.

Ja, så forrige bilde også, ser nesten litt mere uskarpt ut en kit-objektivet på tele/normal (17-80), men ser mye skarpere ut på full zoom (300), kanskje det er nærgrensen på objektivet? (ligger vel på en 3-4 meter), hvor langt unna var du ringene når du tok bildet i det første bildet?

PS: Er du mann eller dame? Så du kommenterte at du syntes 350D var vanskelig å håndtere, noe som er vanlig blant fleste menn pga. større hender og dermed andre speilreflekser som gir bedre grep (har små hender selv så 350D-huset er nærmest perfekt for meg.)

Nærgrensa på dette objektivet er 48cm, ingen av bildene er tatt i nærheten på så nært hold, men er riktig, det først er tatt med flere fokuspunkter og har ikke så klar fokus på ringene[;)] synes å huske at det første er tatt på ca 150 men er som sagt ikke sikker. lik skarphet på ulik brennvidde, men skarphet påvirkes VELDIG av blender med dette objektivet.

Som tickeren min sier er jeg 22 uker på vei så vi får alle håpe jeg er jente (men mange her inne som har tatt meg for mann i det siste[:D]) og jeg har bittesmå jentehender (36 i sko-så tilsvarende små hender[;)]). Men er vant til tyngre, kraftigere speilreflekser da, godt mulig det er derfor jeg finner 350en litt uhåndterlig. Dessuten liker jeg ikke det framtunge tyngdepunktet det får med større objektiver.....men det er bare meg da![:D]

Noen som blir med på å ta bilder etter tema, så legger vi ut vår tolkning av temaet?

JAAAAA!!!! Da lærer vi jo MASSE!!!![:D]

ORIGINAL: Flode;-)
(men mange her inne som har tatt meg for mann i det siste[:D])

Aha! Ja så i BV-missetråden at noen kåret seg som BV-far, og en annen tråd noen sa noe lignende, så ble litt forvirra [:D] Bra å få det avklart, at du er jente. [:)]

Sitter og funderer litt fortsatt jeg...hehehe
Når lukkertiden er på 1600, og jeg skrur på blitz, så detter den automatisk ned til 200.... går ikke ann å få den høyere med blitz da kansje?

Og om jeg skal ta bilder "in motion", er det lurt å ha høy lukketid og fortsatt one shot??

Ok, vi begynner med et klassisk kisje-tema da som alle amatørfotografer gjør minst en gang: dråpebilder.

Alle som vil: Ta et dråpebilde, på nært hold som mulig.

Her er lille gullet mitt[;)]

ORIGINAL: Hanna C

pent bilde, fint og skarpt :) fin uklar bakgrunn :) likte belysningenm, er det tatt med blitz og et lys fra siden?

ORIGINAL: Kal-El

pent bilde, fint og skarpt :) fin uklar bakgrunn :) likte belysningenm, er det tatt med blitz og et lys fra siden?

Jepp[:)]

dråpe...

WOW!!!!!!!!
lekkert!!! er det grønne filteret lagt på etterpå eller??

ORIGINAL: FrøkenFlode

dråpe...

Dæven!!![:)]

ORIGINAL: Chill24

dråpe...

WOW!!!!!!!!
lekkert!!! er det grønne filteret lagt på etterpå eller??

takker[:)]
Jeg satte en grønn bolle i vasken og lot det dryppe i den!

Her er et til[:)]

så bra! Fotogen gullet ditt er da[;)] Fint at bakgrunnen er litt utav fokus. Viss du har enda raskere lukker og litt større blenderåpning kan du få denne enda mer fuzzy, viss du vil. Gjør seg ofte på potretter. Veldig skarpt og fint på ungen[;)] Sånn generelt tips når du tar bilder av mennesker og dyr er at det er det samme hvor du har fokus bare det er i øyet[:D] (ikke mynta på dette bildet altså, fin fokus her, bare en fin ting å ha i bakhodet[;)])

ORIGINAL: FrøkenFlode

så bra! Fotogen gullet ditt er da[;)] Fint at bakgrunnen er litt utav fokus. Viss du har enda raskere lukker og litt større blenderåpning kan du få denne enda mer fuzzy, viss du vil. Gjør seg ofte på potretter. Veldig skarpt og fint på ungen[;)] Sånn generelt tips når du tar bilder av mennesker og dyr er at det er det samme hvor du har fokus bare det er i øyet[:D] (ikke mynta på dette bildet altså, fin fokus her, bare en fin ting å ha i bakhodet[;)])

Tusen takk[:)][:)] Alle tips tas imot med takk[:)] Er nybegynner[:)]

Back
Topp