Spark/bevegelse

Kjente første gangen ved 14,5, er 16 nå og det kommer no og da. På første kommer jeg ikke på, hadde vist morkake i front

16 uker i morgen. Begynte å kjenne små "bobler" for ett par dager siden :)

Har kjent liv siden uke 15, er nå 17+2 og andregangs. Første gang kjente jeg det i uke 17. :)

Jeg er i uke 18 og vet enda ikke om jeg har kjent noe eller ikke, er så vanskelig å vite synes jeg. Men hvor kjenner dere sparken? På utsiden med hendene? Eller kjenner dere bevegelsene inni dere?

Jeg er i uke 18 og vet enda ikke om jeg har kjent noe eller ikke, er så vanskelig å vite synes jeg. Men hvor kjenner dere sparken? På utsiden med hendene? Eller kjenner dere bevegelsene inni dere?
Jeg er i uke 17 og har kjent tre ganger at babyen hopper rundt inne i der, andre ganger er det bare mer småbobling. Føler det bare på innsiden og ganske tydelig at det er noe som rører på seg kraftig, kanskje det er spark! Men kan nok ikke kjenne på utsiden enda :) tror det er så individuelt!

Passert 14 uker nå, var på ul i går kveld og da fikk jeg vite at morkaka var plassert foran, så kunne bli en god stund til jeg kom til å merke noe.

Kjente spark på utsiden for første gang i dag tidlig da jeg våknet i senga, da var det opp og stå! :-)

vi kjente liv der for første gang ca 10-14dager siden. Men var usikker på om det var jenta vår som sparka. Men etter å ha sett hvordan hun ligger, og hvor aktiv hun var så har vi kjent mye mer liv de siste dagene. Og nå vet vi det er henne :)

Last edited:
I dag 17+3 har babyen vært veldig aktiv og første gang jeg følte ordentlig liv kontinuerlig. Samboer kjente også første spark på utsiden så det var stas :D

Jeg er 15+3 og begynte å kjenne liv i forrige uke :smiley-bounce012
Dette er mitt første svangerskap, og de jeg har snakket med har forklart det som bobler i magen, vibreringer og sommerfugl i magen. Jeg derimot oppfattet de første bevegelsene som leamus, og nå føles det ut som en liten fisk som spreller rundt :laughing002 Men kjære vene så koselig!!

Har hatt noe leamusgreier i magen, men jeg er av typen at jeg må være hundre prosent sikker - så her må det komme noe som ikke kan forklares med noe annet enn baby :P OG 18+1 i dag, og det har ikke skjedd enda. Morkaken ligger bak og jeg er førstegangs.

I går kjente jeg bevegelse, som jeg er helt sikker på ikke var noe annet. Uke 15+1. Har kjent noe vagt og udefinert siste uka. Kjekt å endelig være sikker!

Kjenner ingen ting, men er førstegangs og 17+2, så innen en mnd kjenner jeg kanskje noe :)

Back
Topp