Joda, jeg aner ikke, aldri hatt barn i sfoDet kommer helt s på , flere har ut 4 klasse, det betyr ett år mindre enn bhg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Joda, jeg aner ikke, aldri hatt barn i sfoDet kommer helt s på , flere har ut 4 klasse, det betyr ett år mindre enn bhg
Vi må ha både vintersko, joggesko, støvler og en drøss av tøy. i forrige jobb fikk vi 70 kr mnd ens , jeg ødela klær for mer enn detVi er nødt til å bytte sko minst 1 gang i året, de blir fort slitnei tillegg må vi selv holde vintersko/støvler (hva enn man foretrekker å labbe rundt på i slaps og snø) og generelt jakker sånn vinterstid. Så syns 4000 hørtes helt ypperlig ut
![]()
SFO er dessverre svindyrt og her vi bor elendigJoda, jeg aner ikke, aldri hatt barn i sfomen ser at det har gått igjen hos mine venninner sine barn. Noen slutter og da gidder ikke de andre heller å gå da de ikke har så mange de kjenner så godt
![]()
Ikke billig idrett nei men vi holder igjen litt vi altså, jeg tenker det blir ikke landslaget herSki er ekstremt dyrt , vi bor i en skikommune hvor de skal ha kondomdress, 3 par ski , 3 par sko og 3 par staver, i tillegg overtrekksdress
Jeg (som er ekstremt lite skiinteressert) syns jo dette hørtes helt overkill utSki er ekstremt dyrt , vi bor i en skikommune hvor de skal ha kondomdress, 3 par ski , 3 par sko og 3 par staver, i tillegg overtrekksdress

Her er sfo 200kr billigere i mnd enn bhg, og tror miljøet osv er ok. Vi kommer til å benytte oss av det når den tid kommer, hvor lenge får vi seSFO er dessverre svindyrt og her vi bor elendig
Jeg er bare glad min ikke startet , ekstremt fokus på det her, ja å egen smørebod daIkke billig idrett nei men vi holder igjen litt vi altså, jeg tenker det blir ikke landslaget herhaha
Men ser at mange har enormt mye utstyr til enhver tid vi er kanskje litt kjipe der?
Hva betaler du i bhg da?Her er sfo 200kr billigere i mnd enn bhg, og tror miljøet osv er ok. Vi kommer til å benytte oss av det når den tid kommer, hvor lenge får vi se![]()
Nei. Fornuft heter det. Barn trenger ikke dritdyrt utstyr - det er gjerne foreldrene som pusher det. Eldste her prøvde seg på skiskyting og tendensen blant noen av de eldre er at foreldrene er pådrivere for dyrt og flott. Heldigvis er det her vi bor helt innafor med brukt og lån og bytteIkke billig idrett nei men vi holder igjen litt vi altså, jeg tenker det blir ikke landslaget herhaha
Men ser at mange har enormt mye utstyr til enhver tid vi er kanskje litt kjipe der?
Ja nei altså jeg går på ski jeg, men trenger ikke ett par klassisk , ett par racing og ett par ett eller annet, men jeg er visst litt rar der daJeg (som er ekstremt lite skiinteressert) syns jo dette hørtes helt overkill utmen igjen, da jeg hadde hest så hadde jeg to forskjellige saler til den (en sprangsal jeg fikk med da jeg kjøpte den) og en dressursal jeg fikk tilpasset ham. I tillegg flere forskjellige dekkener til forskjellige temperaturer..
For andre høres jo dette ut som galskap, men dette var naturlig for meg![]()
Her er det ski, og hest koster ja og blir ikke billigere hellerhihi
Vanligvis ca 3100 (hvis ikke det har steget mer siden barnetrygd har øktHva betaler du i bhg da?
), så er det kostpenger på 300 per barn. Så er det to barn, så er det rundt 900kr søskenrabatt. Akkurat nå lå siste regning på 5400 da vi må ordne all mat selv Ja nei altså jeg går på ski jeg, men trenger ikke ett par klassisk , ett par racing og ett par ett eller annet, men jeg er visst litt rar der da
Vel, jeg hadde et par bortoverski (hva heter det egentlig?) og et par slalomski da jeg var yngre. Begge par selvfølgelig arvet, og jeg var fornøydJa nei altså jeg går på ski jeg, men trenger ikke ett par klassisk , ett par racing og ett par ett eller annet, men jeg er visst litt rar der da
Vi går ikke såå mye som dere, men blir til tider mye tunge stell der man står rett opp og ned over tid osv. Jeg er veldig fornøyd med og glad i mine ecco sandaler (ca 1100kr), bytter dem i underkant av hvert år. Da er de slittDa får dere forhandle dere frem
Her får vi såpass mye pga å forebygge for sykefravær og de oppdaget at når vi fikk mindre for det gjorde vi en tid så kjøpte mange dårlig sko og da økte skader på bein og rygg. Vi går ekstremt mye på jobb ligger på 20-25 tusen skritt så skotøy er viktig![]()

Litt dyrere for SFO her, for mye færre timer enn i bhgVanligvis ca 3100 (hvis ikke det har steget mer siden barnetrygd har økt), så er det kostpenger på 300 per barn. Så er det to barn, så er det rundt 900kr søskenrabatt. Akkurat nå lå siste regning på 5400 da vi må ordne all mat selv
![]()
LangrennskiVel, jeg hadde et par bortoverski (hva heter det egentlig?) og et par slalomski da jeg var yngre. Begge par selvfølgelig arvet, og jeg var fornøyd![]()
Derfor sier jeg at den er dyrere på timesbasis her, var bare det jeg menteLitt dyrere for SFO her, for mye færre timer enn i bhg

Mine vintersko er ganske dyre, pga føttene mine må ha ordentlige sko, så skjønner at det er dyrt med gode nok sko.Sterkt uenig at man får vintersko til under 1000 lappen som gode, har man ikke feilstilling verken i fot eller rygg så kanskje man ikke kjenner hvor viktig skotøy er for kroppen vår. Det er en grunn til at i min jobb får vi sko til 4000 hvert år for å forebygge skader på kroppen. Så for meg og mange andre er gode sko like nødvendig som barnehageplass. Så fult sammenlignbart. Men jeg har aldri påstått at man ikke finner billigere sko, jeg kan kjøpe både brukt og på økonomisko, kjøpe klær på hm eller Fretex osv. Men det er altså ikke et alternativ like lite som å ikke ha barnehageplass.