Sparer den gamle satsen med barnetrygd til barna, fordelt ca 75/25 på aksjesparekonto med høy risiko/høyrentekonto. I hovedsak er håper at dette kan bli et lite bidrag inn på boligmarkedet i fremtiden, men delen på høyrente (som jo er et tapsprosjekt nå til dags) er tilgjengelig til evt større ting (konfirmasjon, hest, sykkel etc.).
I personlig sparing så sparer jeg pr nå 1000,- i fond og 1500,- på høyrente. Har ganske lik inntekt som samboer (begge jobber 100%). Jeg har tidvis noe høyere inntekt da jeg tar på meg ekstravakter. Dette blir typisk overført til oppussing/ferier/felles goder.
Har nylig pusset opp kjelleren for utleie, der spares hele månedsinntekten (9000,-) til det står ca 50000,- i buffer der for utleiedelen. Etter dette justerer vi det nok slik at der går til sparing til oppussing/ferie/nedbetale billånet.
Har planlagt noe oppussing av hus de neste årene, derfor noe lav spareandel i aksjer (selv om en stor andel nok blir tatt som refinansiering av boliglån). Har også billån, -så kommer til å betale inn ekstra på dette fremover heller enn å øke aksjesparingen.