Spørsmålstråd

Ja, men jeg tenker at mange av de som har røket fra enten ikke har vært på TUL tidligere, eller har vært på TUL hvor det har vært litt "ymse" hva de egentlig så - altså føler jeg at "vi" som veldig ofte hos TUL er, og har en tidsriktig utvikling av embryo/foster og ser at alt er stabilt således ikke har så mye å bekymre oss for! :Heartpink Man muss ja positiv sein! :D
Bare vært på en jeg da, freaker litt ut.
 
Andre som sliter med hjertebank? Har våknet av det på natten i det siste og får ikke sove igjen. Er veldig ubehagelig
 
Noen med erfaring om hard mage utenpå? Utpå formiddagen i dag merket jeg at jeg hadde større mage enn ellers, og når jeg kjente på den med hånden var den steinhard! Har hatt litt vondt i magen fra og til i dag (3 på en skala 1-10), og magen har stort sett vært hard hele tiden. Noen med erfaring eller tanker om hva det kan være? Tenkte litt på kynnere, men da hadde vel magen blitt mykere innimellom?
 
Noen med erfaring om hard mage utenpå? Utpå formiddagen i dag merket jeg at jeg hadde større mage enn ellers, og når jeg kjente på den med hånden var den steinhard! Har hatt litt vondt i magen fra og til i dag (3 på en skala 1-10), og magen har stort sett vært hard hele tiden. Noen med erfaring eller tanker om hva det kan være? Tenkte litt på kynnere, men da hadde vel magen blitt mykere innimellom?

Luft? :) Bare en tanke. Mye magevondt pga luft, og typisk hard mage utenpå pga spenn.
 
Sykmelding eller svangerskapspenger?

Jeg har vært sykemeldt en stund pga masse kvalme og oppkast. Totalt 6 uker så langt, og det ser jo ikke ut til å gi seg med det første. Jeg kastet opp i 8 mnd sist svangerskap og hadde ikke sjans til å jobbe over mine 60%. Jeg kjenner på kroppen at dette er veldig likt - om ikke verre - enn sist og er redd for at jeg ikke klarer å komme tilbake til mine 100% resten av svangerskapet. Men vil det si at jeg kanskje burde over på svangerskapspenger? Men jeg er jo faktisk syk(?), og de er veldig ivrige på å tilrettelegge på jobb. Så det ligger ikke på mangel av tilrettelegging, jeg bare fungerer overhodet ikke om dagen.
 
Sykmelding eller svangerskapspenger?

Jeg har vært sykemeldt en stund pga masse kvalme og oppkast. Totalt 6 uker så langt, og det ser jo ikke ut til å gi seg med det første. Jeg kastet opp i 8 mnd sist svangerskap og hadde ikke sjans til å jobbe over mine 60%. Jeg kjenner på kroppen at dette er veldig likt - om ikke verre - enn sist og er redd for at jeg ikke klarer å komme tilbake til mine 100% resten av svangerskapet. Men vil det si at jeg kanskje burde over på svangerskapspenger? Men jeg er jo faktisk syk(?), og de er veldig ivrige på å tilrettelegge på jobb. Så det ligger ikke på mangel av tilrettelegging, jeg bare fungerer overhodet ikke om dagen.

Slik jeg har forstått reglene så får man svangerskapspenger hvis det er fare for fosteret og jobben ikke kan tilrettelegge med forflytning eller andre arbeidsoppgaver. Er man syk med svangerskapsplager så er det sykemld som gjelder.

God bedring!
 
Kan ikke bli fler nå! Må bare håpe det går bra! <3
Enig, det er bare så skummelt med alle som faller fra. Jeg får heller ikke svar på hvordan det står til før om 13 dager. Mulig jm prøver å høre hjertelyd om 5 dager, men det er jo ingen garanti.
 
Back
Topp