Hun har samme "oppskrift" fra 3-6 mnd., men man må jo se an den enkelte baby. (Det er fra de er tre mnd.de begynner å produsere det hormonet som bidrar til at de kan finne søvnen selv). Mini er 16 uker i dag. Vi hadde egentlig tenkt til å vente litt med dette, men han begynte å våkne oftere og oftere-på slutten var det sånn at han våknet rundt ti ganger (!) hver natt og hyla om han ikke fikk puppen i munn.. I tillegg våknet han også veldig hyppig fra han ble lagt til vi skulle legge oss for å få puppen i munnen-ikke sulten med andre ord, men en vane/søvnassosiasjon. Ikke bra for noen at det utviklet seg sånn, så da bestemte vi oss for å starte først som sist. Jeg ringte også helsesøster for å høre hennes mening. Det har ihvertfall gått overraskende bra og han sover mye bedre både på dagtid og om natten etter bare fire kvelder med hennes "oppskrift" (har boken). Jeg hadde grudd meg sånn til dette, men vi følger en veldig skånsom metode som jeg klarer å følge
Hadde aldri trodd at det skulle gå såpass lett.. Med storesøster slet vi med hyppige oppvåkninger helt frem til hun ble 1 1/2 år! Har ikke tenkt til å legge opp til det samme denne gang.. Vi prøvde ikke det samme opplegget med henne og ikke vet jeg om det hadde funket på henne heller for hun er helt annerledes, men det funker ihvertfall veldig godt på gutten vår
Og nå er han sååå blid og fornøyd hele dagen-tror han har godt av å slippe å våkne så ofte
Anbefaler boken hennes til alle som har litt utfordringer. Jeg lånte den av ei venninne som brukte den til begge hennes barn. De sov også godt og selv fra rundt fire mnd.