Sovne for natta

Før la hun seg 23:00 og sov til 11-12, men så plutselig begynte hun å sovne tidligere og tidligere. Nå har hun stabilisert seg på ca 19:00-07:00.

I starten sovnet hun i vogna og så bar vi bagen opp på soverommet. Nå får hun siste måltid på soverommet og legger seg i egen seng der :)

Jeg ser at jeg legger min baby veldig seint :-P sånn ca kl 23.30 ;-) men da har hun gjerne sovet i vuggen eller armene mine i halvannen time.
Hvor sover babyene deres når de sovner alt fra kl 19 til dere legger dere?

Vi legger han i sengen sin inne på rommet vårt. Vi legger han kun i sengen sin når han skal sove for natten. På dagtid sover han i vognen. Vi bruker babycall for å følge med at alt er bra. Det fungerer bra her i huset men noen ganger våkner han en halv time/time etter jeg har lagt meg for første amming.

Jeg ser at jeg legger min baby veldig seint :-P sånn ca kl 23.30 ;-) men da har hun gjerne sovet i vuggen eller armene mine i halvannen time.

Vi legger henne inne på rommet våres i sprinkelsenga hennes :) Har babycalling!

Vi legger han på rommet hans, kveldsstell rundt kl. 19-20 og sover en plass mellom 20-21 :) er der med han og følger han i søvnen fremdeles, men det er bare koselig og ha litt kosetid bare vi to :)

Min sover i vogna på dagtid og litt i vugga om kvelden. Vil han sove etter 21 legger jeg han i senga.

Her er mini forsynt for dagen i 18 (!) tiden... Får mat ca.23 og 4 og står opp 7. Er han selv som har lagt opp til denne rutinen om å ta natta så tidlig. Akkurat nå jobber vi med å få han til å finne søvnen selv, da jeg har ammet han i søvn frem til for tre dager siden.. Følger den skånsomme "oppskriften" til sovekarin og det går overraskende bra :)

Her er mini forsynt for dagen i 18 (!) tiden... Får mat ca.23 og 4 og står opp 7. Er han selv som har lagt opp til denne rutinen om å ta natta så tidlig. Akkurat nå jobber vi med å få han til å finne søvnen selv, da jeg har ammet han i søvn frem til for tre dager siden.. Følger den skånsomme "oppskriften" til sovekarin og det går overraskende bra :)
Åssen ser den oppskriften ut da? Sånn steg for steg? Vi sliter med det samme! Føler det er helt umulig å ikke amme eller bysse i søvn... :(

Har du forsøkt å legge henne i sengen/krybben på kvelden i et mørkt rom? Det gjorde susen her i hvertfall! Jeg begynte å amme på rommet hennes i mørket rundt 19-20 tiden da det liksom var tid for en lur. Når hun sovnet la jeg henne forsiktig i krybben og der sov hun litt urolig til å begynne med.. Våknet av og til og måtte amme litt, men hun sovnet hver gang! Så da ble rutinen innført her ;) utrolig deilig med litt voksentid på kvelden!

Jeg pleier også å legge henne til brystet når jeg legger meg! Det funker! For da sover hun litt lenger enn en halvtime etter jeg har sovnet!

Prøv det, kanskje går det- kanskje ikke! Men verdt et forsøk!

Nei, har bare prøvd å legge hun i stuen i vuggen. Hun våkner når hun ikke hører oss i nærheten. Så jeg tror ikke hun er klar for å ligge på rom alene i de timene frem til vi legger oss.
Var lurt tips det med ammingen før du legger deg, det skal jeg huske :-)

Vi legger han i sengen sin inne på rommet vårt. Vi legger han kun i sengen sin når han skal sove for natten. På dagtid sover han i vognen. Vi bruker babycall for å følge med at alt er bra. Det fungerer bra her i huset men noen ganger våkner han en halv time/time etter jeg har lagt meg for første amming.

Så bra at det virker slik for dere :-) her vet jeg ikke om hun er klar for å ligge alene de timene før vi legger oss. Hun våkner så lett

Idag var han kjempetrøtt 1900 etter å ha vært våke fra kl 1700. Badet til kvelden for å
Hale ut tiden litt. begynte å døse og sovnet. La han i sengen og ViPS der var han reasy to go...har holdt på nå i nesten 3 timer. Våknet til hver gang jeg har lagt han ned. Noen som har opplevd at kveldsbad har virket mot sin hensikt, at de blir mere oppspilt? Han har vært vanskeligere den siste uken og det eneste nye er at han har fått badet hver kveld i stedet for hver 2/3.

Idag var han kjempetrøtt 1900 etter å ha vært våke fra kl 1700. Badet til kvelden for å
Hale ut tiden litt. begynte å døse og sovnet. La han i sengen og ViPS der var han reasy to go...har holdt på nå i nesten 3 timer. Våknet til hver gang jeg har lagt han ned. Noen som har opplevd at kveldsbad har virket mot sin hensikt, at de blir mere oppspilt? Han har vært vanskeligere den siste uken og det eneste nye er at han har fått badet hver kveld i stedet for hver 2/3.

Vi bader han hver kveld og har gjort det siden han ble født. Det virker som om han blir rolig av badingen. Det eneste er at han blir utålmodig når vi tar på pysj etterpå fordi han vet at han da får pupp etter det :)

Vår lille legger seg rundt 21.00-23.00. Og sover natten gjennom til 07.30-08.30
Han sover da i krybben sin nede i stua sammen med oss, mens tv å alt er på. Har ikke turt å legge han opp på soverommet mens vi sitter her nede, men vi har jo babycall, så det er vel bare til å begynne med det å innføre rutiner. Jeg synes kveldene er litt vanskelige, for fra seks og til han sovner er han litt urolig og vil ha mye pupp. Så jeg sliter litt med å lage en rutine for han. Men man må jo bare starte et sted :)

Jepp, kan ikke bade for sent for hun vil hvertfall være våken i 2 timer etter et bad ;)

Frøkna har sovetiden sin til langt på morgenen og liker å være våken på kveldstid. Sovner sjelden før 23 og legger seg stort sett sammen med oss. Spent på om det endrer seg nå som hun runder 3 måneder.

begynner kveldsstellet kl 18 og hun sovner mellom 1830 og 1930. Hun klarer stort sett å ligge i senga alene fra jeg legger henne 1830 da og sovner på egen hånd. Det har kommet av seg selv fordi hun blir overtrøtt og hylgriner lenge om vi er for sene med å legge ho, så har det bare blitt tidligere og tidligere. Hun sover i senga vår og vi har babycall. våkner alt mellom 5 og 9, men stort sett i 7-tiden. Og får mat 1-2 ganger ila natta.

Vi starter kveldsstell l 18:30. Sjelden bading da han blir helt vill av det. Bading i offentlig basseng får han trøtt da :) han sovner ca 19:30 og våkner 06:11 omtrent hver morgen, kan stille klokka etter han :) herlig med de timene på kvelden

Har ikke sånn veldig faste leggetider enda, men hun er i seng mellom 23 og 00/00.30. Det har bare blitt sånn siden det er sommerferie og eldste er oppe til hvertfall 00. Vi har liten leilighet og snuppa vil ha det mørkt og rolig når hun skal sove, så da har det blitt sånn. Nå må jeg prøve å få henne i seng litt tidligere, for om 3 uker er det skole og jeg kan ikke legge meg kl 01 :)

Back
Topp