Sovne for natta

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Når legges deres babyer for natta? Etter å ha lest litt her inne virker det som at alle legges senest kl 21... Min legger seg ikke før tidligs 21:30, men mest rundt 22 eller 22:30. Igår la han seg faktisk kvart på ni!

Eller er det jeg som gjør noe "feil?"

Samme som deg. Mellom 21 og 23. Tenker å prøve på litt mer rutine når vi kommer hjem etter ferien

Tidligst jeg har fått lagt han var i går kveld kl 2015....aldri skjedd før! Som regel er det mellom 21-22-22.30

Her sovner han somregel mellom 18.30 og 19.30. En rutine han har laget seg selv. Står somregel opp mellom 6-7. Aaaalt for tidlig for denne b-menneske mammaen. Men har jo ikke noe valg. Må jo bare stå opp. For sove mer er ikke tale om. Likte bedre når han sov til 9.30 :-P hehe

Samme her! Han får mat mellom 21 og 21.30, og legges etter det:) Har tenkt akkurat det samme som deg at det virker som alle legger de så tidlig;) Jeg føler imidlertid det er greit sånn som vi har det! Ser ingen grunn til å endre ting enda. Lillen får styre rytmen litt til:D

Vi legger han ca kl syv. Det er utrolig deilig å få de timene med "voksentid" på kvelden! Men til gjengjeld står han opp mellom seks og åtte om morgenen. Og alt før åtte synes jeg er litt vel tidlig står deres opp senere når de legges senere?

Her har alt plutselig endret seg... Før fikk vi ikke lagt henne før rundt 22-23 tiden, nå er hun stup trøtt rundt 19-20 tiden... Hu våkner noen ganger da, for å amme litt men sovner raskt igjen. Denne rutinen har kommet helt av seg selv... Det har bare blitt sånn! Og ja, utrolig deilig med voksentid på kvelden- er helt avhengig av det! Men nå står hun også opp mellom 06:30 og 8! Før sto vi ikke opp før 9-10 tiden :) ....

Før var han i seng rundt 2100, men den siste tiden har han ordnet et egen rutine der vi tar kveldstellet rundt 1900 og legger han etterpå. Da er han stuptrøtt og veldig klar natta :-)

Tidligere var det 21-22. Men for ca 2-3 uker siden ble han tidligere trøtt og vi måtte begynne å legge 19-20. Nå sovner han stort sett senest kl 20 avhengig av når siste luren var. Står opp mellom 7-9 engang :)

her legges han 20/21.00.. dette er en rutine som han selv har lagt seg og er virkelig klar for nattan da :) han somer da helt til kl 06/07.00 før det soves videre til ca kl 09.00

Samme her! Han får mat mellom 21 og 21.30, og legges etter det:) Har tenkt akkurat det samme som deg at det virker som alle legger de så tidlig;) Jeg føler imidlertid det er greit sånn som vi har det! Ser ingen grunn til å endre ting enda. Lillen får styre rytmen litt til:D

Ja, jeg syns også det er helt greit, men begynte å lure på om det var feil. :P

Når legges deres babyer for natta? Etter å ha lest litt her inne virker det som at alle legges senest kl 21... Min legger seg ikke før tidligs 21:30, men mest rundt 22 eller 22:30. Igår la han seg faktisk kvart på ni!

Eller er det jeg som gjør noe "feil?"

Vår baby sovner ca 01.00... Bare spiser fra sånn 21.30, så vi klarer ikke å få lagt han før. Satser på at han snur litt snart ')

19:00 er hun veldig klar for natta! Spiser en gang i 05-06 tiden og sover til 08-09 igjen :-)
Sover kanskje 1,5 time tilsammen på dagtid.

Hun sovner for kvelden mellom kl.19-19.30. Det er er rutine hun har kommet inn i selv :)

Her sovner hun mellom 21 og 21.30, for noen par uker siden var det 22.30-23 så det blir tidligere og tidligere :) våkner for ett måltid i 4-5 tiden og sover til ca 8 :)

Min lille baby er et nattdyr :p
Alt mellom 22-01, men de siste uken har jeg merket en liten forandring. Oftere 22 enn 01 nå :D
Babyen spiser da 06, 08 å står opp klokken 10 sånn ca :)

Jeg ser at jeg legger min baby veldig seint :-P sånn ca kl 23.30 ;-) men da har hun gjerne sovet i vuggen eller armene mine i halvannen time.
Hvor sover babyene deres når de sovner alt fra kl 19 til dere legger dere?

Dem sier jo at når babyen blir rundt 3-4 mnd så burde man begynne med legge rutiner :)

Viktig å starte tidlig med gode rutiner.
Men følg barnet! Hvis han enda ikke er klar så er det virkelig ikke noe vits i å prøve så hardt! Det kommer litt av seg selv!

Jeg ser at jeg legger min baby veldig seint :-P sånn ca kl 23.30 ;-) men da har hun gjerne sovet i vuggen eller armene mine i halvannen time.
Hvor sover babyene deres når de sovner alt fra kl 19 til dere legger dere?
Har du forsøkt å legge henne i sengen/krybben på kvelden i et mørkt rom? Det gjorde susen her i hvertfall! Jeg begynte å amme på rommet hennes i mørket rundt 19-20 tiden da det liksom var tid for en lur. Når hun sovnet la jeg henne forsiktig i krybben og der sov hun litt urolig til å begynne med.. Våknet av og til og måtte amme litt, men hun sovnet hver gang! Så da ble rutinen innført her ;) utrolig deilig med litt voksentid på kvelden!

Jeg pleier også å legge henne til brystet når jeg legger meg! Det funker! For da sover hun litt lenger enn en halvtime etter jeg har sovnet!

Prøv det, kanskje går det- kanskje ikke! Men verdt et forsøk!

Back
Topp