Sovevoldtekt?

Nota235689

Andre møte med forumet
Hei, har over lengre tid våknet av at kjæresten penetrerer meg mens jeg sover, kan våkne av en fuktig finger i analen, penis i analen eller i vagina.. Jeg har sagt fra mange ganger at jeg ikke synes dette er ok. Han har variert mellom å si at han ikke har gjort det og å unnskylde seg, si han er flau. Nå har han også gjort det mens mitt barn ligger i senga med oss. Sniker seg liksom på min side og tar seg til rette.. Jeg synes dette er ekkelt, respektløst og kvalmt,får ikke lyst på sex eller noe. Han sier det skal aldri skje igjen, men jeg vet ikke min arme råd lengre, han har sagt det før, jeg har sagt at neste gang anmelder jeg det, men det hjalp ikke.. Trenger han profesjonell psykologhjelp? Hva kan jeg gjøre? Vi har et barn på vei i tillegg..

Du har sagt klart i fra at det der er ikke greit så ja det er voldtekt..
Hadde for å være helt ærlig sparket han ut av soverommet muligens huset..

Anmeld, dette er ikke greit. Samboer kan fint vekke meg på natta med å ha sex, men han vet at det er greit for meg og at jeg gir beskjed om jeg ikke orker/ønsker ha sex. Har jeg foreksempel hintet om at jeg ikke er i humør på kvelden (eller nå som jeg er dårlig) gjør han det selvfølgelig ikke. Dog stapper han ikke ting inni det hellige nummer 2 heller..

Det er voldtekt. At han ikke respekterer kroppen din sin integritet eller deg er helt hårreisende. Jeg oppfordrer deg på det sterkeste å kontakte krisesenter for rådgivning og bosted dersom du bor sammen med kjæresten din.

• Liker
Reactions: B
Om han hadde syntes at dette var ekkelt så hadde han sovet på et annet rom. Men han gjør ikke det, og det skjer om igjen og om igjen. Dette sier meg at han ikke respekterer dine grenser, og at han ikke tar ditt nei alvorlig. Dette er voldtekt, men han tenker ikke på det som der. For han er det bare å kose seg med partneren, og så blir du litt sur innimellom da.
Prøver han å late som at dette ikke er noen stor greie? At det er du som egentlig er problemet?

Last edited:
Veldig. Veldig. Veldig ikke ok oppførsel. Det er voldtekt og det er straffbart.

Å penetrere et annet menneske som sover, eller ikke har gitt samtykke eller som ikke er i stand til å motsi seg er voldtekt..
dette er overhode ikke greit! Si til han at det han påfører deg mens du sover klassifiserer til voldtekt! Kanskje han skjønner alvoret da.. og at hvis dette skjer igjen så må du ut av forholdet..

Dette er voldtekt, ja. Jeg hadde blitt skikkelig forbanna, sagt nøyaktig det jeg mente om både det og han og bedt han sove i kjelleren. Og at han bør søke hjelp for det er ikke noe særlig å dele hus med en mann som ikke respekterer en.

Ikke ok oppførsel! Om han ikke tok trusslen om anmeldelse alvorlig ville jeg nok sparket han ut av huset!

Ehhh, trolling?? Brukeren har to innlegg bare, og de er nesten like.... I såfall dårlig gjort å tulle med no slikt som dette!

Ehhh, trolling?? Brukeren har to innlegg bare, og de er nesten like.... I såfall dårlig gjort å tulle med no slikt som dette!
Trolling eller ikke.
Tror det der dessverre er mer vanlig enn man tror, og greit å ha et fokus på det.
Samtidig tenker jeg at dersom jeg hadde et slikt problem og ønsket å lufte tankene ville jeg nok ha opprettet en ny bruker her hvor jeg føler meg trygg og spurt....

Trolling eller ikke.
Tror det der dessverre er mer vanlig enn man tror, og greit å ha et fokus på det.
Samtidig tenker jeg at dersom jeg hadde et slikt problem og ønsket å lufte tankene ville jeg nok ha opprettet en ny bruker her hvor jeg føler meg trygg og spurt....

Absolutt enig med deg! Var ikke d som var poenget med kommentaren min. Og hadde d ikke vært for at brukeren har laget to like innlegg om ak d samme hadde jeg nok ikke kommentert med «trolling» heller. Sensitivt tema som dette er ikke noe å spøke med

Absolutt enig med deg! Var ikke d som var poenget med kommentaren min. Og hadde d ikke vært for at brukeren har laget to like innlegg om ak d samme hadde jeg nok ikke kommentert med «trolling» heller. Sensitivt tema som dette er ikke noe å spøke med

Hender seg folk gjør det om de er nye på forumet og ikke helt vet hvor de skal poste.
Håper nesten at det er trolling, det er jo en forferdelig situasjon.

Er dette virkelig så må du komme deg vekk. Absolutt ikke greit i det hele tatt. Voldtekt er det uansett om dere deler seng. Folk har sine egne grenser og han har da tydelig brutt din grense. Uansett om det er trolling eller ikke så er det viktig å få frem. Man må passe på sine grenser og brytes de så er det voldtekt ( dette gjelder da begge veier).

Er det ikke lov å publisere noe mer enn en plass? [emoji848] Mange som ikke er medlem oppretter en bruker for å spørre om ting her også.

Dette er voldtekt og jeg ville anmeldt og kastet han ut. Dette er ikke lov!

Hender seg folk gjør det om de er nye på forumet og ikke helt vet hvor de skal poste.
Håper nesten at det er trolling, det er jo en forferdelig situasjon.
Det var min første tanke også. Jeg hadde følt meg utrygg hvis jeg bodde sammen med en som ikke eier respekt for andre menneskers grenser.

Back
Topp