Sovevoldtekt?

Har endt forholdet og gjort grep. Vi bor ikke sammen! Leser det du skriver og tenker at jeg har gjort det rette.. Er i uke 25
Så godt. Lykke til videre.

Det noen sier om samvær, husk at det st han voldtok deg ikke har noe med pedofili å gjøre og det er ingen grunn til å mistenke noe i den retning så vidt jeg har forstått.

Håper du har gode folk rundt deg som kan hjelpe deg.

Hvordan reagerte han på at du brøt ut av forholdet? Forklarte du at dette var grunnen? Skjønte han alvoret?
Tror du har tatt et godt valg for deg selv og barna.
En skal sove trygt på natta! Ingen skal oppleve å vokne av at noen har sex med en. Kjæreste eller ei..
sex er noe som begge skal samtykke, og være enig i skal finne sted. Han har tråkket langt over dine grenser.

Ja, det er det: omsorg.
Folk er forskjellig, og det er greit.
Men for barnets utvikling og selvstendighetstrening er det anbefalt å sove i egen seng, hvertfall etter 2 år.
Å komme oppi senga til foreldrene om morgenen for kos, er noe helt annet.
En kan gi kjærlighet og omsorg på andre måter enn å ha de oppi senga til de begynner på skolen.

Hva med sexlivet hvis en skal ha store barn på soverommet?
La barna få sove i egen seng på rommet sitt. Dette gir både de og dere bedre søvn og barnet får en mestringsfølelse og selvstendighet.

Men for barnets utvikling og selvstendighetstrening er det anbefalt å sove i egen seng, hvertfall etter 2 år.
En kan gi kjærlighet og omsorg på andre måter enn å ha de oppi senga til de begynner på skolen.

La barna få sove i egen seng på rommet sitt. Dette gir både de og dere bedre søvn og barnet får en mestringsfølelse og selvstendighet.

Samsoving er ikke nødvendigvis så svart/hvitt. Dette er fagfolk veldig uenige om så folk må få gjøre det de trives med og som fungerer. :)

Tja, det kan diskuteres, men jeg har en overhengende følelse av at du vil dra inn Karin Naphaug & co, og det våset orker jeg rett og slett ikke nå.

Vårt barn sover best sammen med oss. Vi lar ham og hans behov styre. :)
Sexlivet vårt har aldri vært avhengig av en seng, og det var stort sett ikke der "the magic happened" før vi fikk barn heller. Vi legger oss ikke kl.19, så vi har god tid til hverandre på kvelden. ;)
Vi vet mer enn nok om hvordan å gi barnet mestringsfølelse og lære ham å være selvstendig. Trygghet og omsorg på barnets premisser er heldigvis ikke motsetninger til det. :)

Tja, det kan diskuteres, men jeg har en overhengende følelse av at du vil dra inn Karin Naphaug & co, og det våset orker jeg rett og slett ikke nå.

Vårt barn sover best sammen med oss. Vi lar ham og hans behov styre. :)
Sexlivet vårt har aldri vært avhengig av en seng, og det var stort sett ikke der "the magic happened" før vi fikk barn heller. Vi legger oss ikke kl.19, så vi har god tid til hverandre på kvelden. ;)
Vi vet mer enn nok om hvordan å gi barnet mestringsfølelse og lære ham å være selvstendig. Trygghet og omsorg på barnets premisser er heldigvis ikke motsetninger til det. :)
Hvem er Karin Naphaug? Aldri hørt om..
som jeg skrev, er dette opp til hver enkelt. Alle vil uansett forsvare det de selv gjør.. for å føle seg bra og rettferdiggjøre seg selv. Dette gjelder det meste. Jeg har gjort begge deler. Men trives best med barn på eget rom

Hvem er Karin Naphaug? Aldri hørt om..
som jeg skrev, er dette opp til hver enkelt. Alle vil uansett forsvare det de selv gjør.. for å føle seg bra og rettferdiggjøre seg selv. Dette gjelder det meste. Jeg har gjort begge deler. Men trives best med barn på eget rom

Nei, det handler ikke om å rettferdiggjøre i etterkant, eller, i det minste ikke for vår del.
Dette er et bevisst valg vi har basert på kunnskap om tilknytningsomsorg, som var på tapetet før vi fikk barn. :)

Karin Naphaug er en av de mest fremtredende stemmene i Ferber-koret. Hun og Nina Misvær (*grøss*) betrakter tilsynelatende barn som en plage som må vekk fra forelderens trygge favn så fort som mulig, så det ikke blir for knyttet til forelderen.

Nei, det handler ikke om å rettferdiggjøre i etterkant, eller, i det minste ikke for vår del.
Dette er et bevisst valg vi har basert på kunnskap om tilknytningsomsorg, som var på tapetet før vi fikk barn. :)

Karin Naphaug er en av de mest fremtredende stemmene i Ferber-koret. Hun og Nina Misvær (*grøss*) betrakter tilsynelatende barn som en plage som må vekk fra forelderens trygge favn så fort som mulig, så det ikke blir for knyttet til forelderen.
Uff... regner med- og håper folk stoler på magefølelsen sin. Vår 9 åring sover i pappas seg når han er på jobbreise. Synes det er koslig. Jeg var ekstremt mammadalt da jeg var lita. Kunne krøpet under huden på mamma om det gikk an.

Men må dere kuppe tråden med en annen diskusjon her? Dette er et alvorlig tema der trådstarter har vært utsatt for voldtekt,kan dere ikke ta deres diskusjon i de trådene som er opprettet for det?

Er glad trådstarter har kommet seg ut av forholdet, du fortjener bedre enn å være med en slik person som tråkker på dine grenser og egentlig forsøker å manipulere deg ved både å lyve i ettertid og å late som han sover.

Hvis dere ønsker å diskutere samsoving, og evt. dette med å ha sex når barna sover i samme rom, foreslår jeg at dere oppretter en egen tråd(er) for dette. Oppfordrer samtidig alle til å tenke gjennom måten de skriver til andre på.
Kanskje burde moderatorene faktisk slette innlegg som vandrer så langt fra opprinnelig tema,altså kupping av tråder. Dette er ikke den eneste tråden der noen tar opp et tema og andre ender med en komplett diskusjon på siden av det som er spurt om eller er tema. I denne saken er det frustrerende å se på fordi det er et så alvorlig tema,men som leser er.det også frustrerende å lese tråder der innholdet sporer helt av.

Velger du å slette,så slett gjerne dette også,da dette innlegget heller ikke handler om opprinnelig tema.

Back
Topp