Sovestillinger

På natten legger han seg automatisk over på siden slik at han ligger med ansiktet mot meg. Han liker best å sove i armene mine eller klistret inntil meg - våkner hvis ikke. Er vi ute på tur og han ligger i vognen ligger han på ryggen ofte med ene eller begge hendene i været;-)

I vogno blir da på ryggen men i voggo/vår seng ende ho ofta opp på sio. Merke ho har ei favorittsia, so e obs på ka sia eg legge ho på. :-) men merke ho sove bedre på sio :-)

Her sover han også best på siden med ett teppe pakket tett rundt seg. I vogna ligger han på ryggen.
Om han fikk velge ville han helst ligget på magen.

Skal vi ligge på sofaen å kose så ligger hun på siden inntil meg. Om natta ligger hun på rygg i senga si, hender jeg prøver å legge henne på siden, men ender alltid på ryggen igjen :-)

På siden, sånn de la henne på nyfødtintensiven på sykehuset. Kommer til å legge henne på ryggen når hun blir mer mobil.

Blir mest på sida her også, med ansiktet mot meg i senga. Jeg snur henne noen ganger gjennom natten pga amming. De eneste gangene hun sovner "alene" (ikke på/inntil en av oss) er i vogna på trilletur og da sovner hun stort sett på ryggen.

Her ligger hun på rygg i senga og i vogn.. Er det noen "goder" med å la de ligge på siden, da det er så mangen som gjør det?

Her ligger hun på rygg i senga og i vogn.. Er det noen "goder" med å la de ligge på siden, da det er så mangen som gjør det?
Ikke så jeg vet - min legger seg på siden fordi han liker å kjenne lukten av meg og ha tilgang til pupp om natten. Så han ligger nok på siden mest for kosen sin del her ihverfall (og mat ila natten)

Me legg vertfall mini på sio mtp håvefasongen,og då bevisst på annakvar sia for at ho ikkje ska bli skeiv..:-) om eg legg ho på ryggen blir ho ofta liggande på eina sio,så derfor greit å ha litt kontroll på ho når eg legg ho..:-)

I og med at de gjør det på nyfødtintensiven så har jeg tenkt litt på akkurat det, og tror det er fordi de puster best i sideleie, og fordi de da ligger litt mer samla med bein og armer. Når de er så små så veiver de lett med armene (flakser med de ut til sida) når de får mye rom rundt seg, så sideleie gir litt trygghet. :)

Skal de ikke ligge bare på rygg??
Trodde det for å forebygge krybbedød??Her sovner hun innimellom på siden når hun ligger inntil brystkassen min..

Sniker fra desember.. Min er 6 uker nå, og sover på magen på dagtid. Hun roer seg så mye bedre sånn, ligger hun på rygg vekker hun seg selv når hun refleksivt slår ut med armene. OG- en stor fordel: Hun klarer å dytte inn smukken selv ved bruk av armen som ligger nærmest ansiktet! Passer på at hun ligger annenhver vei med ansiktet slik at hun ikke blir skjev. Om natta ligger hun på siden.

Ryggen, han klarer ikke snu seg på siden. Sover litt på magen når han er under oppsyn selvfølgelig

Sniker fra desember.. Min er 6 uker nå, og sover på magen på dagtid. Hun roer seg så mye bedre sånn, ligger hun på rygg vekker hun seg selv når hun refleksivt slår ut med armene. OG- en stor fordel: Hun klarer å dytte inn smukken selv ved bruk av armen som ligger nærmest ansiktet! Passer på at hun ligger annenhver vei med ansiktet slik at hun ikke blir skjev. Om natta ligger hun på siden.

Hs sa me fint kunne legga ho på magen når me va der.. Men kor tidli kan ho ligga sånn å sova åleina på magen,altså når me e der og har kontroll...? :) mini her e 3 veke, sove godt på brystet te mammen og pappaen kvar dag (helst heila tio)..:p

Hs sa me fint kunne legga ho på magen når me va der.. Men kor tidli kan ho ligga sånn å sova åleina på magen,altså når me e der og har kontroll...? :) mini her e 3 veke, sove godt på brystet te mammen og pappaen kvar dag (helst heila tio)..:p
Vår har ligget på magen hele tida- helt siden dagen etter hun ble født, faktisk! Og vi overvåker henne jo ikke konstant, hun ligger gjerne i sofaen på stua mens jeg dusjer osv. Helsesøster sa det var helt i orden, vi skulle bare ikke legge henne på magen om natta når vi ikke var der.

Vår har ligget på magen hele tida- helt siden dagen etter hun ble født, faktisk! Og vi overvåker henne jo ikke konstant, hun ligger gjerne i sofaen på stua mens jeg dusjer osv. Helsesøster sa det var helt i orden, vi skulle bare ikke legge henne på magen om natta når vi ikke var der.

Ja men då blir da pigade litt magesoving her og om dagen!:) mykje luft på tøtto her i hus og då hjelpe da litt på å ligga på magen!:)

Min prøver bare å åle seg bortover når jeg legger han på magen, han kniper armene sammen under halsen så han nesten kveler seg selv ser det ut som - jeg tør ikke la han ligge på magen :s
Det virker ikke som om han er det minste lille interessert i å løfte hodet, han prøver kun å åle seg bortover...

Back
Topp