Soves det en eller flere ganger på dagtid nå?

Her kommer det veldig an på hvor lenge han sover. Kan finne på å sove godt over 2 timer på formiddagen, da trenger han ikke mer før legging på kvelden. Men sover han kun en time eller mindre på formid må vi prøve å lure inn en ekstra dupp før middag. Ikke alltid så lett med siste da han ikke har tid til å sove for tida :p
 
Etter barnehagestart prøvde vi på 1 soving, dette gikk veldig dårlig.. Forslag fra barnehagen var å gi en powernap når så fort barnet blir trøtt etter kl 9, får sove 30 min før vekking. Etter det blir det en 2 timers soving 12:30-14:30. Legging og natta ble øyeblikkelig meget bedre, og ikke minst ett barn som stortsett er blid som ei sol hele dagen :)
 
Etter barnehagestart prøvde vi på 1 soving, dette gikk veldig dårlig.. Forslag fra barnehagen var å gi en powernap når så fort barnet blir trøtt etter kl 9, får sove 30 min før vekking. Etter det blir det en 2 timers soving 12:30-14:30. Legging og natta ble øyeblikkelig meget bedre, og ikke minst ett barn som stortsett er blid som ei sol hele dagen :)
Det der er min plan også. I dag sov hun 09-10 og 13.15-14.30. Helt perfekt! Blid som en lerke hele dagen og forsåvidt enkel å legge i kveld.
 
Nå etter barnehagestart har vi fått veldig god rutine på sovingen :) Våkner ca kl.7.30, levere i barnehagen ca kl.9. der sover hun ca 1t-1,5t. Fra kl.12-13. Og så tar jeg en trilletur i 16-tida etter middag, så hun får seg en liten dupp på 20-30 min. Og da sovner hun som oftes godt kl.19 :)
 
hvor mye sover de nå?
her varierer det, men alltid to ganger. idag såg dagen slik ut:
opp kl 8
sov fra 10-13 (veldig uvanlig med 3 timer. mer normalt med 1 1/2)
sov fra 15:15-16:00. da må han vekkes
legger seg kl 20 og sover med en gang.

i bhg har de lagt han 11:30 de siste dagene, da sover han 1-2 timer.. men må likevell ha seg en halvtime i 3-4 tiden. men han må vekkes senest kl 16.
 
hvor mye sover de nå?
her varierer det, men alltid to ganger. idag såg dagen slik ut:
opp kl 8
sov fra 10-13 (veldig uvanlig med 3 timer. mer normalt med 1 1/2)
sov fra 15:15-16:00. da må han vekkes
legger seg kl 20 og sover med en gang.

i bhg har de lagt han 11:30 de siste dagene, da sover han 1-2 timer.. men må likevell ha seg en halvtime i 3-4 tiden. men han må vekkes senest kl 16.
Oj, så sent kan ikke frøkna her sove. Men vi står opp litt tidligere også da. Sover ofte fra 09 til 10 og 13 til 14.
 
Her er det også fortsatt to ganger. Prøvde med en en liten stund, men han sover ofte bare 30 min og da ble det for lite. Så nå har vi på vekkerklokke for å få det til å gå opp :p

Står opp 6, sover ca 9.30-10.30 (lengden varierer), og igjen en gang mellom 14 og 15. Må helst våkne igjen innen 15 for at legging skal gå greit.
 
Back
Topp