Sovemedisin til barn?

Jeg har erfaring med både Melatonin og Vallergan. Melatonin er det et hormon som allerede fins i kroppen. Ser ingenting galt i å prøve det. På datteren min fungerte ikke det, mens Vallergan fungerer bra. Hun begynte med sovemedisin når hun var på alder med sønnen din (mener jeg å huske). Nå er hun fem, og går på det fortsatt. Skal kanskje nevnes at hun har alvorlig epilepsi og flere andre vansker.

Håper det løser seg for dere. Syns ikke du skal være redd for å prøve sovemedisin, men syns også det er fornuftig å utrede slik dere jo er i gang med.:) Lykke til! Jeg syns du virker som en fantastisk mamma<3

Fikk ho Vallergan selvom ho har epilepsi? Fått høre at de ikke får det :/ Min fikk kun Melatonin

Oliver 25.01.12 Victor 25.11.13

Fikk ho Vallergan selvom ho har epilepsi? Fått høre at de ikke får det :/ Min fikk kun Melatonin

Jenta her får også vallargan og har epilepsi. Jenta her fikk vallargan da ho var 9-10mnd, ho sov aldri selv med valargan så hadde ho urolig søvn og ofte våken. Her fikk ho diagnosen epilepsi da ho var 3.5år og bruker fortsatt vallargan. Kuttet ut i periode for å se. Og da var ho mye våken om natta igjen. Så har vurdert å be om Melatonin neste gang vi ska til legen for å se om den fungerer
Problemme her er at det er små anfall som gjør at ho ikke sover og er urolig

Jenta her får også vallargan og har epilepsi. Jenta her fikk vallargan da ho var 9-10mnd, ho sov aldri selv med valargan så hadde ho urolig søvn og ofte våken. Her fikk ho diagnosen epilepsi da ho var 3.5år og bruker fortsatt vallargan. Kuttet ut i periode for å se. Og da var ho mye våken om natta igjen. Så har vurdert å be om Melatonin neste gang vi ska til legen for å se om den fungerer
Problemme her er at det er små anfall som gjør at ho ikke sover og er urolig
små anfall her og. Spørre om det på neste time. Melatonin har ikke stor effekt

små anfall her og. Spørre om det på neste time. Melatonin har ikke stor effekt

ok, kansje like greit å bruke valargan da har ho flest timer samenhengende søvn ut fra det vi har sett. Nå som ho ikke går på noe så er ho uopplagt på skolen siden ho ikke får nok søvn om natta, som igjen gjør at ting blir tung om dagen

Ja, har aldri hørt at det er noe problem. Vi har vært mye på SSE og de har ikke sagt noe på det der. Viktig at barna får sove best mulig mtp anfall.

Back
Topp