Sovemedisin til barn?

Ingen erfaring her og da ingen råd å komme med.... Vil bare si at jeg syns du høres ut som en sterk dame og en fantastisk mamma:) Du har prøvd alt og når det er det eneste alternativet som er igjen og legene sier det kan prøves syns jeg du skal prøve:) 9 mnd er lenge uten søvn kjære deg, jeg hadde helt sikkert gjort det...

Hvis du ser hva jeg har skrevet så skrev jeg følgende:Ja en bør ha sjekket ut ordentlig hvorfor barne ikke sover, hvis en da ikke finner noe direkte hva som gjør at ting er som de er Så kan det beste være at en får noe for å hjelpe barne til å sove
Og ut fra tickeren hennes så er barne 9mnd og 1uke gammel
Har selv hatt barn med alvorlige søvn vansker som ikke sov en natt igjenom før barne var over 3år. Og vet at det er mye som kan påvirke søvnen, noe som vi fikk bekreftet hos barne her.
Men en må være klar over at for lite søvn kan ha innvirkning på utvilkingen Og derfor kan det være lurt å få hjelp hvis en ikke klarer å få det til selv

Hadde det samme problemet jeg. Mange som har det. Men sovemedisin er ikke heldig

Du har all min sympati - søvløshet så lenge er slitsomt (selv om det ikke er uvanlig). Dersom barnet ifølge leger er friskt så ville jeg sett på andre alternativer. Prøv naphaug. Sovemedisin (eller allergimedisin som det egentlig er) er veldig sløvende også dagen derpå og kan være værre for barnet dersom det faktisk fungerer på dagtid slik det er nå.

Hvor lite sover baby og hvilke "intervaller"?

Jeg tror noen barn har mye mindre behov for søvn enn det som står "i boka".

Min datter begynte å sove hele netter i høst, da var hun godt over 3 år. Men fortsatt lite behov for søvn. Jeg har vært i kontakt med lege ang medisin, men hun frarådet det på det sterkeste pga bivirkningene. Fram til hun var 2,5 sov hun 6-7 timer i døgnet usammenhengende.

Slitsomt det er det absolutt! Lykke til!

Jeg er ikke interesert i å diskutere hva som er rett og ikke, jeg stilte et enkelt spm til de som har erfaring med det, ikke til alle de som er motstander eller de supermødre som har greid dere på 2 timer usammenhengende søvn mellom 1830 og 0800 i 9 mnd. All ære til dere.
Sønnen min blir nå innlagt på sykehus på nytt for å finne ut av søvnproblemene hans. Så da avslutter jeg denne diskusjonen nå.
Takk til dere som svarte på spørsmålet mitt :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg tror noen barn har mye mindre behov for søvn enn det som står "i boka".

Min datter begynte å sove hele netter i høst, da var hun godt over 3 år. Men fortsatt lite behov for søvn. Jeg har vært i kontakt med lege ang medisin, men hun frarådet det på det sterkeste pga bivirkningene. Fram til hun var 2,5 sov hun 6-7 timer i døgnet usammenhengende.

Slitsomt det er det absolutt! Lykke til!
vel tror ikke det er bra jeg.
jenta mi hadde noen uker hvor hun kun sov 5 timer i døgnet, selvsagt slet det ikke bare på oss som foreldre men ble en vond sirkel og fikk en helt ny jente når dette endelig snudde.
6-7 timer er veldig lite for et barn!

dessuten så burde melatonin nivået da bli sjekket og det er ikke en type medisin som gir bakrus helle!

Jeg kan med hånden på hjertet si at ingen her inne som kjenner Maiken og hennes situasjon synes hun gjør galt i å undersøke medisinering.
Sterkere mamma tror jeg nesten ikke jeg vet om. All ære til kjære Maiken <3 jeg hadde sikkert kapitulert for lengst
Så vær snille å ikke kveruler mer her

Jeg kan med hånden på hjertet si at ingen her inne som kjenner Maiken og hennes situasjon synes hun gjør galt i å undersøke medisinering.
Sterkere mamma tror jeg nesten ikke jeg vet om. All ære til kjære Maiken <3 jeg hadde sikkert kapitulert for lengst
Signerer!

★☆★duppedingsen★☆★

Da ville eg skaffet meg avlastning med besteforeldre osv, og ja eg veit at ikkje har tilgang på det. Ellers fikk me råd på helsestasjonen, ang kva me kunne gjere. Det ble også sjekket ein del medisinske ting, sønnen her har blant anna astma. Ellers så var han for vant med å bysses, for det gjorde eg hele døgnet fram til han var 6 mnd, og deler av natta fram til han var 18 mnd. Så eg skjønner godt dere er trøtte eg.

Har dere sjekket han hos lege? Kva seier helsestasjonen? Har han låsninger osv?
Er jo ikke bare fordi foreldrene er på bristepunktet. .er jo for ungen sin del også?? Er vel ikke bra å våkne hvert 20 minutt natta igjennom og bruke ett par timer på å sovne igjen? En baby på9 måneder trenger vel mer enn 4-5 timer usammenhengende søvn i døgnet og da hjelper nok ikke avlastning???

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡

Jeg er ikke interesert i å diskutere hva som er rett og ikke, jeg stilte et enkelt spm til de som har erfaring med det, ikke til alle de som er motstander eller de supermødre som har greid dere på 2 timer usammenhengende søvn mellom 1830 og 0800 i 9 mnd. All ære til dere.
Sønnen min blir nå innlagt på sykehus på nytt for å finne ut av søvnproblemene hans. Så da avslutter jeg denne diskusjonen nå.
Takk til dere som svarte på spørsmålet mitt :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Jeg har HELDIGVIS ikke vært i deres situasjon og håper jeg slipper å oppleve det:eek: Jeg vil bare si at ingen andre enn dere og evt legen deres kan vite hva som er riktig for deres barn. Så glem alle allviterne som svarer at medisiner ikke er bra, og gjør det som er riktig for dere og barnet deres. Har lyst til å gi deg en klem og ønske deg lykke til, håper ting løser seg veldig snart♥

15.08.12 Oskar♥
13.04.14 tre skal bli fire, Frida ♥

Håper dere finner ut noe som kan hjelpe. Har selv erfaringer med søvnvansker, men ikke så ille som skissert her. Ser du har prøvd det meste, men har du prøvd fotsoneterapi? Jeg var i utgangspunktet helt imot alternativ medisin og trodde ikke noe på det, men når hun jeg var hos sa "nå skal jeg stimulere søvnsenteret" og gutten som ellers ikke sov,sovna på tre sekund ble jeg målløs. Dette var også en teknikk vi kunne bruke hjemme. Han var også bedre de første dagene etter behandling.

Her viste det seg at han hadde låsninger som først ble oppdaget når han var sju/åtte måneder. Det løsna med behanding, men da var han så vandt med byssing og nærhet at det var vanskelig å skape et normalt søvnmønster. Først nå som han er 4 sover han hele natta og er lettere å legge, selv nå sitter vi inne på rommet til han sovner. Går 1-2 timer hver kveld, men kunne før ta opp til 3 timer, i tillegg til oppvåkninger hver natt.

Håper dere finner noe som hjelper dere alle sammen. Utrolig at du henger sammen med så lite søvn.

Først av alt, så syns jeg det høres grusomt ut det du går igjennom her..
Og jeg syns ikke du gjør noe galt med å prøve medisin dersom det kan hjelpe dere i gang med ett godt søvnmønster i allefall:)

Ikke at jeg vet, men kan det være at akupunktur eller fotsoneterapi kan hjelpe? Vet at det hjelper mot andre ting, og aøvnproblemer hos voksne. Men jeg vet ikke med babyer.

Sent from my iPad using BV Forum

har et barn som snart er 8 år og som aldri har sovet en hel natt i hele sitt liv. er jeg heldig så sover jeg maks 2 timer hver natt. men aldri om jeg hadde gitt barnet mitt på 9 mnd sovemedisin uansett!

har et barn som snart er 8 år og som aldri har sovet en hel natt i hele sitt liv. er jeg heldig så sover jeg maks 2 timer hver natt. men aldri om jeg hadde gitt barnet mitt på 9 mnd sovemedisin uansett!
Hvis du leser tråden før du svarer så ser du at HI ikke er ute etter din personlige mening;)

hva så? gi sovemedisiner til en 9 mnd gammel baby er galskap! spør man på et forum så må man regne med svar. ;)
Tja når man spør voksene mennesker om en konkret ting så forventer man et svar deretter.. hun spurte etter erfaringer bare og ikke personlige meninger!

Jeg har erfaring med både Melatonin og Vallergan. Melatonin er det et hormon som allerede fins i kroppen. Ser ingenting galt i å prøve det. På datteren min fungerte ikke det, mens Vallergan fungerer bra. Hun begynte med sovemedisin når hun var på alder med sønnen din (mener jeg å huske). Nå er hun fem, og går på det fortsatt. Skal kanskje nevnes at hun har alvorlig epilepsi og flere andre vansker.

Håper det løser seg for dere. Syns ikke du skal være redd for å prøve sovemedisin, men syns også det er fornuftig å utrede slik dere jo er i gang med.:) Lykke til! Jeg syns du virker som en fantastisk mamma<3

Apriljenter: Skjønner at dere vil støtte Maiken89 (vi støtter våre egne vi også), men kan dere ikke la hu få svare for seg selv? Dere ser litt mannevonde ut når dere er flere som "hakker" på de som har en mening... Og når det er sagt har jeg allerede snakket med Maiken89 og ser også at hun ikke lurer på hva folk mener ;)

Men det må gå an å ha negativ erfaring med sovemedisin forde. Det er jo det hun spør om - erfaringer. Og det kan være både og :)

Apriljenter: Skjønner at dere vil støtte Maiken89 (vi støtter våre egne vi også), men kan dere ikke la hu få svare for seg selv? Dere ser litt mannevonde ut når dere er flere som "hakker" på de som har en mening... Og når det er sagt har jeg allerede snakket med Maiken89 og ser også at hun ikke lurer på hva folk mener ;)
Haha ja ser den;)

Back
Topp