Sove gjennom natten?

Frøkna her har hatt perioder der hun har sovet 8 timer i strekk på natta, men siste to ukene har det ikke skjedd. Nå er det 4-5 timer i mellom ammingene, men ser hun vokser voldsomt for tida, så regner med at hun trenger mer mat :) Har som regel to amminger i løpet av natta, og det går helt greit :)

Sover fra 20-07! Våkner for mat sånn ca 05.

Herregud så heldige dere er. Her er nattesøvnen fraværende føler jeg. Tar ikke natt før en gang mellom 00 og 01. Sovet da kanskje 2-3 timer i egen seng før han våkner. Pupp, og så må jeg enten prøve å legge han i to timer før jeg lykkes, eller så sover han oppå meg resten av natta. Skjønner ikke hvordan jeg skal få han til å sove lengre i slengen, og hvordan jeg får han til å legge seg tilbake i sin seng uten å måtte jobbe to timer for det.

Herregud så heldige dere er. Her er nattesøvnen fraværende føler jeg. Tar ikke natt før en gang mellom 00 og 01. Sovet da kanskje 2-3 timer i egen seng før han våkner. Pupp, og så må jeg enten prøve å legge han i to timer før jeg lykkes, eller så sover han oppå meg resten av natta. Skjønner ikke hvordan jeg skal få han til å sove lengre i slengen, og hvordan jeg får han til å legge seg tilbake i sin seng uten å måtte jobbe to timer for det.
Huff, det høres utrolig slitsomt ut! Kanskje spørre hs om tips? Vår hs har hjulpet oss med legging :) som å kanskje bare synge/holde i hånden og ikke stryke/ta på for hun kan være overstimulert og trenger ro. Det funker innimellom :)
Her var det nok engangstilfelle å sove natten gjennom, nå er det samsoving og mye pupp som gjelder. Men jeg sover godt uansett og synes samsoving er ufattelig koselig, så det går fint :)

Er han overtrøtt når du legger han? Da er det vanskelig å roe seg ned, prøve å legge tidligere kanskje? Det er jo ganske vanlig at babyer ikke klarer å finne søvnen selv da, men to timer for å roe han på natta var mye! Høres slitsomt ut :( Hør med helsesøster sier jeg og, de har ofte noen tips :)

Takk dere to. Har dessverre hørt med helsesøster. Hun har ingen gode råd å komme med. Jeg skal kontakte en kiropraktor som er god med babyer. Kanskje det er noe som plager han etter den raske fødselen. Verdt å prøve. I natt har vært ille. Sove urolig i si seng et par timer. Så har han sovet urolig oppå meg. Ergo har jeg fått null søvn omtrent.

Takk dere to. Har dessverre hørt med helsesøster. Hun har ingen gode råd å komme med. Jeg skal kontakte en kiropraktor som er god med babyer. Kanskje det er noe som plager han etter den raske fødselen. Verdt å prøve. I natt har vært ille. Sove urolig i si seng et par timer. Så har han sovet urolig oppå meg. Ergo har jeg fått null søvn omtrent.
Hvor gammel er han? Holdt på med det samme til hun var 6-7 uker, etter det er det noe helt annet. Hun har plutselig begynt å sove alene.

Og siste uka har jun sovet fra 24-0630!! Jeg er nesten i sjokk. Hun er 9 uker nå

Sovner seint, men når hun først sovner sover hun som oftest 6-8 timer, så fornøyd med det, , men savner litt tidligere kvelder så man får litt voksentid.

Hvor gammel er han? Holdt på med det samme til hun var 6-7 uker, etter det er det noe helt annet. Hun har plutselig begynt å sove alene.
Han er 10 uker. Så ganske mange uker. Han hadde en liten periode på noen dager der han sov 4-5 timer førsteøkten. Men det er over nå tydeligvis.

Høres deilig ut! Her er det spising to-tre ganger per natt og morgen mellom 06 og 0645.

Snuppa her pleide å sove 7-8 timer i strekk, men det har snudd helt. De siste ukene har det vært 4-5 timer i strekk først på natta, også annenhver eller hver time etterpå. Og når hun sover de 4-5 første timene har jo ikke jeg lagt meg enda, så jeg sover ikke mer enn max 2 timer i strekk i løpet av natta. Savner de nettene hun sov 8 timer!!

Hun er 3 mnd i dag.

Første min sov ikke natten gjennom før han var litt over året! Er ikke unormalt at de ikke sover natten gjennom enda :) Men skjønner godt at det er slitsomt!

Frøkna ammes da jeg legger meg. Og våkner som regel for mat igjen ved 4-6 tiden! :)

Høres ganske likt ut som her, bare at vi har begynt å fått legge oss i 22-tiden. Jeg drev og å styrte mye på natt med å legge henne over i vugga, men hun våkner og blir urolig med en gang, så med 1-3 timer mellom måltidene har jeg gitt det opp. Nå har jeg henne i senga hele natten. Da sovner hun under amming og jeg lar henne ligge sånn slik at jeg bare kan flytte meg litt unna og sove videre. :) Noen ganger sovner jeg og under ammingen ;) Dette resulterer ikke i mer sammenhengende søvn, men mer søvn allikevel :)

Høres ganske likt ut som her, bare at vi har begynt å fått legge oss i 22-tiden. Jeg drev og å styrte mye på natt med å legge henne over i vugga, men hun våkner og blir urolig med en gang, så med 1-3 timer mellom måltidene har jeg gitt det opp. Nå har jeg henne i senga hele natten. Da sovner hun under amming og jeg lar henne ligge sånn slik at jeg bare kan flytte meg litt unna og sove videre. :) Noen ganger sovner jeg og under ammingen ;) Dette resulterer ikke i mer sammenhengende søvn, men mer søvn allikevel :)
Dette gjør vi også! Har gitt opp hele sove i egen seng greie! Det får vi ta seinere! Alle sover best når vi sover sammen :)

Dere som har barn som sover lenge, får dere ikke skikkelig melkespreng??

Back
Topp