Sosiale medier

Vannpiken

Elsker forumet
Aprilspirene 2023
Har dere tenkt å publisere noe på sosiale medier om at dere er gravide, og når babyen er født? Hvordan tenker dere i såfall gjøre det? :happy:
Trooor vi har landet på å ikke publisere om noen av delene, men heller sende et bilde på sms til tanter, onkler og de det måtte være aktuelt å fortelle det til, etter babyen er født.

Hei,
Jeg tror det vil dukke opp bilder på some der det synes at vi venter, men jeg vil ikke dele oppdateringer med antall uker osv.. så vil vi dele den gledelige nyheten etter vi har kommet ut av boblen den første tiden etter fødsel ☺️

Jeg er relativt aktiv på SoMe, så legger nok ut et bilde av babyting vi har kjøpt for å annonsere at vi venter vår første i april. Blir nok definitivt før OUL, klarer ikke vente så lenge :hilarious: Kommer også til å legge ut magebilder uke for uke på IG story, har allerede tatt siden dagen jeg fikk positiv, så begynner nok å legge dem ut etter vi har annonsert det.
Bilder av barnet kommer jeg nok til å legge ut, men lener mer mot et album på FB bare for venner, og litt mer sparsommelig på IG, vil ikke poste for mye, både for barnets skyld, også vil jeg jo ikke spamme heller :p Men i chatgrupper med familie og venner kommer jeg til å legge ut litt.

Jeg er relativt aktiv på SoMe, så legger nok ut et bilde av babyting vi har kjøpt for å annonsere at vi venter vår første i april. Blir nok definitivt før OUL, klarer ikke vente så lenge :hilarious: Kommer også til å legge ut magebilder uke for uke på IG story, har allerede tatt siden dagen jeg fikk positiv, så begynner nok å legge dem ut etter vi har annonsert det.
Bilder av barnet kommer jeg nok til å legge ut, men lener mer mot et album på FB bare for venner, og litt mer sparsommelig på IG, vil ikke poste for mye, både for barnets skyld, også vil jeg jo ikke spamme heller :p Men i chatgrupper med familie og venner kommer jeg til å legge ut litt.
Festlig med magebilder uke for uke :happy: Mener du har skrevet en plass du er ei lita dame, så da blir det sikkert å vises godt! Med noen kilo ekstra er jeg forberedt på at det tar en stund før det vises :p Både mannen og jeg er lite aktive på some, så derfor vi har konkludert med det ikke er helt oss å dele det på den måten. Men vil gjerne dele med både nær og utvidet familie og venner, så blir sikkert litt snaps.

Festlig med magebilder uke for uke :happy: Mener du har skrevet en plass du er ei lita dame, så da blir det sikkert å vises godt! Med noen kilo ekstra er jeg forberedt på at det tar en stund før det vises :p Både mannen og jeg er lite aktive på some, så derfor vi har konkludert med det ikke er helt oss å dele det på den måten. Men vil gjerne dele med både nær og utvidet familie og venner, så blir sikkert litt snaps.
Syns det er så gøy å se sånne videoer på youtube! :D Ja jeg er veldig petite, og både jeg og andre som vet er overbevist om at det syns bittelitt allerede :smiley-ashamed004 Har gått opp flere kg allerede, men også gått ned igjen et par den siste uka, men det stikker fortsatt litt ut litt under magemusklene selv på helt tom mage! Har prøvd å google det her med størrelse på livmor, men fant bare at i uke 8 er den dobbelt så stor som vanlig, så antar den har vokst litt allerede? Har jo kjent litt voksesmerter, og FY så vondt det kan gjøre når jeg nyser! :hilarious:
Anyway.. Alle er jo forskjellige, min mann legger aldri ut noe, men kan hende han bytter profilbilde eller noe en eller annen gang etter han blir pappa :p Snaps definitivt! Der kan man spamme så mye man vil, og er som regel de nærmeste, så de har ikke noe imot det :hilarious:

Vi delte etter UL i uke 15 med første. Og la ut magebilder litt her og der. Denne gangen legger vi nok ikke ut noe før baby evt er her. Det var jækla slitsomt med alle som spurte «har du født enda???» fra uke 37 til 41+4 hvor jeg fødte :happy090

Jeg kommer nok til å dele på SoMe når min forlovede er klar for å dele det. Hittil er det kun to av mine venninner som vet det.

Blir nok en liten video på FB med avsløring om at det kommer lillesøster, og en egen med kjønnssavsløring.

Holder nå på å sette opp en YouTube kanal med fokus på en litt annerledes hverdag med baby, og mitt generelle liv. Der blir det åpenhet om barseldepresjon, og det å ikke møte samfunnets glamorøse rosa bilde som en ny mor liksom skal oppleve.
Blir vel som en videodagbok/blogg.

Så ja, her deles det.

Vi delte etter UL i uke 15 med første. Og la ut magebilder litt her og der. Denne gangen legger vi nok ikke ut noe før baby evt er her. Det var jækla slitsomt med alle som spurte «har du født enda???» fra uke 37 til 41+4 hvor jeg fødte :happy090
Det skjønner jeg! Tror ikke jeg skal legge ut termindatoen min, sier nok bare april, for jeg vet jo ikke når hen kommer. Har den 11. (for nå), så er nok ganske safe med at det blir i april uansett, og blir sikkert fint hvis folk ikke begynner å mase før mot slutten av mnd :p

Jeg kommer nok til å dele på SoMe når min forlovede er klar for å dele det. Hittil er det kun to av mine venninner som vet det.

Blir nok en liten video på FB med avsløring om at det kommer lillesøster, og en egen med kjønnssavsløring.

Holder nå på å sette opp en YouTube kanal med fokus på en litt annerledes hverdag med baby, og mitt generelle liv. Der blir det åpenhet om barseldepresjon, og det å ikke møte samfunnets glamorøse rosa bilde som en ny mor liksom skal oppleve.
Blir vel som en videodagbok/blogg.

Så ja, her deles det.
Så gøy med youtube! Er veldig glad i youtubekanaler ogsånn der folk snakker om at det ikke er så jævla lett. Hadde lyst til å gjøre det selv, men kjenner at jeg ikke orker nå, men blir nok noen innlegg på IG og FB ihvertfall

Med første publiserte vi både før oul, etter oul og når han var født. Med nr 2 annonserte vi ingenting før han va født. Men tror jeg vil annonsere det etter oul denne gangen, for jeg husket at jeg fikk en del blikk forrige gang når folk ikke turte å spørre om jeg var tykk eller gravid..

Det skjønner jeg! Tror ikke jeg skal legge ut termindatoen min, sier nok bare april, for jeg vet jo ikke når hen kommer. Har den 11. (for nå), så er nok ganske safe med at det blir i april uansett, og blir sikkert fint hvis folk ikke begynner å mase før mot slutten av mnd :p
Med forrige hadde jeg termin 28. desember, og sa bare «rundt jul» når noen spurte. Denne gang kommer jeg sikkert til å si «rundt påsketider» eller noe sånt. Ut over det var det veldig få spørsmål og lite mas. Det var jo i koronatider, så min sosiale omgang var på jobb, og der var de veldig forsiktige med å stille spørsmål. Spent på ny arbeidsplass der.

Delte kun på instagram sist gang at vi ventet, og på facebook og insta når hun var kommet til verden. Det blir sikkert det samme denne gangen og, oppdaterer ingenting på facebook til vanlig og kun noen innlegg i året på insta og noen story her og der, så blir sikkert ikke noe voldsomme greier :)

Med første og andre la vi ut at vi ventet, men med nummer 3 bare la vi ut at han var født og tror det blir det nå og så får vi heller sende melding eller ringe de vi had lyst til å fortelle at vi venter.

Kommer nok til å diskre anonnsere det på Insta (lukket profil( ser for meg å tagge mannen med #babydaddy eller noe når han har bursdag i Oktober (hans første barn), så for de som legger merke til det vite ☺️ kommer nok til å annonsere at barnet har blitt født, og hva hun/han skal hete, - det gjorde jeg med de 2 andre barna også ☺️

Jeg vil gjerne følge deg på IG hvis du vil dele kontoen. Vi ligger helt likt nesten, kun to dager mellom, hadde vært artig!

Med første postet vi på Facebook/Instagram at vi ventet barn. Har kjøpt en body til han nå med «jeg skal bli storebror», kommer nok til å dele et bilde av han med den på :) Når det blir vet jeg ikke. Vi skal på TUL 26. august, og skal fortelle familien det da. Kanskje vente til andre trimester? Delte veldig lite på some forrige gang siden jeg var så dårlig. Et par magebilde her og der liksom, blir sikkert noe av det samme nå

Jeg vil gjerne følge deg på IG hvis du vil dele kontoen. Vi ligger helt likt nesten, kun to dager mellom, hadde vært artig!
Kan dele når jeg begynner å legge ut der! Foreløpig har jeg bare lagt ut en vanlig selfie der jeg syntes jeg ikke ser gravid ut, men to av de som vet syns det var tydelig :hilarious: Så må nok være litt forsiktig med outfitbilder den neste mnd eller to :smiley-ashamed004
Også gøy at vi har TUL to dager ifra hverandre!

Kan dele når jeg begynner å legge ut der! Foreløpig har jeg bare lagt ut en vanlig selfie der jeg syntes jeg ikke ser gravid ut, men to av de som vet syns det var tydelig :hilarious: Så må nok være litt forsiktig med outfitbilder den neste mnd eller to :smiley-ashamed004
Også gøy at vi har TUL to dager ifra hverandre!
Ja, veldig spennende :D

Back
Topp