Sorterer dere søppel?

Når vi flyttet i hus for to år siden måtte vi bare begynne, det blir stappfullt uansett, men sortering hjelper mye. Sorterer plast, glass/metall, papir/papp og restavfall. Min kjære er helt håpløs og giddet ikke, så godt vi har en liten tilhenger, den fylles med det som ikke får plass i kassene, og så tømmer vi den selv av og til :p

Vi sorterer mat, plast, restavfall, papp/papir. Glass/metall kaster vi i beholderen borti gata, kunne sikkert vært flinkere til å skylle glass osv før vi kaster det;)

Sorterer alt. Nesten litt nazi på det merker jeg.

Ja det gjør jeg. Men skulle ønske jeg hadde dobbelt så stor søppelskuff. Har en til mat, en til plast og en til restavfall, men glass, metall og papp blir stablet i et skap. Skikkelig upraktisk :( Men jeg synes det er veldig kjekt å bare kaste det i søplebøtta ute istedenfor å måtte dra til et returpunkt for å levere glass og metall.

Når vi flytter får vi plass til det :) Da skal vi begynne igjen :)

Sorterer. Har en beholder for glass/metall, en til plast, en til restavfall, en til papp og en til matavfall.
Synes ikke det er noe problem å sortere.

Vi sorterer restavfall og papir/papp. Jeg hater det så her går desverre ofte pappen i vanlig boss og. :p

Vi sorterer restavfall og papir/papp. Jeg hater det så her går desverre ofte pappen i vanlig boss og. :p

Det er egentlig litt sånn her også.
Rest papir og papp skulle vi ha sortert her også. Har en dunk til papir/papp og en til rest. Det meste går i resten :o
Bortsett fra reklamen som bli kastet mens jeg er ute :p
Så kjenner det krever mye av meg å skulle skylle leverposteiboksen før den går i metallbeholderen :o

Er god på papir, plast, rest og mat. Er god i perioder på glass/metall, men nå får vi også egen beholder til glass og metall og det gleder jeg meg til! Prøver å være flink til lyspærer og batterier, men de havner i kjelleren og da tar det år før de havner i returpunktet! Jeg er nok flinkere enn mannen, men han blir flinkere og flinkere :)

Vi sorterer plast, kartong, papir, leseblad, glass og metall, restavfall og batteri + lyspærer.
Viktig å tenke på miljøet og det er så lettvindt da det kommer bil nesten opp til trappa og henter nesten alt av søppel + at vi hadde ikke hatt plass i restavfallet hvis alt skulle vært kasta der :)

I Tromsø er det optisk sortering. Søppla sorteres i ulike fargekodede poser og alt går i samme dunk. :)

Hvit: restavfall og metall

Blå: plast

Grønn: mat

Oransje: papp/papir

Rød: kartong

Glass/batteri må vi kjøre bort selv.

Vi er blitt så vant til å sortere at jeg føler det er helt feil å kaste alt i samme spann når jeg er på besøk hos folk som ikke sorterer. :p

Men alle de ulike dunkene tar endel plass i søppelskapet da!

Hatt i noen år med papp/papir i en dunk, matavfall i annen dunk og rest i annen. Plastikk har vi egen bøtte for, som vi samler i plastsekk fra glør som hentes.

jeg gjør, men ikke mannen.. har gitt opp å lære han det XD heldigvis klarer han å sortere når vi er hjemme hos andre ;) mamma hadde kastet han ut om han kastet servietten i feil dunk hjemme hos henne XD der er det kjempe nøye!

Vi er blitt så vant til å sortere at jeg føler det er helt feil å kaste alt i samme spann når jeg er på besøk hos folk som ikke sorterer. :p

!
Samme her! Sorterer rest, mat, plast, papp/papir i hver sin dunk inne, har sånn IKEA-system som fyller et lite underskap på kjøkkenet. Sorterer o tillegg metall, glass og lyspærer, det må vi levere i dunk som vi kjører til. Og panter, selvfølgelig.

Våtorganisk blir tømt hver 14 dag, de andre en gang i mnd. Går helt fint når vi er flinke til å sortere.

Sorterer mat, rest, papp/papir og plastikk. Batteri og lyspærer leveres til gjenvinning.

Her har vi sortert i maaange år allerede ;-)

Mat
Rest
Plast
Papir/papp
Disse fire blir hentet her hjemme

Hermetikk/glass
Småelektrisk
Batterier
Lyspærer
Hageavfall
Dette må vi kjøre vekk selv

Synes det er veldig greit jeg. Joda, tar litt plass, men vi har bare mat- og rest-dunk under vasken, papir og plast henger vi i poser på baksiden av kjøkkendøra (synes ikke) og glass/hermetikk henger i kjellergangen ;-)

Her sorterer vi papir, plast og vanlig. Skulle egentlig ønske vi sorterte matavfall. Det gjør de i nabo kommunene.

Back
Topp