Sorterer dere søppel?

Vi er dårlige... Legger de store pappbitene for seg selv, men veldig mye går i samme pose..
Bor i borettslag, har felles container under bakken. Tror det er lettere og ikke gidde sånt når vi ikke har ansvar for egen dunk :o
Vi har hatt søppelsug i vårt borettslag som går rett til søppelsorteringsstasjonen og har lilevel vært veldig nøye på sorteringen :P

Ja - papir, glass/metall og plast :)

Siden tråden ble opprettet har jeg vært flink å fylle to søpleposer med plast;)

huff nå følte jeg meg sløv :p her i kommunen må vi bare sortere papp fra restavfall sånn i bunn og grunn, vi har matavfallsdunk også men er ikke pålagt til å sortere om dere skjønner.
glass og metall pleier jeg å kjøre til miljøstasjonene da og kaste der :)

Vi sorterer plast, restavfall og glass/metall under kjøkkenvasken. Papp har vi i en større dunk. Ikea har fine beholdere.
Det er ikke noe problem.å sortere, alt handler om innstillingen. Og vi kan jo tenke på barna våre og miljøet vi skaper for dem med å sortere avfall i dag:-)

Sorterer mat, plast, papir, restavfall, glass og metall. Har sånne delvis nedgravde søppeldunker her, to for rest-, matavfall og plast, to for papir og en for glass og metall. Batterier kan leveres til butikken og el må kjøres vekk.

Nja, sorterer restavfall og papirsøppel. Batterier og sånt går også for seg.

Ja vi sorterer og syns det er kjempe viktig :)
Vi har egen beholder for plast og setter vel ned bortimot 4 poser hver mnd når det er tømming. Papp spann har vi også og det er som oftest halv fullt etter 1 mnd. Til våren skal vi lage egen kompost og da blir det ennå mindre mat avfall også :) Vi bruker mest syltetøy som er i sånne hvite plast begre så har ikke mye glass og hermetikk bokser har vi ikke så mye av heller så vi konsentrerer oss om plast og papp og rest avfall og snart matavfallet som går ut da. Blir det god jord til blomster og planter senere :D

I den kommunen vi bodde i før sorterte vi alt. Her vi bor nå så sorterer de bare papp, veldig rart syns jeg :p

Vi sorterer ja. Man må sortere her vi bor og jeg har kommet sånn inn i rytmen at det ville vært merkelig og stoppa :P

Plast
Mat
Papp og papir
Andre rester

Og så sorterer vi drikkekartong :) Skyll, brett, stapp, vil jo vinne penger :D

Er alt for dårlig. Her i borettslaget har vi kun restavfall og papir, så det meste går i restavfall... Vi har heller ikke plass inne til å oppbevare mer enn de to dunkene vi får under vasken på kjøkkenet, så da blir det sånn.

Sorterer papp/papir og restavfall, og så er vi litt sløve med plasten - det som ikke er rent går fort i restavfall. Jeg har blitt flinkere på det nå, for det går hardt ut over restavfallsdunken å få baby fant vi ut ;-)

Back
Topp