Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Sånn tenker jeg også. Er så vant til sorteringen at det er rart at andre ikke gjør detI Tromsø er det optisk sortering. Søppla sorteres i ulike fargekodede poser og alt går i samme dunk.
Hvit: restavfall og metall
Blå: plast
Grønn: mat
Oransje: papp/papir
Rød: kartong
Glass/batteri må vi kjøre bort selv.
Vi er blitt så vant til å sortere at jeg føler det er helt feil å kaste alt i samme spann når jeg er på besøk hos folk som ikke sorterer.
Men alle de ulike dunkene tar endel plass i søppelskapet da!
Samme herHater å sortere. Grøss og gru! Vi sorterer matavfall, rest og papp.
Kan dere ikke få tak i sånne grønne på butikken? De tåler masseSorterer
Papp
Plast
Glass/metal
Restavfall.
Skal vel egentlig sortere matavfall og, men de posene vi får fra kommunen tåler ingenting. Med en gang du legger mat oppi så begynner posen å smuldre opp. Vi kan jo ikke gå med søpla ti ganger om dagen..
Skal visst begynne her nå ja. Da slipper jeg å kjøre med bilen full av glassbeholderePapp og plast går i en og restavfall i en annen. Jeg er flink til å samle opp glass, men det blir som regel liggende i bilen fordi jeg glemmer å kjøre innom med detså hadde vært kjekt med en beholder for glass utenfor huset.
På clas ohlson selger de sånne sorteringsbøtter i hyller (3 bøtter i et stativ). Der er 1 til mat, 1 til glass eller plast og 1 stor til restavfall. Satte vår inn i søppelskapet under vasken på kjøkkenet. Tar ikke så stor plass da. Har en stor plastsekk til plastavfall og en pappeske til papir som tømmes jevnlig.(dette står på boden)Nei... nå fikk jeg litt dårlig samvittighet når jeg leser hvor flinke dere er!!! Panter flasker og sorterer papp/papir for seg, alt annet går i søppleposenBør absolutt skjerpe oss og begynne med bedre sortering!! Skjønner bare ikke hvor vi skal få plass til så mange ulike dunker
![]()
Vi bor også i blokk, men har flere store dunker stående i søppelboden. Noen til glass, noen til mat, noen til papir og noen til rest. Og egen binge for plastavfallssekkene.Vi er dårlige... Legger de store pappbitene for seg selv, men veldig mye går i samme pose..
Bor i borettslag, har felles container under bakken. Tror det er lettere og ikke gidde sånt når vi ikke har ansvar for egen dunk![]()