Sorterer dere søppel?

Agnete

Forumet er livet
Vi får nå nye beholdere for søppel og skal nå begynne å sortere plast, glass, metall, papp og papir!
Kjenner jeg gruer meg enormt til dette, for jeg er ikke flink og det er utrolig plasskrevende!!
Skylle all søppel, og samle det opp i huset er jeg ikke god på!
Hvordan er det for dere?

Vi sorterer..
Har en dunk for papp/papir, en for ren plast og restavfall.
(Samler også glass og metall i en egen beholder som vi kjører å resirkulerer. Samt batterier og lyspærer og annet skummelt avfall i en rød beholder) :)

Synes det går fint jeg :)

Hater å sortere. Grøss og gru! Vi sorterer matavfall, rest og papp.

Her i borettslaget har vi dunker og stasjoner for det meste, papp/papir, plast, glass og metall, småelektrisk, lysrør, batteri etc. Det gjør det lettvint å resirkulere, slipper samle opp lager for så å kjøre for å få det avlevert på egnede steder. Her går vi bare ut til "søppelrommet" og blir det kvitt :)

Vi sorterer, har ikke dunk for papp nå da vi leier, men når vi får eget skal vi ha det :)

Vi sorterer ja.
Mat
Rest
Papp og papir
Plastikk

Etter plastikksortetingen kom har jeg fått meg en liten vekker. Ekstremt mye plast som blir kastet. Opp til to store poser hver mnd. Fyller ikke opp restdunken på to uker lenger

Vi sorterer ja.
Mat
Rest
Papp og papir
Plastikk

Etter plastikksortetingen kom har jeg fått meg en liten vekker. Ekstremt mye plast som blir kastet. Opp til to store poser hver mnd. Fyller ikke opp restdunken på to uker lenger

Jeg så at det kunne bli en del ja, så også at metall vil bli en del..
Jeg er ikke flink eller rutinert, så redd jeg vil slite litt :p
Vi fyller rettsøppel opp etter bare en halv uke..

Sorterer plast og papir for seg. Er greit å hs det for seg selv for det fyller opp søpledunken sånn.

Vi sorterer papp, plast, mat, glass og metall, småelektrisk. Har containere utenfor og tar med oss posen med papp osv hver gang vi går ut. Da slipper det å ta mye plass. Plast, mat og restavfall går i riktig pose rett i sjakten i blokka. De tre søppelkassene for sistnevnte tar ikke større plass enn en vanlig rundt søppelkasse. To står og en henger på døra :)

Vi sorterer og resirkulerer
Restavfall
Papp/papir
Plast
Hermetikk/glass
Matavfall
Og selvfølgelig pant.
I tillegg er vi på fyllinga et par ganger i året med elektrisk, farlig avfall osv.

Syns det er veldig enkelt og greit. Blir, som Tamara sier, ikke på langt nær så mye restavfall lenger, og bra er det nå som vi har fått bleiebarn :) Bleieposer og hundeposer tar opp store deler av restavfallet vårt.

Vi sorterer ikke, faktisk :/ Har en svigerfar som jobber på søppeltomta, så han tar med søpla vår dit.

Sorterer ja :-)
Rest
Mat
Plast
Flasker
Glass og metall
Papp og papir

Papp og plast går i en og restavfall i en annen. Jeg er flink til å samle opp glass, men det blir som regel liggende i bilen fordi jeg glemmer å kjøre innom med det:p så hadde vært kjekt med en beholder for glass utenfor huset.

Her i Oslo sorterer vi matavfall, plast, papir/papp, glass/metall, og restavfall. Lyspærer og batterier har vi en tom melkekartong til hver stående på kjøkkenet. Papp har vi enten en stor papirpose eller pappeske stående til den blir full, så går vi ut i pappsøpla med den. Mat, plast og rest sorteres i ulike poser inne (hver sin kurv under vasken), og hives i samme dunk ute, som fargesorteres på søppelanlegget. Glass/metall har en plastpose under vasken som gubben går tur til containeren med når den er full og han har kuppet de ølflaskene han trenger i nanobryggeriet sitt. Syltetøyglassene her i huset er tomme så sjeldne at de siste 3 har blitt med til etellerannet kunstprosjekt i barnehagen i tur og orden ;)

Edit; vi er ikke superflinke til å skylle plast og slikt, det som ikke er "rent nok" hiver vi i restavfallet.

Nei... nå fikk jeg litt dårlig samvittighet når jeg leser hvor flinke dere er!!! Panter flasker og sorterer papp/papir for seg, alt annet går i søppleposen :nailbiting: Bør absolutt skjerpe oss og begynne med bedre sortering!! Skjønner bare ikke hvor vi skal få plass til så mange ulike dunker :eek:

Vi har restavfall, papp/papir, glass/metall og plast.
Er ikke super flinke til å sortere. Det går mest i restavfall og papp. Vin og ølflasker sorterer vi, men er ikke like flinke på barneglass og metallbokser. Plast er vi ikke flinke på.

Har dunket for papp/papir, matavfall og restavfall. Leverer glass og metall i beholder på butikken.

Har dunk til testavfall, papir/papp og plast. tar litt plas, men er flinke til å sortera desse tinga.
Var flink med glass/metall og, heilt til eg merka at mannen kasta da i restavfallet i steden for å levera til gjenvinning :( snakka om å bli skuffa, mange års bortkasta arbeid jo!

Back
Topp