Sommerferie

Montessoripedagog

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
❄️ Januargull 2023 ❄️
Fastelavnsbollene 2026
Hvilke planer har dere for ferien i år? Og hvordan påvirker det å være gravid?

Skal bare være hjemme! Har en baby på 9 mnd med masse allergier, så vi tenkte det var lettest sånn. Det blir turer i marka her i området, stranda og ellers by-trasking. Mannen tar gjerne begge barna alene med på ting, sånn at jeg kan spy i fred når den tid kommer :hilarious:

Vi skal reise litt mellom østlandet og vestlandet for å besøke familie og ellers bare være hjemme ☺️

Vi skal nok bare være hjemme og dra på dagsuflukter. Akkurat kommet hjem fra en tur til København og så skal vi på en dyrepark i nærheten neste helg

Vi skal til Sørlandet og være mye med svigerslekta :happy: Vi får se hvor mange som får vite, blir ihvertfall svigermor og sikkert svigerbror m samboer.
Blir ihvertfall en tur til Dyreparken, håper jeg ikke blir sykt sliten :smiley-ashamed004
Gleder meg til å bade! Blir såpass tidlig på vei at jeg tror nok ikke at folk mistenker det ved å se på meg :p

Vi vet ikke helt enda, men har litt lyst til å ta en tur til Flå, Bjørneparken

Ingen planer her heller enda.. Venter og ser hvordan sommerværet blir. Får vi bare regn må vi nok bort en tur, hvis ikke tror jeg vi bare blir hjemme og slapper av

Her blir det bilferie i nord med masse familie. Jeg er så i tvil om vi må si det da, for har allerede begynt å få litt mage ser det ut til (7+6)! De strammeste buksene er for trange i livet allerede, og vi hadde tenkt å vente til etter OTUL og NIPT-test i uke 13, men tror det ryker. :facepalm: Så ferien påvirker når vi sier det tror jeg. :smiley-ashamed004

Her blir det bilferie i nord med masse familie. Jeg er så i tvil om vi må si det da, for har allerede begynt å få litt mage ser det ut til (7+6)! De strammeste buksene er for trange i livet allerede, og vi hadde tenkt å vente til etter OTUL og NIPT-test i uke 13, men tror det ryker. :facepalm: Så ferien påvirker når vi sier det tror jeg. :smiley-ashamed004
Magen går nok litt bort igjen. Det er luft og opphovning som skjer nå i starten, og i uke 10 ish så roer det seg for de fleste. Men kan hende at magen selv har vokst til det :hilarious:

Reiser en uke til Italia, og synes det er litt kjipt å må unngå mye av den maten jeg elsker, for ikke å glemme vinen. Jaja, pasta og pizza er også digg :hilarious:

Vi reiser to uker til Spania (mine foreldre har leilighet), og svigers skal være med den første uka. Gleder meg såå mye. Men litt spent på å være gravid (sist gang var jeg skikkelig dårlig fra rundt uke 6, og jeg er ca 6 uker når vi reiser nå).
Etterpå drar vi direkte til østlandet og mine foreldre, og blir der så lenge vi gidder.

Skal reise med alle 4 barna våre (2 er mine og 2 er mannen sine) på vår første fellesferie i Stockholm/Gøteborg. Blir spennende å se hvordan hormonene vil klare seg i alt det :) Så har jeg og mannen min 2 uker alene sammen. Det blir digg

Magen går nok litt bort igjen. Det er luft og opphovning som skjer nå i starten, og i uke 10 ish så roer det seg for de fleste. Men kan hende at magen selv har vokst til det :hilarious:
Jeg hadde ganske mye mage allerede uke 10 sist, og det var ikke bare luft... livmora vokser nok mye raskere når man har vært gravid tidligere. Er man slank i utgangspunktet ser man det også tydeligere.. jeg klarer nok ikke skjule det til uke 12 :inpain:

Vi har kjøpt hytte så det blir tre uker (sikkert en del frem og tilbake) på hytta med masse småturer, bading og kos. Gleder meg veldig, kjenner at det er der jeg får ladet skikkelig.

Hei! Ville bare si at jeg snart er i uke 10 og utrolig nok er magen ikke så spent og stor lenger, men på kvelden etter noen måltider er den det. Men var altså verre rundt uke 8, så er nok noe i det du sier her. Likevel er buksene litt for trange. Det er litt koselig da! :love017

Føler magen buler mye lettere nå enn i første svangerskap fordi det er mindre motstand i magemuskler og sånt. Litt luft bare, og pang, så står magen rett ut, og stor ullgenser må på for å skjule. Hehe!

Standard outfit på jobb nå er kjole med ullgenser over. Så kan jeg ta av genseren når jeg skal ut i varmen, og det ikke er så farlig med magen. :)

Vi tok ei uke i Oslo nå på starten av ferien, vi kom hjem i går og jeg vil allerede tilbake til sola.

Ellers blir det mye oppussing på oss, vi fikk plutselig en deadline for nytt bad og soverom gitt!

Vi har hatt ei uke i Danmark. Ble en del kjøring noe som ikke var så behagelig da jeg fort blir skikkelig kvalm. Planen resten av sommeren er å være på hytta og teste ut teltlivet med barna i fjellet :happy:

Vi reiser en uke til Kroatia neste uke. Kjenner jeg er spent på hvordan det går når jeg er så trøtt, og til tider veldig kvam. samtidig som jeg gleder meg, til å slappe av litt.
Gutten på 4 gleder seg ihvertfall veldig:)

Vi skal til Kreta i midten av august som ungene gleder seg veldig til, og jeg har nå blitt sykemeldt pga. kvalme, tretthet og høyt blodtrykk. Jeg snakket med legen som mente at det ikke ville være noe farlig for meg å reise. Jeg har ikke søkt ferie enda da jeg er usikker på om jeg blir sykemeldt videre. Forsto det sånn på legen at man fint kan reise innenfor EU når man er sykemeldt, uten å måtte søke til nav eller ta ut ferie, så lenge man ikke blir verre av å reise. Så er jeg usikker på hvordan jeg skal ta dette opp med min arbeidsgiver. Er det noen som har vært i lignende situasjon tidligere? Om jeg blir verre må vi nok avbestille, men jeg tenker at det ikke spiller så mye rolle om jeg er kvalm her hjemme eller på Kreta, jeg kaster heldigvis ikke opp noe særlig men er konstant dårlig.

Back
Topp