Sommerens skravletråd :)

Jeg opplevde det i 2014, måtte gå en hel uke å vente å lure, var så grusomt! Jeg krysser fingrene for at det får en lykkelig slutt :Heartred

Hva sa de på ultralyd hos deg første gang? Og fikk du medisiner samme dag på ultralyd nr 2 da? :sorry:

I dag har virkelig symptomene mine skutt fart, er super duper trøtt, svimmel, uggen/småkvalm og tanken på all mat er blæh… Puppene er fortatt ømme.
Så vondt å gå å føle på alle disse symptomene når sjansene for at dette svangerskapet utvikler seg som det skal er så små :( Kunne bare ønske jeg ikke hadde noen symptomer eller at jeg kunne starte å blø så det ikke var noen tvil lengre. Føler jeg klamrer meg fast til ett lite snev av håp, og det er bare vondt når jeg egentlig vet hvilken vei dette blir å gå. Blir noen lange 6 dager frem til neste ultralyd…:sorry:
Utrolig kipt å høre at det ser mørkt ut. Krysser selvfølgelig alt for deg, men bare husk at hcg sitter i kroppen lenge også etter aborten. Jeg hadde symptomer i 4 uker etter ma i fjor

Hva sa de på ultralyd hos deg første gang? Og fikk du medisiner samme dag på ultralyd nr 2 da? :sorry:

hos meg så så de at det tilsvarte ca 7 uker men inne hjerte, så skulle tilbake en uke senere for å se om det vokste eller skrumpet inn, dessverre gikk det ikke veien for meg den gangen.. men det er betryggende å vite at de i det minste venter og sjekker skikkelig for det kan jo være du er kortere på vei feks :Heartred

Fikk barnevakt i dag,så jeg kunne slappe av så mye jeg villle.
Hva gjør jeg da?
Jeg rydder og vasker i huset:p Vet ikke helt hvor energien kom fra,for har være ganske kvalm og slapp de siste dagene,men det er noe med det der at man ikke vet når man orker og har sjangs til å ta tak i ting neste gang. Sååå deilig å få ting gjort!:Heartred
Og jeg må gjøre det når mannen å 3åring ikke er her,for da blir jeg bare sint for at de ikke bidrar,eller så gjør de ting feil:shifty: Andre som blir fort sinte når de rydder?!:hilarious:

Nå sitter jeg å grubler på om jeg skal dusje å slappe av resten av tiden,eller om jeg skal rydde ferdig. Har soverommet til 3 åringen, og det verste rommet;soverommet vårt. Det er litt av en terskel å begynne der:hungover: Kaos etter ferie,er der alt har blir stuet inn.
Men får vel bare sette i gang!:smiley-chores020

hos meg så så de at det tilsvarte ca 7 uker men inne hjerte, så skulle tilbake en uke senere for å se om det vokste eller skrumpet inn, dessverre gikk det ikke veien for meg den gangen.. men det er betryggende å vite at de i det minste venter og sjekker skikkelig for det kan jo være du er kortere på vei feks :Heartred

Vet når jeg hadde eggløsning og testet positivt veldig tidlig så kan maks være 2 dager kortere enn «beregnet» :sorry: Har ikke hatt noen blødninger så dersom det ikke dukker opp før ny kontrolltime regner jeg med jeg må ha medisiner for å få det ut. Klamrer meg enda til ett lite håp siden de så hjerteaktivitet, dog litt lav. Men prøver å forberede meg på at det mest sannsynlig ikke går veien. ❤️

Vet når jeg hadde eggløsning og testet positivt veldig tidlig så kan maks være 2 dager kortere enn «beregnet» :sorry: Har ikke hatt noen blødninger så dersom det ikke dukker opp før ny kontrolltime regner jeg med jeg må ha medisiner for å få det ut. Klamrer meg enda til ett lite håp siden de så hjerteaktivitet, dog litt lav. Men prøver å forberede meg på at det mest sannsynlig ikke går veien. ❤️

jeg ville gjort det samme, jeg skal krysse alt jeg har for deg :Heartred

Har hatt en såå fin dag i dag. Vært med døtrene på 10 og 5 i svømmehallen, svømte og lekte i to hele timer. Men var på do og tisset fire ganger ila de to timene. Har aldri opplevd at jeg ikke klarer å holde meg ila tiden i svømmehallen før. Jeg er jo bare i uke 5, hvorfor må man så mye på do da egentlig? :smiley-ashamed004

Var litt oppløftende å se en annen gravid og en rimelig fersk baby i vannet med oss, minnet meg på at svangerskap ofte går bra også :Heartred Får litt angst når man selv har opplevd MA i uke 13 og leser så mange som opplever sa og ma her inne :smiley-ashamed005

Har hatt en såå fin dag i dag. Vært med døtrene på 10 og 5 i svømmehallen, svømte og lekte i to hele timer. Men var på do og tisset fire ganger ila de to timene. Har aldri opplevd at jeg ikke klarer å holde meg ila tiden i svømmehallen før. Jeg er jo bare i uke 5, hvorfor må man så mye på do da egentlig? :smiley-ashamed004

Var litt oppløftende å se en annen gravid og en rimelig fersk baby i vannet med oss, minnet meg på at svangerskap ofte går bra også :Heartred Får litt angst når man selv har opplevd MA i uke 13 og leser så mange som opplever sa og ma her inne :smiley-ashamed005

Man må tisse ofte så tidlig av flere grunner. Hormonene gjør glatt muskulatur slappere, så blære kan ikke holde på like mye væske lengere. Det er den samme grunnen til at mange sliter med halsbrann. Livmoren vokser litt og trykker på blæren, dog ikke like mye som senere. Og gravide produserer mer urin. Det henger sammen med at man har ett større blodvolum som må filtreres av nyrene. Jeg er ikke lege, men har lurt på det samme så har lest meg litt opp :hilarious:

Håper den klamrer seg fast. Jeg begynte å blø i dag. Sjekket livmorstappen i går for å sjekke, da begynte den å bli myk og åpen. Før det var den hard og lukket. Så man kan få en pekepinn der faktisk..

Håper den klamrer seg fast. Jeg begynte å blø i dag. Sjekket livmorstappen i går for å sjekke, da begynte den å bli myk og åpen. Før det var den hard og lukket. Så man kan få en pekepinn der faktisk..

Jeg er ikke kjent med «tappetafsing» :p Har prøvd tidligere men jeg kjenner ikke noe som helst uansett hvordan posisjon jeg står i eller hvor dypt jeg graver :hilarious:
Får bare vente å se…
Så vondt, men samtidig så greit at det satte igang selv når det først ble som det ble.. ❤️ Da er du sikkert straks klar for ny pp ❤️

Noen som har tenkt på hva dere skal si om andre spør dere om dere skal ha vaksine eller ikke eller om dere har tatt den? Altså ta en hvit løgn eller lignende:p Jeg har sagt nei til vaksine pga at jeg ble gravid og at det ikke anbefales i 1.trimester. Har vært litt skeptisk, men hadde jeg ikke vært gravid, hadde jeg nok tatt den.

Noen som har tenkt på hva dere skal si om andre spør dere om dere skal ha vaksine eller ikke eller om dere har tatt den? Altså ta en hvit løgn eller lignende:p Jeg har sagt nei til vaksine pga at jeg ble gravid og at det ikke anbefales i 1.trimester. Har vært litt skeptisk, men hadde jeg ikke vært gravid, hadde jeg nok tatt den.

jeg ville bare sagt at jeg tar den når det er min tur og ikke sagt noe mer :-D

Jeg har bare sagt at jeg ikke har hørt noe fra dem enda:p

I går var jeg skikkelig positiv og energisk, og i dag er jeg helt sykt trøtt og motløs. Føler bare for å ligge inne i mørket på sofaen. Noen andre som sliter med humørsvingninger? :sorry:

Jeg kommer til å si at jeg har tatt første hvis noen spør og så heller forklare meg når tiden kommer for å fortelle om hemmeligheten:p en liten hvit for å bevare roen må være lov:hilarious: men dette er fordi de fleste rundt meg vet at jeg skulle ta den forrige uke altså! Hvis man ikke har snakket noe stort rundt det så kan man jo bare si at man ikke vet når man får den

I går var jeg skikkelig positiv og energisk, og i dag er jeg helt sykt trøtt og motløs. Føler bare for å ligge inne i mørket på sofaen. Noen andre som sliter med humørsvingninger? :sorry:
Veldig! Og energinivået er opp og ned like ofte

JA! Prøver å ikke vise det for mannen er litt sensitiv for mitt humør xsmile9

Mannen min blir litt irritert. Det er jo ikke noe grunn til å være i dårlig humør. Alt ser bra ut med embryoet og det er strålende vær. Teite hormoner ass. :(

Mannen min blir litt irritert. Det er jo ikke noe grunn til å være i dårlig humør. Alt ser bra ut med embryoet og det er strålende vær. Teite hormoner ass. :(

Jeg merker jeg har litt dårligere tålmodighet når jeg er trøtt og vil sove, mannen diskuterer med en 11 åring som ikke vil dusje, jeg ville bare rope «jeg vasker trusene dine, du må dusje!!» men jeg lot være :laughing001

Back
Topp