Sommerens skravletråd :)

Det vet ikke jeg heller:joyful: Jeg har også litt varierende syklus, 28-29-30, så ikke helt godt å si hva man skal putte inn der, regner med det kan variere litt for de fleste fra mnd til mnd, men jeg er nå i den situasjon at jeg vet eksakt dag unnfangelsen skjedde pga eggløsningssprøyte så for meg ble det enkelt å beregne.
Når jeg prøvde terminkalkulator på babyverden endrer hvertfall termin seg hvis du har 28 dager, eller 29,30 osv. termin beregnes jo ut fra alle individuelt og da er antallet dager din syklus er på viktig for at det blir riktig og for å beregne når unnfangelse skjedde. MEN det er ikke så viktig å vite eksakt for dette vil uansett bli beregnet på ultralyd :cat: så en dag eller to feil har neppe så mye å si
Tusen tusen takk for at du uansett tok deg tid til å svare :D Neida, sant at det ikke er sååå nøye forsåvidt, men ser bare så mange som skriver skråsikkert eksakt hvor langt i løpet de er, og da ville jo jeg kunne gjøre det samme:hilarious: Ulike terminkalkulatorer beregner også ulikt har jeg sett, men da forholder jeg meg til at det er 4+6 i dag, og 5+0 i morgen. Hvertfall inntil evt annen beskjed gis i slutten av august når jeg skal på TUL :Heartpink Tiden dit kommer til å gå sååå tregt:laughing002 Kjedelig å høre at du har måttet ta eggløsningssprøyter, men herlig at det funka så du ruger nå da:chicken::dummy:

Testet positiv først i går. Har så mange tanker og blandede følelser. Da er ikke jenta mi det eneste barnet lenger :( Men hun blir verdens beste storesøster :) Nå vet jeg hva som kommer, så gruer meg til fødsel :nailbiting:
Åh, det er vanlige og kjente følelser det rundt søsken! På meg kom det litt senere enn med deg. Hvor gammel er hun? det blir så bra for henne å få et søsken!

Jeg skjønte IKKE hvordan jeg kunne gi mitt barn i magen like mye kjærlighet som førstefødte. Fikk dårlig samvittighet ovenfor barnet i magen, skikkelig!! Men så ble han født, og kjærligheten ble bare større :Heartbigred

Er det trygt å bade i badeland i første trimester? :rolleyes:

Dere som ikke er vaksinerte: er dere mer forsiktige nå offentlig enn før graviditet? Det er ikke munnbindpåbud her lenger, men lurer på om jeg som er gravid og ikke vaksinert burde fortsette?

Dere som ikke er vaksinerte: er dere mer forsiktige nå offentlig enn før graviditet? Det er ikke munnbindpåbud her lenger, men lurer på om jeg som er gravid og ikke vaksinert burde fortsette?
Jeg har første dose, men tenker munnbind er en ok beskyttelse. Er jo diskutert litt på om det er falsk trygghet. Der hvor det er høyt smittetrykk må har de gått tilbake til munnbindpåbud faktisk. Så ja, jeg fortsetter :)

Når bestiller dere første legebesøk? :pompus:
Mellom uke 9 og 12 en gang tenker jeg:) er ikke så mye å gjøre før det utenom eventuelt blodprøve, med mindre det er spesielle ting du føler for å ta opp med lege før du nærmer deg 12 uker

Mellom uke 9 og 12 en gang tenker jeg:) er ikke så mye å gjøre før det utenom eventuelt blodprøve, med mindre det er spesielle ting du føler for å ta opp med lege før du nærmer deg 12 uker
Jeg bestilte min første time til 9. august. Da er jeg nesten 11 uker på vei, og fastlegen har sagt vi kan kikke med UL:D
Takk for svar, da bestiller jeg ca da :shy:

Jeg fikk påvist Corona i mars og anses derfor som beskyttet til slutten av september. Har fått tilbud om booster-dose som da skal gjøre meg "fullvaksinert", men har takket nei:) Jeg hadde veldig mildt sykdomsforløp og er allerede kvitt senvirkningene, så føler meg trygg nok som det er nå faktisk. Stoler såpass på mitt eget immunforsvar at jeg tenker jeg er beskyttet nok som det er etter gjennomgått sykdom, og uansett ikke frykter annet enn et evt nytt mildt forløp om jeg skulle være så uheldig å bli smittet igjen! :happy:Men tar forhåndsregler som hyppig håndspriting og litt ifht avstand i offentligheten også, men ikke noe spesielt utover det.
Nå som jeg er gravid må jeg innrømme at jeg er veldig glad for å ha vært gjennom sykdommen, faktisk. Skjønner det er tøffe og vanskelige valg for dere andre:Heartpink

Last edited:
Når bestiller dere første legebesøk? :pompus:
Jeg ringte i går,for å høre om når jeg bør komme inn. Sist fikk jeg alvorlig eklampsi,så tenkte kanskje jeg bør komme inn å snakke litt med legen.
Men fikk ikke time før jeg er 8+1. Og det er et normalt tidspunkt. Sist var jeg 7+4 ved første legebesøk.
Virket ikke som om hun som tok telefonen hadde så mye peiling egentlig.
Bare håper det ikke er medisiner eller noe jeg bør ta.

Jeg ringte i går,for å høre om når jeg bør komme inn. Sist fikk jeg alvorlig eklampsi,så tenkte kanskje jeg bør komme inn å snakke litt med legen.
Men fikk ikke time før jeg er 8+1. Og det er et normalt tidspunkt. Sist var jeg 7+4 ved første legebesøk.
Virket ikke som om hun som tok telefonen hadde så mye peiling egentlig.
Bare håper det ikke er medisiner eller noe jeg bør ta.
Måtte Google det, Shit så skummelt!! Hadde du noen bakgrunn for at det skulle skje? Vet det kan skje ved svangerskapsforgiftning.. Kanskje dette er noe JM kan mer om? Jeg hadde en ganske traumatisk fødsel med første, var hos legen hele veien med nr 2, men var innom JM på slutten av svangerskapet. Hun tok faktisk tiden å snakket med meg om forrige fødsel.
Kan du kanskje bruke helsenorge og bestille time der?

Det får vi til!! Skravle masse :angelic:
Ja vi skal skravle som gale!:hilarious: Er jo bare å starte flere tråder også, hvis man kommer på noe gøy å skrive om. Og kommer nok mange flere etterhvert, er enda en god gjeng som ikke har testet positivt enda, men som rekker å komme inn her:)

Ja vi skal skravle som gale!:hilarious: Er jo bare å starte flere tråder også, hvis man kommer på noe gøy å skrive om. Og kommer nok mange flere etterhvert, er enda en god gjeng som ikke har testet positivt enda, men som rekker å komme inn her:)
Sant. Men er vel noen man kontakter ang. Privat forum tror jeg. Skal søke litt ;)

Måtte Google det, Shit så skummelt!! Hadde du noen bakgrunn for at det skulle skje? Vet det kan skje ved svangerskapsforgiftning.. Kanskje dette er noe JM kan mer om? Jeg hadde en ganske traumatisk fødsel med første, var hos legen hele veien med nr 2, men var innom JM på slutten av svangerskapet. Hun tok faktisk tiden å snakket med meg om forrige fødsel.
Kan du kanskje bruke helsenorge og bestille time der?
Nei jeg bare fikk det sånn plutselig,og merket ikke noe før jeg kom inn på sykehuset da riene mine var for vonde til å takle hjemme. Kroppen min var ganske full av vann en periode før,men fikk ikke utslag på urintester eller noe. Så når de sjekket meg da jeg kom på sykehuset,så hadde jeg høyt undertrykk og proteiner i urinen. Og så ble jeg bare dårligere og dårligere ut over natten. Jeg åpnet meg aldri mer enn 4-5cm,så tilslutt ble han tatt med keisersnitt . Tok meg ganske lang tid å hente meg inn igjen.

Men vet at det er større sjangs for at det skjer igjen,så regner egentlig med at jeg får tettere oppfølgning denne gang.

Ja,kanskje jeg skulle tatt en prat med jordmor! Det var lurt!:D

Back
Topp