Snus

Hvordan går det med dere andre her inne?

Jeg har slutta å snuse og syns det er helt forferdelig fortsatt. Her lyst på snus på morgenen, etter frokost, etter middagen, når jeg skriver på masteren, når jeg slapper av, når jeg ser på serie, på kvelden og egentlig hele tiden.... Samtidig så er jeg jo driiit glad for at jeg har greid det og håper jeg aldri starter igjen!!!!!

Stakkars samboeren min som har måttet bo med meg de siste dagene. Ikke bare har jeg slutta å snuse, men jeg er også kvalm hele tiden og får ikke spist noe særlig. Er dermed i ekstra dritt humør. I følge kjæresten har heldigvis humøret bedret seg i går og i dag :) hahah
Har desverre ikke klart det enda:arghh::banghead:
Prøver og prøver, men gir alltid etter i 10-tiden.. er oppe halve natta med guttungen, og han står opp ca 05:facepalm: kunne jeg fått sove mer så hadde det gått, for det gikk sist gang! Men med 4-5 timer søvn hver eneste natt så går det virkelig ikke :grumpy:

Jeg fikk positiv test i uke 5 og sluttet å snuse på dagen i uke 8 i forje svangerskap. Måtte bruke litt onico i noen måneder for å ikke sprekke. Hehe. Hadde snust i over 10 år, så det var veldig tøft, men motivasjonen for å ikke skade barnet var større :Heartred
Idag er det 353 dager siden jeg sluttet og har dessverre lyst på snus hver dag enda!

her går det så som så. noen dager er jeg veldig flink, andre ganger blir jeg så utrolig skuffet over meg selv :-( Prøvde å prate med legen om det, som jeg virkelig stoler på. Han sa «det finnes da verre ting å gjøre. Hold deg unna røyk og alkohol, så gjør det nok ingen skade med litt snus». Fortalte at jeg ønsket å slutte og at han var nødt til å motivere meg, da sa han at han hadde svært lite forskning å vise til, da det er så mange «viktige» folk som skal bestemme hva gravide skal gjøre og ikke gjøre. Jeg hadde også lavt blodtrykk, som han mente kunne bli enda lavere med å bråslutte. Ble litt skuffet egentlig, men han anbefalte meg å prate med jordmor dersom jeg var veldig bekymret. blæ!

Men! Prøver å ta 2-3 nikotinfrie snuser, før en vanlig. prøver også å ta nikotinfri de gangene jeg «må» ha snus, som når jeg våkner, etter jeg har spist osv.

All ære til du over, du er helt rå :Heartred

Har desverre ikke klart det enda:arghh::banghead:
Prøver og prøver, men gir alltid etter i 10-tiden.. er oppe halve natta med guttungen, og han står opp ca 05:facepalm: kunne jeg fått sove mer så hadde det gått, for det gikk sist gang! Men med 4-5 timer søvn hver eneste natt så går det virkelig ikke :grumpy:
Jeg skjønner det altså :Heartred det er ikke bare bare altså! Lykke til videre da!

Jeg fikk positiv test i uke 5 og sluttet å snuse på dagen i uke 8 i forje svangerskap. Måtte bruke litt onico i noen måneder for å ikke sprekke. Hehe. Hadde snust i over 10 år, så det var veldig tøft, men motivasjonen for å ikke skade barnet var større :Heartred
Idag er det 353 dager siden jeg sluttet og har dessverre lyst på snus hver dag enda!
Jeg sluttet det sekundet jeg dikk positiv test med forrige. Det gikk heeeeelt fint. Brukte onico i et par uker for å ikke sprekke, men ble så kvalm at selv onico ikke var no vits. Jeg syns det ble vanskeligere og vanskeligere å ikke snuse jo lenger ut i svangerskapet jeg kom. Var mye verre å slutte denne gangen!! Men nå har jeg endelig klart å slutte, håper det fortsetter og at jeg aldri begynner igjen, for jeg er seriøst dritt lei av å måtte ha snus i leppa :(

her går det så som så. noen dager er jeg veldig flink, andre ganger blir jeg så utrolig skuffet over meg selv :-( Prøvde å prate med legen om det, som jeg virkelig stoler på. Han sa «det finnes da verre ting å gjøre. Hold deg unna røyk og alkohol, så gjør det nok ingen skade med litt snus». Fortalte at jeg ønsket å slutte og at han var nødt til å motivere meg, da sa han at han hadde svært lite forskning å vise til, da det er så mange «viktige» folk som skal bestemme hva gravide skal gjøre og ikke gjøre. Jeg hadde også lavt blodtrykk, som han mente kunne bli enda lavere med å bråslutte. Ble litt skuffet egentlig, men han anbefalte meg å prate med jordmor dersom jeg var veldig bekymret. blæ!

Men! Prøver å ta 2-3 nikotinfrie snuser, før en vanlig. prøver også å ta nikotinfri de gangene jeg «må» ha snus, som når jeg våkner, etter jeg har spist osv.

All ære til du over, du er helt rå :Heartred
Huff, jeg forstår deg virkelig altså! :Heartred Det er virkelig vanskelig å slutte å snuse når man har snusa så mye og så så lenge. Jeg har snusa mye onico i 2 dager og nå har jeg slutta med all snus, fake og ekte. Bruker mye tyggis og lackerol hver gang jeg har lyst på snus og det hjelper litt. Jeg har også veldig lavt blodtrykk, 95/60, men gikk greit å slutte for det.

Syns han legen din var dum :/ det er jo en del forskning som sier litt forskjellig om risikoen ved snusing. Men det er ikke forska så mye på det, så det er sikkert mer man kan risikere enn man vet om. Hva er ditt blodtrykk?

Vet du, jeg måtte til slutt bare bestemme meg for å slutte. Jeg sa til meg selv høyt foran speilet «NÅ er det NOK! Skal du virkelige la noe du syns er godt gå utover helsen til ditt ufødte barn? Er du så jævla egoistisk?» Og da fikk jeg såå dårlig samvittighet at jeg slutta. Hver gang jeg vil ha snus så sier jeg høyt til meg selv «Har du mer lyst på snus enn et levende og friskt barn?» og så klarer jeg å holde meg unna.

Nå er kanskje dette litt brutalt, men det måtte til for min del, ellers hadde jeg fortsatt å finni på mange unnskyldninger til hvorfor jeg skulle fortsatt å snuse.

Ønsker dere alle masse lykke til :Heartred:Heartred

Hvordan går det med dere andre her inne?

Jeg har slutta å snuse og syns det er helt forferdelig fortsatt. Her lyst på snus på morgenen, etter frokost, etter middagen, når jeg skriver på masteren, når jeg slapper av, når jeg ser på serie, på kvelden og egentlig hele tiden.... Samtidig så er jeg jo driiit glad for at jeg har greid det og håper jeg aldri starter igjen!!!!!

Stakkars samboeren min som har måttet bo med meg de siste dagene. Ikke bare har jeg slutta å snuse, men jeg er også kvalm hele tiden og får ikke spist noe særlig. Er dermed i ekstra dritt humør. I følge kjæresten har heldigvis humøret bedret seg i går og i dag :) hahah
Så flink du er, dette klarer du:smiley-angelic003

Har klart å holde meg:D meeen savner snusen veldig på kvelden når barna har lagt seg. Det var liksom kosetiden min, med snus og tv:p

Har klart å holde meg:D meeen savner snusen veldig på kvelden når barna har lagt seg. Det var liksom kosetiden min, med snus og tv:p
Kjenner meg igjen altså! Så flink du er som har klart p holdt deg unna :D

Ja jeg sluttet på dagen!
Jeg Er så jævlig sta, så det har egentlig gått helt greit!
Stå på dere, dere klarer å trappe dere nedover!
:)

Har desverre fått tilbakefall, er så sliten av kvalmen hele tiden, vil bare ha mitt vanlige liv tilbake.. Tatt ca 2 snus om dagen, å spyr med engang. Så det er jo bare helt idiotisk av meg:facepalm:

Noen som har snuset frem til positiv test? Gikk det fint å slutte brått? Jeg er skikkelig sugen på snus enda, bruker onico nå:wacky:

Gjorde det i forrige svangerskap, men sluttet samme dag som jeg fant det ut. Synes det var mest utfordrende den første uka men så ble det bedre.

Snusa frem til positiv test. Myyye og sterke snus. Har fortsatt en del sug, men det blir bedre for hver dag.

Back
Topp