Snus/sigaretter

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Jeg snuste før jeg ble gravid og har siste tiden prøvd å kun bruke onico som er uten tobakk og nikotin. Men kjenner jeg sliter litt, er på ferie og gikk tom i dag for onico. Enda 1 uke til jeg er hjemme igjen, og har vanlig snus igjen... Viljestyrke er ikke helt god, og glipper inni mellom...:S er "bare" mini porsjoner, så trøster meg med at det ikke er like ille som de store... Veeeet at det ikke er bra...


<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3
 
Jeg røyker, men skal gå over til snus snart å snusen blir jeg ikke å slutte med...
 
Jeg røyker, men skal gå over til snus snart å snusen blir jeg ikke å slutte med...

Snus er ikke bedre enn sigaretter når man er gravid.

Jeg innrømmer jeg sliter selv.
Røykte rundt 7-10 om dagen før jeg ble gravid, nå er jeg på kanskje 5 i uken
 
Jeg røyker, men skal gå over til snus snart å snusen blir jeg ikke å slutte med...

Lykke til meg røykeslutt, jeg har selv røkt for en del år siden og vet hvor jævlig det er. Jeg sluttet å snuse 2 mnd før forrige svangerskap og holdt meg borte i 2 år og var dum nok til å begynne igjen...

Hat du prøvd onico?


<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3
 
Snus er ikke bedre enn sigaretter når man er gravid.

Jeg innrømmer jeg sliter selv.
Røykte rundt 7-10 om dagen før jeg ble gravid, nå er jeg på kanskje 5 i uken

Så flink du du er som trapper ned;)


<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3
 
Selv om det ikke er bra, så er det godt å høre at andre er i samme båt...


<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3
 
Jeg gikk over fra røyk til snus et par år før jeg ble gravid med første. Snusen gjorde virkelig røykeslutten lett. Når jeg oppdaget at jeg var gravid med førstemann kastet jeg snusen og har ikke rørt det siden. Det var 3 kjempe tøffe dager hvor jeg ikke følte at jeg var helt tilstede, men så slapp det. Nå 2 år etter, tenker jeg nesten ikke på det. Jeg lovet meg selv det når jeg startet å røyke, så det kunne jeg ikke bryte. Lykke til med nedtrapping og hurra for dere som allerede har startet. Vet det ikke er lett!


6. April 2013
7. April 2015
 
Jeg også snuste før jeg ble gravid nå, er på fjerde dagen med onico, og det går kjempe bra:) Lykke til!
 
Last edited:
Røyket en hel del, men kjørte den grusomme metoden, og kastet røyken da jeg fikk positiv test på mandag. Kjenner suget stort sett hele tiden, men iallefall klart meg til nå :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Røyket en hel del, men kjørte den grusomme metoden, og kastet røyken da jeg fikk positiv test på mandag. Kjenner suget stort sett hele tiden, men iallefall klart meg til nå :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Så flink du er! :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
I mitt første svangerskap da jeg fikk positiv test om morgenen, hadde jeg 3 porsjoner igjen, og sa til min samboer at jeg bare måtte få disse siste 3 for å manne meg opp, etter det gikk jeg over til onico, snuste det til jeg var 18 uker på vei, da ble jeg plutselig kvalm av den, og kastet fra meg den og, da var suget borte :) nå er jeg på min 2 siste og har onicon klar, og vet at jeg lett klarer dette igjen, og da skal heg heller ikke starte igjen! :)

Mitt største tips er å bare ha en siste eske med noen få, og si til seg selv at disse skal jeg kose meg med, og så bruke onico, etter noen uker er ikke suget der lengre, det loover jeg!! Om ikke onico faller i smak, så har sverige masse gode nikotinfrie snuser med masse smaker :D
Er annet tips er og putte nikotinfri snus i den esken snus man brukte før (jeg bruker skruf) og ikke se på noe annet en snuseska når man putter snusen oppi :) mye er e psyken ;)
 
Kanskje dere kan motivere hverandre til å slutte her inne?

Jeg heier ihvertfall på dere. :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Det hadde vært supert:D


<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3
 
Jeg gikk over fra røyk til snus et par år før jeg ble gravid med første. Snusen gjorde virkelig røykeslutten lett. Når jeg oppdaget at jeg var gravid med førstemann kastet jeg snusen og har ikke rørt det siden. Det var 3 kjempe tøffe dager hvor jeg ikke følte at jeg var helt tilstede, men så slapp det. Nå 2 år etter, tenker jeg nesten ikke på det. Jeg lovet meg selv det når jeg startet å røyke, så det kunne jeg ikke bryte. Lykke til med nedtrapping og hurra for dere som allerede har startet. Vet det ikke er lett!


6. April 2013
7. April 2015

Så flink du var som sluttet med en gang;) jeg prøver, har vært kjempe flink så lenge jeg har onico, men er tomt og får ikke kjøpt det før på en uke..:/ hadde aldri trudd at man kunne bli så avhengig av snus...


<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3
 
Jeg også snuste før jeg ble gravid nå, er på fjerde dagen med onico, og det går kjempe bra:) Lykke til!

Kjempe flink du er! Onico gjør virkelig susen!!;)


<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3
 
Røyket en hel del, men kjørte den grusomme metoden, og kastet røyken da jeg fikk positiv test på mandag. Kjenner suget stort sett hele tiden, men iallefall klart meg til nå :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Wooow, du er råå!!;) utrolig bra gjort!!;)


<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3
 
I mitt første svangerskap da jeg fikk positiv test om morgenen, hadde jeg 3 porsjoner igjen, og sa til min samboer at jeg bare måtte få disse siste 3 for å manne meg opp, etter det gikk jeg over til onico, snuste det til jeg var 18 uker på vei, da ble jeg plutselig kvalm av den, og kastet fra meg den og, da var suget borte :) nå er jeg på min 2 siste og har onicon klar, og vet at jeg lett klarer dette igjen, og da skal heg heller ikke starte igjen! :)

Mitt største tips er å bare ha en siste eske med noen få, og si til seg selv at disse skal jeg kose meg med, og så bruke onico, etter noen uker er ikke suget der lengre, det loover jeg!! Om ikke onico faller i smak, så har sverige masse gode nikotinfrie snuser med masse smaker :D
Er annet tips er og putte nikotinfri snus i den esken snus man brukte før (jeg bruker skruf) og ikke se på noe annet en snuseska når man putter snusen oppi :) mye er e psyken ;)

Såååå flink du e!!;) ;) har du tenkt å fortsette med onico?

Kjempe godt tips om å ha i samme snuseske!;) og Sverige, tror jeg må ta meg en tur dit!;)

Skulle ønske jeg "bare" hadde igjen en eske. Som sagt er jeg på ferie og kjøpte selvsagt 10 bokser før vi dro fra Gardermoen...:/ må være sterk i en uke til så kan jeg kjøpe tobakksfri. Har tenkt at jeg kan ta en-to stk per dag...



<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3
 
Jeg også har kjøleskapet fullt av snus etter ferien:p Godt samboer snuser..
 
Så flink du var som sluttet med en gang;) jeg prøver, har vært kjempe flink så lenge jeg har onico, men er tomt og får ikke kjøpt det før på en uke..:/ hadde aldri trudd at man kunne bli så avhengig av snus...


<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3
Takk, det er veldig godt å være ferdig med nikotin. Når man snuser får man i seg mye mer nikotin enn ved røyking, så det er ikke rart man blir avhengig. Merket det veldig godt på kroppen de første dagene. Samboeren min hadde ikke akseptert at jeg hadde fortsatt, så den måtte rett i søpla. Onico har jeg aldri hørt om, er det en slags "luresnus"?


6. April 2013
7. April 2015
 
Back
Topp