Snart tobarnsmamma❤️

Ligger å venter enda her❤️ blitt utsatt og utsatt pga viktige haseoperasjoner. Skal snart sette venflon og kateter.
Har nesten ikke sovet og har gråtet så masse over Olav som jeg måtte forlate i barnehagen idag, får ikke sett han før over helga:( gleder meg fælt til å bli ferdig med dette!!

er heldig å få ha den mest erfarne jordmora med meg idag, hun har fulgt meg opp både forrige og dette svangerskapet❤️

Vis vedlegget 347796
Så bra at du får ho!! ❤️ Masssse lykke til!!!
 
lille Ellinor kom i 14.00 tiden i overigår❤️ jeg var veldig redd og nervøs.Lå lenge å ventet før det ble min tur, og når jeg først ble kjørt opp til operasjon ble jeg sendt ned igjen for det hadde skjedd en glipp.. det kom mange tårer :( etterhvert ble det endelig min tur, møtte på bare hyggelige mennesker, dem roet meg ned så godt de kunne. Spinalen ble satt etter tre forsøk, jeg ropte og gråt men det gikk tilslutt. Jordmora holdt meg godt i hendene, mannen fikk enda ikke lov til å komme inn. De gikk ca en time fra dem kjørte meg opp til dem begynte å skjære i meg. Fikk et stort blodtrykksfall etter spinalen var satt, og ropte at jeg kom til å besvime, det var ekstremt ubehagelig. Etter ca 5-10 min ga det seg pga de sprøytet noe inn i veneflonen. Så begynte de å skjære i meg, etter 10-15 min ropte legen «nå er dey fødsel» så kjente jeg et trykk, hørte skriking og så var hun født❤️ den hadde morkaka i ei balje slik at mannen fikk klippe, det var stas❤️ jeg fikk bestemme om jordmora skulle holde henne der eller om hun og mannen min skulle ta henne med seg for litt hud mot hud, jeg valgte det siste for babyen sin del. Så var det over på oppvåkninga. Mistet bare 300ml blod!. Etter en 30-40 min kom de opp med baby til meg, veiiing og slikt ventet dem med til jeg kunne delta, det var etter mitt ønske. Hun var bare tett i nesen, ellers i tipp topp form❤️ Hun veide 4405 og 51 cm❤️jeg er i toppform, på føttene samme kveld, kateteret ble fjernet samme kveld, trapper allerede ned på smertestillende. Ingen tvil at pks var riktig denne gang❤️ vi koser oss på barsel, men kjenner jeg savner storebror❤️
856210D8-D015-4475-BB09-598F31D771B6.jpeg
 
Gratulerer så mye med frøkna :Heartred:love7
Og for et nydelig navn, er et av mine favoritter :joyful:
 
Gratulerer så mye❤️
Nydelig navn, min oldemor het også Ellinor :love017
Leit at du måtte vente så lenge før det ble din tur og at det måtte så mange forsøk til med spinalen, men så godt at du hadde mange gode støttende mennesker rundt deg, at resten forløp uten komplikasjoner og at du er i så god form nå.
Er så godt når man får bekreftelsen på at valget man tok var rett :)
Kos deg masse i tiden framover med de 2 nydelige barna dine :love7
 
Gratulerer så mye med Ellinor!
 
Gratulerer såååå mye ❤️ og så fitn at du fikk en bedre opplevelse denne gangen, selvom det var skummelt! Håper formen fortsetter å stige og at dere fort kommer dere hjem til Olav :)
 
lille Ellinor kom i 14.00 tiden i overigår❤️ jeg var veldig redd og nervøs.Lå lenge å ventet før det ble min tur, og når jeg først ble kjørt opp til operasjon ble jeg sendt ned igjen for det hadde skjedd en glipp.. det kom mange tårer :( etterhvert ble det endelig min tur, møtte på bare hyggelige mennesker, dem roet meg ned så godt de kunne. Spinalen ble satt etter tre forsøk, jeg ropte og gråt men det gikk tilslutt. Jordmora holdt meg godt i hendene, mannen fikk enda ikke lov til å komme inn. De gikk ca en time fra dem kjørte meg opp til dem begynte å skjære i meg. Fikk et stort blodtrykksfall etter spinalen var satt, og ropte at jeg kom til å besvime, det var ekstremt ubehagelig. Etter ca 5-10 min ga det seg pga de sprøytet noe inn i veneflonen. Så begynte de å skjære i meg, etter 10-15 min ropte legen «nå er dey fødsel» så kjente jeg et trykk, hørte skriking og så var hun født❤️ den hadde morkaka i ei balje slik at mannen fikk klippe, det var stas❤️ jeg fikk bestemme om jordmora skulle holde henne der eller om hun og mannen min skulle ta henne med seg for litt hud mot hud, jeg valgte det siste for babyen sin del. Så var det over på oppvåkninga. Mistet bare 300ml blod!. Etter en 30-40 min kom de opp med baby til meg, veiiing og slikt ventet dem med til jeg kunne delta, det var etter mitt ønske. Hun var bare tett i nesen, ellers i tipp topp form❤️ Hun veide 4405 og 51 cm❤️jeg er i toppform, på føttene samme kveld, kateteret ble fjernet samme kveld, trapper allerede ned på smertestillende. Ingen tvil at pks var riktig denne gang❤️ vi koser oss på barsel, men kjenner jeg savner storebror❤️
Vis vedlegget 348028
Gratulerer sååå mye:Heartred Har tenkt mye på deg siden fredag og er så glad for at det gikk fint til slutt. Nyt den lille og hold oss gjerne oppdatert på første møte med storebror:love7
 
Gratulerer så mye med lille Ellinor ❤❤ nyt tiden!
 
Tusen takk dere❤️

vi er nå kommet hjem❤️ kom hjem i går, dro rett fra sykehuset og henta Olav i barnehagen. Han ble kjempeglad for å se oss! jeg ble så glad at jeg glemte helt av at jeg er nyoperert, så jeg løfta han rett opp. det gikk heldigvis bra. Han ble litt skeptisk når han så bilstolen med søstera oppi, fingeren hans gikk rett i munnen og han bare sto å så på henne, etter noen minutter bøyde han seg ned og strøk henne på hodet og sa «fin»
Senere på ettermiddagen kom det litt mere reaksjoner og grensetesting. Han gråt en del og viket unna meg. Idag har han vært blidere og henvendt seg mer til meg og søstra. Tror dette kommer til å gå seg fin til❤️
 
Back
Topp