Snart tobarnsmamma❤️

Gravidoppdatering 20+0

Termindato: 7. Februar

Kjønn: Vet ikke enda :/

Liv i magen: masse liv! ser det tilogmed utenpå magen❤️

Humøret mitt: Lei meg for tiden:/ fått hørt i ulike sammenhenger fra ulike folk hvor overvektig jeg er, er velmente kommentarer, men bare føler meg ekstremt enorm og hjelpesløs akkurat nå:/

Formen min: Brystene verker veldig, litt kvalm inniblant. Bekkenløsning og korsryggsmerter:/ kynnere kommer og går

Søvn: sover som normalt, men sliter med å sove før dagvakt da jeg stresser med å få sove:/

Cravings: Ingenting per nå, kanskje sjokolade, noe jeg ikke skal ha så mye av

Innkjøp: ingenting enda annet en selvstrikket klær

Vektøkning: Ikke turt å veid meg:/

Neste kontroll: Ny ultralyd den 2.Oktober❤️

Sykemelding: Nei, men skal til legen i neste uke,
skal prøve å få ihvertfall gradert sykemelding

Det jeg gleder meg mest til nå: Ultralyden om 2 uker

kommer bilde av meg litt senere❤️
 
E2870993-B9A3-48A7-AA53-53D293C876C4.jpeg
 
Gravidoppdatering 22+0

Termindato: 7. Februar

Kjønn: VHåper på å få vite det i morgen❤️

Liv i magen: Ekstremt aktiv baby! holdte meg våken nesten hele natta igår!

Humøret mitt: går opp og ned, kanskje litt stabilt for tiden
Formen min: Brystene verker veldig, litt kvalm inniblant. Bekkenløsning og korsryggsmerter:/ kynnere kommer og går

Søvn: Sliter litt om natta pga halsbrann, smerter i rygg og bekken

Cravings: Ingenting per nå

Innkjøp: ingenting enda annet en selvstrikket klær

Vektøkning: Ikke turt å veid meg:/

Neste kontroll: ultralyd i morgen!:)

Sykemelding: 100% sykemeldt , regner med jeg ikke er fult tilbake på jobb før etter permisjonen.

Det jeg gleder meg mest til nå: Ultralyd i morgen!❤️

F1B26789-901E-44C5-B913-7B7598AD79C7.jpeg
 
vi får ei lita pie❤️ O skal få seg ei lillesøster❤️ jeg ble sykt overrasket da hun sa det var ei jente, jeg var bombesikker på at det var en gutt! vi er overlykkelige❤️

69F0F610-A85B-4231-8AF7-34347E088029.jpeg
 
vi får ei lita pie❤️ O skal få seg ei lillesøster❤️ jeg ble sykt overrasket da hun sa det var ei jente, jeg var bombesikker på at det var en gutt! vi er overlykkelige❤️

Vis vedlegget 337232
Så koselig med ei lita prinsesse på vei :Heartred Fikk selv ei lita ei for 10 mnd siden, og det er virkelig artig med ei jente i huset. Sønnen min på 9 år ligner ikke på meg, men lillesnuppa har litt av mine trekk, og det er så stas :wav masse lykke til med resten av graviditeten:Heartbigred
 
Så koselig med ei lita prinsesse på vei :Heartred Fikk selv ei lita ei for 10 mnd siden, og det er virkelig artig med ei jente i huset. Sønnen min på 9 år ligner ikke på meg, men lillesnuppa har litt av mine trekk, og det er så stas :wav masse lykke til med resten av graviditeten:Heartbigred
Ja sønnen her i huset er prikk lik pappaen, så håper jenta ligner litt på meg ihvertfall❤️ tusen takk❤️
 
Gravidoppdatering 26+3

Termindato: 7. Februar

Kjønn: Jente❤️

Liv i magen: mye aktivitet, mest på kveldene

Humøret mitt: Det har vært fint de siste ukene, nå begynner jeg å kjenne på fødselsangsten igjen

Formen min: Har vært mye forkjølet i det siste, og bihulbetennelse:/ ellers så er det bekkenet som plager meg mest

Søvn: Sover godt

Cravings: Karri

Innkjøp: Kjøpt en body ny, ellers har jeg kjøpt masse ull brukt❤️

vekt: har nok bikket en 4kg + :/

Neste kontroll: rundt 20 nov tror jeg det var

Sykemelding: 100% sykemeldt , regner med jeg ikke er fult tilbake på jobb før etter permisjonen.

Det jeg gleder meg mest til nå: Neste vekstkontroll❤️

Ellers så begynner jeg å slite med tanker rundt fødsel, dere som kjenner meg her inne og min forrige runde med graviditet og fødsel vet hvorfor:/ Jordmor på sykehuset som jeg går til samtale til har sagt at jeg får nok ks, men ikke uten kamp. Jeg har veldig lyst til å oppleve en vanlig fødsel, men samtidig er jeg så redd!

Hva ville du gjort om du var i mine sko?
 
Gravidoppdatering 26+3

Termindato: 7. Februar

Kjønn: Jente❤️

Liv i magen: mye aktivitet, mest på kveldene

Humøret mitt: Det har vært fint de siste ukene, nå begynner jeg å kjenne på fødselsangsten igjen

Formen min: Har vært mye forkjølet i det siste, og bihulbetennelse:/ ellers så er det bekkenet som plager meg mest

Søvn: Sover godt

Cravings: Karri

Innkjøp: Kjøpt en body ny, ellers har jeg kjøpt masse ull brukt❤️

vekt: har nok bikket en 4kg + :/

Neste kontroll: rundt 20 nov tror jeg det var

Sykemelding: 100% sykemeldt , regner med jeg ikke er fult tilbake på jobb før etter permisjonen.

Det jeg gleder meg mest til nå: Neste vekstkontroll❤️

Ellers så begynner jeg å slite med tanker rundt fødsel, dere som kjenner meg her inne og min forrige runde med graviditet og fødsel vet hvorfor:/ Jordmor på sykehuset som jeg går til samtale til har sagt at jeg får nok ks, men ikke uten kamp. Jeg har veldig lyst til å oppleve en vanlig fødsel, men samtidig er jeg så redd!

Hva ville du gjort om du var i mine sko?
Jeg ville prøvd, det står i papirene dine og sykehuset vet hvordan ting ble for deg. Så de vil gjøre det de kan for at fødselen nå skal bli en fin opplevelse for deg.
Jeg var jo redd når jeg ventet nr 2, og følte sykehuset var virkelig flinke! Nå ville jo ikke mi nr 2 ut riktig vei så fikk jo ikke prøvd meg. Men etter å ha opplevd fødsel og ks, så ville jeg gått for fødsel uten tvil.
Du kan ikke få gjort avtale om at du prøver deg på fødsel, men får lov til å få ks om det virkelig ikke går for deg? :)
 
Jeg ville prøvd, det står i papirene dine og sykehuset vet hvordan ting ble for deg. Så de vil gjøre det de kan for at fødselen nå skal bli en fin opplevelse for deg.
Jeg var jo redd når jeg ventet nr 2, og følte sykehuset var virkelig flinke! Nå ville jo ikke mi nr 2 ut riktig vei så fikk jo ikke prøvd meg. Men etter å ha opplevd fødsel og ks, så ville jeg gått for fødsel uten tvil.
Du kan ikke få gjort avtale om at du prøver deg på fødsel, men får lov til å få ks om det virkelig ikke går for deg? :)

Jo har vært på en til samtale etter jeg skrev dette innlegget, og jeg får nok en såkalt «prøvefødsel» der jeg kan be om ks tidlig i forløpet om jeg skulle ønske det. Jeg blir nok mest sannsynligvis satt igang i uke 38, slik at hun ikke blir så stor (om det skulle vise seg at hun ligger i den øvre vektklasse)
 
Jo har vært på en til samtale etter jeg skrev dette innlegget, og jeg får nok en såkalt «prøvefødsel» der jeg kan be om ks tidlig i forløpet om jeg skulle ønske det. Jeg blir nok mest sannsynligvis satt igang i uke 38, slik at hun ikke blir så stor (om det skulle vise seg at hun ligger i den øvre vektklasse)
Ja men det er jo veldig bra! Eller hva tenker du? :)
 
Ja men det er jo veldig bra! Eller hva tenker du? :)

Jeg er litt av og på med negative og positive tanker, i det ene øyeblikket er jeg klar for å føde vaginalt, i det andre dør jeg av tanken. Men tror jeg vet innerst inne at jeg går for vaginal fødsel, må bare ødelegge for meg selv litt først:/
 
Gravidoppdatering 30+0!!

Termindato: 7. Februar

Kjønn: Jente❤️

Liv i magen: masse liv! ❤️

Humøret mitt: Det er stabilt, med en del tanker rundt fødsel.

Formen min: Det begynner å bli veldig tungt, hodet hennes presser på nerver nedentil og blæra . Bekkenløsninga er mye verre, spesielt fremme i symfysen:/

Søvn: Intet nytt

Cravings: ingenting spesielt

Innkjøp: Ingenting nytt

Vektøkning: ca +6 kg

Neste kontroll: ny ultralyd om 2 uker

Sykemelding: 100%

Det jeg gleder meg mest til nå: Ultralyden om 2 uker

Vi har vært på vekstkontroll idag, hun er +13, estimert 1600gr nå❤️ snakket en del om fødsel med legen og hun kunne love meg pudendalbedøvelse, de jordmødrene jeg måtte ønske meg, og keisesnitt om psyken skulle være for ille, føler meg meget godt ivaretatt!

Jeg føler meg trygg på at vaginal fødsel er der riktige, OM hun ikke blir for stor, om jeg får jordmoren jeg hadde forrige gang (skjønner hun ikke kan være der hele tiden, men litt iallefall) og den bedøvelsen i skjeden så skal dette gå fint! får håpe jeg klarer å tenke slik hele veien!

1300200B-71B1-4063-9ABD-A179DCBF5199.jpeg
 
Gravidoppdatering 35+0

Termindato: 7. Februar

Kjønn: Jente❤️

Liv i magen: Nå er det mest åling og hikking som kjennes i både blære og nedentil:hilarious:

Humøret mitt: Er veldig redd for tiden, redd for å dø fra Olav osv. Prøver å tenke positivt, men nå nærmer det seg sånn at det er ervig tankekjør:/

Formen min: Er såklart veldig tungt, føler meg som en byrde for alle rundt:/ puster og peser bare jeg snur på hodet

Søvn: Sover mye!!

Cravings: Sjokolade!

Innkjøp: Nå har jeg kjøpt inn alt av klær, det meste i ull❤️

Vektøkning: aner ikke, mulig det nærmer seg +10:hungover:

Neste kontroll: Jordmor 6. Januar

Sykemelding: 100%

Det jeg gleder meg mest til nå: Å bli ferdig med dette, vil ha kroppen min tilbake. og ikke minst møte lillesøster❤️

Var på sykehuset en tur for et par dager siden pga lite liv, der så alt fint ut, hun lå å smattet, gjorde pusteøvelser og kom med mange trivselstegn. Hun lå i tverrleie, så det blir jo spennende å se om hun snur på seg❤️
Ellers så har jeg bursdag idag! hele 26 år. Blir rolig nyttårsfeiring hos svigers❤️

9BDB2F12-FC25-4BA4-9899-D08A34CAD438.jpeg
 
Gravidoppdatering 35+0

Termindato: 7. Februar

Kjønn: Jente❤️

Liv i magen: Nå er det mest åling og hikking som kjennes i både blære og nedentil:hilarious:

Humøret mitt: Er veldig redd for tiden, redd for å dø fra Olav osv. Prøver å tenke positivt, men nå nærmer det seg sånn at det er ervig tankekjør:/

Formen min: Er såklart veldig tungt, føler meg som en byrde for alle rundt:/ puster og peser bare jeg snur på hodet

Søvn: Sover mye!!

Cravings: Sjokolade!

Innkjøp: Nå har jeg kjøpt inn alt av klær, det meste i ull❤️

Vektøkning: aner ikke, mulig det nærmer seg +10:hungover:

Neste kontroll: Jordmor 6. Januar

Sykemelding: 100%

Det jeg gleder meg mest til nå: Å bli ferdig med dette, vil ha kroppen min tilbake. og ikke minst møte lillesøster❤️

Var på sykehuset en tur for et par dager siden pga lite liv, der så alt fint ut, hun lå å smattet, gjorde pusteøvelser og kom med mange trivselstegn. Hun lå i tverrleie, så det blir jo spennende å se om hun snur på seg❤️
Ellers så har jeg bursdag idag! hele 26 år. Blir rolig nyttårsfeiring hos svigers❤️

Vis vedlegget 344928
Gratulerer så mye med dagen:happy: Håper tankekjøret roer seg snart! Du fortjener det nå:Heartred
 
36+5

Bare litt tankelufting her i natten. Ting hat vært veldig tungt for meg i det siste, inni hodet mitt har det vært et tankekjør uten like, jeg er så livredd for at fødselen skal ende opp slik som forrige gang. Idag hos jordmora sprutet tårene og jeg fikk endelig høre noen sin mening om dette. Hun kjenner meg så godt både fra forrige svangerskap og dette, hun mente at kanskje et planlagt ks ville være lurest for meg og min situasjon. jeg kjente en utrolig stor lettelse og tror nok at det er det jeg innerst inne ønsker, jeg bare er for sta til å innrømme det for meg selv. Om jeg går i vanlig fødsel er sjangsen veldig stor for at jeg uansett havner på operasjonsbordet, og jeg må mest sannsynlig bli satt i gang, noe som kan ta flere døgn. Så vi dro på sykehuset og skulle snakke med legen som har fulgt oss igjennom dette svangerskapet, jeg så frem til å diskutere valget mitt med henne. Men først måtte vi vente 30 min lengre, så kom det til slutt en lege, men ikke hun vi trodde vi skulle få.. her kommer det ei ungjente vi aldri hadde sett før, måtte forklare alt pånytt.. hun sa hun skulle ta opp ks på morgenmøtet i morgen og at hun skulle ringe meg. Litt trasig om dette skulle være slutten på min oppfølgning der:/ ser for meg at neste gang jeg skal på sykehuset så et det for ks. Uansett så tok hun ultralyd, der så vi ei frisk frøken, +15 i vekst, så litt over 3 kg nå. Men jeg tror nok hun blir nærmere 4kg ved fødsel.
 
Er ikke så flink til å legge igjen spor, men er inne og følger med i dagboka de med jevne mellomrom.
Tenk at du snart er 2-barnsmamma :love7
Håper du har fått innvilget ønsket om planlagt KS og at du har fått mulighet til å senke skuldrene litt nå før fødsel slik at du kan samle krefter og nyte den lille tiden som er igjen før lillesøster ankommer :Heartred
 
Back
Topp