Snart mamma til 2 ❤

Kondolerer. Så trist når noen som står en nær, går bort. ❤ <3
 
Uke: 28+0

Termin: 04.04.2018

Kjønn: Vet ikke [emoji4]

Trimester: 3. trimester

Neste svangerskapskontroll: skulle egentlig til lege i uke 1, 2018, men blir heller i morgen [emoji4] ble utsatt pga begravelsen til mormor [emoji173]Skal ta glukosebelastning og da [emoji87]

Bevegelser: Daglig, gelemagen har kommet [emoji7]

Babyens størrelse: ifølge BV er babyen 33,5cm lang og veier 1100g.

Navn: Kom med et nytt fornavn til jente til gubben og han likte det [emoji1] men sliter med fornavn til gutt [emoji85]

Vann i kroppen: ikke som jeg vet om enda [emoji4]

Vektøkning: har ikke veid meg enda [emoji87] på 3 uker [emoji85] [emoji16]

Utålmodig: ikke det hele tatt, klarer ikke å forstå at jeg har kommet i 3.trimester enda [emoji85] hvor har ukene blitt av [emoji87]

Strekkmerker: kan se litt rødhet øverst på de eksisterende strekkmerker [emoji85]

Kynnere: Hver dag! Men ingen vonde bare ubehagelige. [emoji26]

Melk i brystene: nja, kanskje bitte litt etter en varm dusj og et litt hardt klem på dem [emoji6]

Plager: Sliter med hoftene... Har nok fått bekkenløsning.

Arbeid: Var sykmeldt fram til i dag, men blir å utvide sykemeldingen videre ut. Men for se om det blir 50% siden jeg bre jobber 75% [emoji4]

Humør: Like bra som før [emoji1]

Cravings: Egentlig ingenting men liker cola [emoji4]

Tanker om fødsel: Ser fram til det og håper det går fortere enn sist gang [emoji4]


2f08ef3944598bf9c34decb91ce4e653.jpg
 
Last edited:
Uke: 28+4

Har nettopp vært på ny ul pga mulig morkake på bakre vegg fra oul i uke 18, der ble det påvist en 2 delt morkake med tydelig blodåre mellom, der den ene dekker mormunnen nesten Skal tilbake igjen om 4 uker på ny ultralyd, for å se om den har flyttet på seg.
Har fått beskjed om å gjøre klar tanken på både vaginalt fødsel og keisersnitt for sikkerhetsskyld [emoji21]
Så blir det noe blødninger her nå så er det rett i liggende stilling og ringe etter ambulanse [emoji603][emoji541]

Men var så heldig med å få med oss et bilde da [emoji7]

70ecfd9b85086222d747243ffbaaa2d5.jpg
 
Uke: 28+4

Har nettopp vært på ny ul pga mulig morkake på bakre vegg fra oul i uke 18, der ble det påvist en 2 delt morkake med tydelig blodåre mellom, der den ene dekker mormunnen nesten Skal tilbake igjen om 4 uker på ny ultralyd, for å se om den har flyttet på seg.
Har fått beskjed om å gjøre klar tanken på både vaginalt fødsel og keisersnitt for sikkerhetsskyld [emoji21]
Så blir det noe blødninger her nå så er det rett i liggende stilling og ringe etter ambulanse [emoji603][emoji541]

Men var så heldig med å få med oss et bilde da [emoji7]

70ecfd9b85086222d747243ffbaaa2d5.jpg

Herlige lille[emoji7] fant deg etter litt leiting[emoji173]️ håper alt går fint uansett hvordan lille kommer til verden[emoji846] vi er i trygge hender her i landet!
 
Uke: 29+0

Termin: 04.04.2018

Kjønn: Vet ikke [emoji4]

Trimester: 3. trimester

Neste svangerskapskontroll: skal til jordmor 30 januar [emoji4]

Bevegelser: Daglig, gelemagen har kommet [emoji7]

Babyens størrelse: ifølge BV er babyen 35cm lang og veier 1350g.

Navn: Jentenavn i boks [emoji6]men sliter med guttenavn [emoji58]

Vann i kroppen: Nop.. [emoji4]

Vektøkning: opp 5kg siden start [emoji4]

Utålmodig: ikke det hele tatt, har faktisk bare 80 dager igjen til termin men klare ikke å fatte det [emoji87] men føler trang til å lage rede [emoji85] vil ordne til seng og alt [emoji4]

Strekkmerker: kan se litt rødhet øverst på de eksisterende strekkmerker [emoji85] men kroppen er ikke ødelagt, jeg er en tigermamma [emoji197]

Kynnere: Hver dag! Men ingen vonde bare ubehagelige. [emoji26]

Melk i brystene: 2 harde klemmer så kommer det noe blankt ut, men ikke råmelk enda.

Plager: hoftene, off course! Halsbrann, vondt i ryggen, tett nese, tungpustet, fort sliten.

Arbeid: 50% sykmeldt i min 75% stilling [emoji4]

Humør: Like bra som før men tålmodigheten min har sunket drastisk den siste stunden (stakkars gutten min [emoji87])

Cravings: Egentlig ingenting men liker cola [emoji4]

Tanker om fødsel: Den er 2 delt! Har fått påvist 2 delt morkake med tydelig blodåre mellom, der den ene delen ligge delvis over åpningen. Så kan bli keisersnitt på meg men har fremdeles en sjanse på vaginal fødsel. Men uansett hva så må h*n komme ut [emoji23] på den ene eller den andre veien [emoji4]
 
Uke: 28+4

Har nettopp vært på ny ul pga mulig morkake på bakre vegg fra oul i uke 18, der ble det påvist en 2 delt morkake med tydelig blodåre mellom, der den ene dekker mormunnen nesten Skal tilbake igjen om 4 uker på ny ultralyd, for å se om den har flyttet på seg.
Har fått beskjed om å gjøre klar tanken på både vaginalt fødsel og keisersnitt for sikkerhetsskyld [emoji21]
Så blir det noe blødninger her nå så er det rett i liggende stilling og ringe etter ambulanse [emoji603][emoji541]

Men var så heldig med å få med oss et bilde da [emoji7]

70ecfd9b85086222d747243ffbaaa2d5.jpg
Så fin:)
Masse lykke til fremover!!
 
Uke: 31+0

Termin: 04.04.2018

Kjønn: Vet ikke [emoji4]

Trimester: 3. trimester

Neste svangerskapskontroll: skal til jordmor i morgen [emoji4]

Bevegelser: Daglig, gelemagen har kommet og alien magen er på vei [emoji7]

Babyens størrelse: ifølge BV er babyen 37cm lang og veier 1750g.

Navn: Jentenavn i boks [emoji6]men sliter med guttenavn (fremdeles) [emoji58]

Vann i kroppen: ikke som jeg vet om men hovne ankler om kvelden [emoji17]

Vektøkning: opp 5kg siden starten [emoji4]

Utålmodig: ikke det hele tatt, har faktisk bare 66 dager igjen til termin men klare fremdeles ikke å fatte det [emoji23]
Har tatt opp stellebordet, må ta mål for å kjøpe nye kurver under siden storebror bruker sine til leker nå [emoji4] vuggen blir tatt fram snart, må forberede katta og storebror [emoji4]

Strekkmerker: kan se litt rødhet øverst på de eksisterende strekkmerker [emoji85] men kroppen er ikke ødelagt, jeg er en tigermamma [emoji197]

Kynnere: Hver dag! Men ingen vonde bare ubehagelige. [emoji26]

Melk i brystene: bittelitt råmelk ved klemming men ikke noe plagsomt, enda [emoji6]

Plager: hoftene, off course!!! Og mer enn noen gang... vondt i korsryggen, tett nese (har vist begynt å snorke [emoji85]) tungpustet, fort sliten, kroppen stivner når jeg ligger for lenge på sofaene.

Arbeid: 50% sykmeldt i min 75% stilling [emoji4] men har en anelse at det er ikke lenge før det blir 100% sykmelding.

Humør: Like bra enda, men dårlig med tålmodighet.

Cravings: Coca Cola på boks [emoji4]

Tanker om fødsel: Fremdeles 2 delt [emoji6] men ser fram til det [emoji4] håper at neste ultralyd vil vise at morkaken har flyttet på seg [emoji1]
Magen har vist "ramlet" litt og men trur minien ligger i tverrleie. Kan skubbe litt på en siden og kjenne press på den andre siden [emoji23]

47693de7c7e83c2cdb3a0c05cc53a99e.jpg
 
31+4

Nå gleder jeg meg [emoji1]
Fikk gavekort på Gravidmassasje fra mannen min til jul og dit skal jeg straks [emoji1]
Full pakke, så 1t og 15 min med deilig massasje [emoji7]
Ble tipset om å komme litt tidligere for å sitte litt i bassenget først for å å slappe av litt der før massasjen [emoji4]
Gleder meg [emoji1][emoji1][emoji1]
 
Fikk nettopp vite at søsteren min var vist gravid sist gang jeg møtte henne [emoji1] men uheldigvis mistet hun i uke 9 [emoji17] var ikke planlagt men sterkt ønsket[emoji173]
 
Uke: 32+0

Termin: 04.04.2018

Kjønn: Vet ikke [emoji1]

Trimester: 3. trimester

Neste svangerskapskontroll: skal på ultralyd igjen i morgen [emoji1] så får vi se om søknaden til åpen soning er godkjent eller at magen fremdeles er et fengsel [emoji23]
Jordmortime den 1 mars [emoji5]

Bevegelser: Hver dag [emoji7] er veldig aktiv når jeg ligger på sofaene på kvelden. Kjennes ut at hen skal ommøblere alle mine innvoller. Fant også ut at denne minien liker kirkemusikk idag [emoji23] var i kirken og var full rulle hele gudstjenesten [emoji1]

Babyens størrelse: ifølge BV er babyen 38cm lang og veier 1800g.

Navn: Jeg har funnet et guttenavn og mannen har funnet et annet, og vi blir ikke enige [emoji23] men mellomnavnet er det samme [emoji16] jentenavn er i boks [emoji4]

Vann i kroppen: Tydeligvis [emoji17] var å tok massasje på torsdagen og hun sa at jeg hadde litt vann i ene foten. Så nå er jeg på vannvogna [emoji5]

Vektøkning: opp 5/6kg siden starten [emoji4]

Utålmodig: Fremdeles ingen utålmodighet her i hus [emoji4] har ikke fått ordnet kurver til stellebordet enda [emoji85]
vuggen skal bli tatt fram i dag, hvis vi husker på det [emoji23] må vaske trekket på madrassen og legge alminiumfolie oppi for å forberede katta [emoji192]

Strekkmerker: Nå har rødheten kommet skikkelig på de gamle strekkmerkene etter den første men kroppen er ikke ødelagt, jeg er en tigermamma [emoji197] 5 åringen er fasinert på å se på strekkmerkene, for han vet at det var han som lagde de. Og siden jeg er stolt av de er også han stolt [emoji4]

Kynnere: Hver dag! Men ingen vonde bare ubehagelige. [emoji26]

Melk i brystene: bittelitt råmelk ved klemming men ikke noe plagsomt, enda [emoji6]

Plager: hoftene, off course!!! Og mer enn noen gang... vondt i korsryggen, tett nese, snorker, tungpustet, fort sliten, kroppen stivner når jeg ligger for lenge på sofaene, noen ganger blodtrykksfall. Hater å dusje nå! Og barbere leggene. Det begynner å bli for tungt [emoji26]

Arbeid: er fremdeles 50% sykmeldt i min 75% stilling [emoji5] får se når det vil være nødvendig med 100% sykmelding, klarer fremdeles å jobbe litt.

Humør: Like bra enda, men dårlig med tålmodighet.

Cravings: Coca Cola på boks [emoji4] og iskaldt vann med isbiter [emoji16]

Tanker om fødsel: Fremdeles 2 delt [emoji6] men ser fram til det [emoji5]
Trur at denne gangen vil jeg gå over termin hvis det blir vaginal fødsel, har hvertfall følelse på det. Men hvis det starter før må det være morkaken som gjør det, enten med blødninger eller pga ks.

562787a74a2a714dfd6f299d3b3268e2.jpg
 
Back
Topp