Snart 5000 innlegg- tråd for fine navn

alt det skal være fint :angel8 og ikke så alt for oppbrukt kanskje? det hadde vært fint å kallet opp etter noen, men ikke krav. vil heller ikke ha dobbelt navn, eller langt navn i det hele tatt
Samme her på der med dobbeltnavn eller navn med mange stavelser.

Helst to stavelser, må passe med de to vi har fra før, må kunne uttales på engelsk/internasjonalt. Men har bommet skikkelig på det med navnetoppen tidligere. Begge gangene havnet navnet på listen like etter vi hadde valgt. Så det kriteriet har jeg skrotet :p

• Kort
  • Kun én måte å stave det på
  • Helst gammeldags/tradisjonsrikt/traust
  • Fungere ok på engelsk
Krav 2, tenker du kun stave eller også uttale? Vi har tenkt en del på det fordi mannen er fra Stavanger og jeg fra Østlandet.. :) Er ikke så lett!

Krav 2, tenker du kun stave eller også uttale? Vi har tenkt en del på det fordi mannen er fra Stavanger og jeg fra Østlandet.. :) Er ikke så lett!

Egentlig mest stave. Jeg kjenner jo uansett ikke alle dialekter, så klarer ikke ha oversikt over hvordan andre dialekter kan finne på å uttale navn. :P Jeg mener uansett at alle klarer å uttale navn så nært det eieren ønsker, hvis man vil. F.eks. klarer jeg å si SYNN-øvve i stedet for Synøøøve og Kristiiiiin i stedet for Krist-INN, dersom eieren ønsker det. :)

Egentlig mest stave. Jeg kjenner jo uansett ikke alle dialekter, så klarer ikke ha oversikt over hvordan andre dialekter kan finne på å uttale navn. :p Jeg mener uansett at alle klarer å uttale navn så nært det eieren ønsker, hvis man vil. F.eks. klarer jeg å si SYNN-øvve i stedet for Synøøøve og Kristiiiiin i stedet for Krist-INN, dersom eieren ønsker det. :)
Enig der! Men er ikke alle som «klarer». Vår andre heter Jonas og da måtte svigermor spørre «så han hete ikkje Jonnas altså?» Vi bare «går det an?» Trodde den var bankers liksom :p

Har et k/c navn til første og må innrømme det er litt irriterende å se navnet skrevet feil. Så skal ha fet i bakhodet nå tror jeg.

Enig der! Men er ikke alle som «klarer». Vår andre heter Jonas og da måtte svigermor spørre «så han hete ikkje Jonnas altså?» Vi bare «går det an?» Trodde den var bankers liksom :p

Har et k/c navn til første og må innrømme det er litt irriterende å se navnet skrevet feil. Så skal ha fet i bakhodet nå tror jeg.

Jeg kommer i alle fall til å unngå typ Kristoffer/Christoffer/Christopher, men til syvende og sist må man bare velge det navnet man liker best. :)

Agnes <3
Agnethe
Ada
Gunhild
Ella/Elle
Erle
Fiona
Frida
Guro/Guri
Iben
Lindis
Maiken