Smoothie

Mozzarella

Elsker forumet
Jeg fikk blender i julegave, en sånn liten sak med to kopper :) Planen er å gå for noen sunne shaker i stede for sjokolade fremover, haha ;)

Men jeg har lite peiling på hva som er godt her. Vet at man kan bruke det som et måltid om man har yoghurt oppi o.l. Svigerinna mi brukte det ofte under forrige graviditet og klarte å holde vekta stabil :)

Er det noen av dere som har forslag på oppskrifter som er nommis? :D

Jeg bruker frosne bær fra butikken. Har i jogurt(blåbær eller vanilje), eplejuice eller appelsinjuice.

1. Mango, anannas, banan,(frosne) litt fersken eller eplejuice og vanilje jogurt

2. Jordbær, blåbær, bringebær(frosne). Appelsinjuice og blåbær bringebær

Knallgodt :D

Jeg er glad i vaniljeyoghurt, honningmellon, banan og isbiter :) Før graviditeten drakk jeg smoothie med banan, blåbær, av og til jordbær, vaniljeyoghurt, melk og sjokoladeproteinpulver. Men har hørt en ikke kan ha proteinpulver når en er gravid, så dropper d :)

Jeg er glad i vaniljeyoghurt, honningmellon, banan og isbiter :) Før graviditeten drakk jeg smoothie med banan, blåbær, av og til jordbær, vaniljeyoghurt, melk og sjokoladeproteinpulver. Men har hørt en ikke kan ha proteinpulver når en er gravid, så dropper d :)

Åh! Det var jeg ikke klar over. Tenker det ville ha vært en ganske mettende shake :happy:

Jeg bruker mye kesam i smoothien. Der er det mye protein og veldig lite sukker og fett.

Så det blir ofte et par appelsiner, et beger mager vaniljekesam, jordbær/bringebær. Hiver også oppi en skje Shia frø, de er ekstremt sunne og de metter veldig. Om det blir for tykt sper jeg med juice.

Ellers er jeg blitt super fan av juicing. Kjøpte juice maskin i høst og får i meg utrolig mye bra med den. Lager da juice av nesten bare grønnsaker, mye næring og lite kalorier:-)

Bruk Avokado i

For en super tråd :)
Fikk blender selv og har 0 peiling på gode oppskrifter da jeg egentlig aldri har drukket noe smoothies, men her så jeg mye som fristet :)

Tusen takk for tips! Jeg hadde Vaniljekesam men den var gått ut på dato gitt :rolleyes: Skal ta meg en handletur når butikkene åpner!

Har vurdert å kjøpe juciemaskin, eneste grunn til at jeg har latt være er at det blir så fullt på kjøkkenbenken :happy: Bruker du juicen som et måltid da Mayamoren? Eller blir det for lite for magen å jobbe på?

Tusen takk for tips! Jeg hadde Vaniljekesam men den var gått ut på dato gitt :rolleyes: Skal ta meg en handletur når butikkene åpner!

Har vurdert å kjøpe juciemaskin, eneste grunn til at jeg har latt være er at det blir så fullt på kjøkkenbenken :happy: Bruker du juicen som et måltid da Mayamoren? Eller blir det for lite for magen å jobbe på?

Jeg bruker det ofte som frokost, eventuelt med noen kokte egg til.

Ellers tar jeg det som alene til kvelds eller tillegg til lunch. Føles utrolig godt i magen, metter godt og smaker godt. Finnes masse fine bøker om juicing:-)

Jeg bruker det jeg har i kjøleskapet. Blir mye brokkoli, eple, gulrot, squasj, ingefær, stangselleri og agurk. Lime og ingefær er et must for å få god smak. Og Shia frø da:-)

Ååh! Må vurderes! Jeg spiser helt seriøst ALTFOR lite grønnsaker i hverdagen, det er egentlig helt tåpelig for det er bare latskap :p

Frossen jordbær og bringebær, banan, naturell yoghurt og druejuice :-) Det er vår favoritt.

Man får jo også sånne ferdige blandinger i frysedisken i flere butikker ( har brukt rema sine selv) hvor man kun trenger å ha noe væske og evt yoghurt i tillegg :-)

Fikk også smoothieblender:D litt kresen men pleier å lage av frosne jordbær, blåbær, bringebær og vann. Det er supergodt:) men med denne maskinen får jeg vel prøve meg på noe nytt nå og da:p

Ååå jeg har skikkelig lyst på blender :) men sparer til Kenwood maskin så tenkte å kjøpe den blenderen som hører til. Men kanskje like greit å ha en egen?

Ååh! Må vurderes! Jeg spiser helt seriøst ALTFOR lite grønnsaker i hverdagen, det er egentlig helt tåpelig for det er bare latskap :p

Det er helt genialt:-)
Får faktisk ungene til å drikke et lite glass hver morgen også:-)

Koster litt med maskina, men jeg bruker den myyye:-)

Eple, Kiwi og jordbær
Bringebær, mango og ananas
Grønnkål/spinat, grønt eple, Kiwi og ingefær

Bruker litt kesam og avokado for å få de mer fyldigere og mettende! :-)

Mandelmelk,frossne jordbær og acai (enten frossen eller pulver.

Topper med crunchy musli, det er min favoritt :)

Back
Topp