Smoothie

Jeg hadde en sånn i fjor (har den enda, men flittigere brukt tidligere....) lagde klar en flaske om kvelden og kjørte den om morgenen til frokost, da jeg slet med å få i meg mat...

Hadde oppi ananas, mango, kesam, havregryn, valnøttolje og eplejuice :) nam nam!! Eventuelt byttet jeg ut ananas/mango med noe annet :)

Appelsin, banan og spinat er digg:)
Eller gullerot, mango, annanas, appelsinjuice og isbiter.
Avokado, banan, valnøttkjerner, appelsinjuice, isbiter og litt olje og havregryn kan også være en fin måltidserstatter:)

Min favoritt grønn smoothie:

En håndfull frossen spinat eller brokkoli. En avokado. 2ss kokosmasse eller hampfrø, saften av en halv lime, og gjerne litt skall, 2 dl kokosmelk, evt litt linfrø olje eller udos Choice. Vanlije pulver og litt stevia med sitronsmak.

Sjokolade smoothie:

1-2 frosne bananer i biter. 2-3 ss hampfrø, 1ts macapulver, 2ss rå kakaopulver, vaniljepulver eller ekstrakt, en dæsj med lønnesirup, fyll opp med mandelmelk.

Bringebær smoothie:

1-2 håndfuller bringebær, frosne (eller jordbær), en avokado, saften av en halv sitron/lime, vanlijepulver. 1ss hvetegress, 2dl kokosmelk eller mandelmelk, litt søtning om du synes det blir for surt.

Min favoritt grønn smoothie:

En håndfull frossen spinat eller brokkoli. En avokado. 2ss kokosmasse eller hampfrø, saften av en halv lime, og gjerne litt skall, 2 dl kokosmelk, evt litt linfrø olje eller udos Choice. Vanlije pulver og litt stevia med sitronsmak.

Sjokolade smoothie:

1-2 frosne bananer i biter. 2-3 ss hampfrø, 1ts macapulver, 2ss rå kakaopulver, vaniljepulver eller ekstrakt, en dæsj med lønnesirup, fyll opp med mandelmelk.

Bringebær smoothie:

1-2 håndfuller bringebær, frosne (eller jordbær), en avokado, saften av en halv sitron/lime, vanlijepulver. 1ss hvetegress, 2dl kokosmelk eller mandelmelk, litt søtning om du synes det blir for surt.

Her var det mange ingredienser jeg ikke har hørt om før

Har alltid frosne bananer, frukt og bær i fryseren, favorittblandingen er banan,fersken og jordbær, men pleier vanligvis å blande 40/60 med grønnsaker og frukt når jeg lager smoothie, for å få mer grønnsaker inn :)

Smoothier er nesten litt for kaldt på vinteren, så den siste tiden har det blitt mest juice. Jeg har en slowjuicer som er helt fantastisk. Lager mye gulrotjuice og brokkoli,spinat- og pærejuice.

Fikk en sånn jeg også :) laget masse smoothie før, kjøpte de ferdig smoothiene i butikken bare for å bruke de små flaskene. Kjempefin start på dagen for en som hater frokost.
Siste jeg fikk dilla på var med litt brokkoli, masse spinat, masse ananas og litt eplejuice. Gleder meg til å begynne å lage igjen :)

Blir som en tynn sortert forresten, å bruke kald kesam osv med frossen frukt. Superbillig måltid om sommeren også!

Vi startet dagen med banan, ananas, mango, spinat og eplejuice. Jenta mi på 3 skulle også ha :)

I kveld skal jeg prøve noe som ikke er like søtt.
Om jeg bruker brokkoli; må det behandles på noe måte eller putter man den helt rå i blenderen?

Jeg bruker frosne jordbær, banan og appelsin juice
Eller
Frosne blåber, banan og appelsin juice
Eller
Frosne jordbær, frosne blåbær og appelsin juice :)

Holder det så enkelt som mulig :)

Da har jeg kjøpt meg frukt og div og er klar for å prøve meg på hjemmelaget smoothie for første gang. Men hva er blandings forhold til 1 glass f.eks :)?

Snapchat-7378432020046070309.jpg dette er noe av det beste jeg har smakt! Og dette vil hjelpe meg med tanke på søt sug og mettende måltid på kveld! NAM NAM!!! :)

Appelsin, mango, appelsinjuice, vaniljeyoghurt og isbiter - og press litt lime i. Dersom man liker alle disse ingrediensene (som jeg gjør), er dette en fantastisk kombinasjon :D elsker den!

Da har jeg kjøpt meg frukt og div og er klar for å prøve meg på hjemmelaget smoothie for første gang. Men hva er blandings forhold til 1 glass f.eks :)?

Det kommer nok litt an på hva du skal ha oppi :) skal du ha en del ulike ting oppi bør man ikke ta så mye av hver, da det gjerne blir mer drikke enn man først tror det blir. PS. Dersom du liker smoothien litt tykk er det lurt å være litt sparsom med juice eller annen flytende drikke, da litt for mye av dette kan føre til stor forskjell på tykkelsen :p

Hva hadde du oppi? :D skal lage meg en til kvelds i dag!

Frosne jordbær og bringebær og halv frossen banan. Samt 1 kiwi , 2 ss mager vanilje kesam og appelsinjuice. . Får vann i munn ved tanken på det bare hihi...
Og misunner deg som skal ha en til kvelds nå hehe.. jeg gleder meg til ny porsjon imorgen :)

Det kommer nok litt an på hva du skal ha oppi :) skal du ha en del ulike ting oppi bør man ikke ta så mye av hver, da det gjerne blir mer drikke enn man først tror det blir. PS. Dersom du liker smoothien litt tykk er det lurt å være litt sparsom med juice eller annen flytende drikke, da litt for mye av dette kan føre til stor forskjell på tykkelsen :p

Kunne nok hatt bittelitt mindre appelsinjuice, samtidig som den smakte perfekt hehe :)

Appelsin, mango, appelsinjuice, vaniljeyoghurt og isbiter - og press litt lime i. Dersom man liker alle disse ingrediensene (som jeg gjør), er dette en fantastisk kombinasjon :D elsker den!

Denne kombinasjonen måtte jeg ta print screen av hehe. :)

Frosne jordbær og bringebær og halv frossen banan. Samt 1 kiwi , 2 ss mager vanilje kesam og appelsinjuice. . Får vann i munn ved tanken på det bare hihi...
Og misunner deg som skal ha en til kvelds nå hehe.. jeg gleder meg til ny porsjon imorgen :)

NOM!! Har en del.. Ikke like attraktive ingredienser igjen, hehe ;) Har mango da! Og ingefær, og frossen spinat.. Og bittelitt yoghurt.. Og havregryn! Haha. Klarer vel å trylle frem noe som duger ;)

Back
Topp