Smoothie

NOM!! Har en del.. Ikke like attraktive ingredienser igjen, hehe ;) Har mango da! Og ingefær, og frossen spinat.. Og bittelitt yoghurt.. Og havregryn! Haha. Klarer vel å trylle frem noe som duger ;)

Jeg har som sagt aldri smakt noe form for noe smoothie før, og søsteren sier jeg har en ny verden å glede meg til hihi..
Og utifra det du skriver også, høres det nam nam ut :)

Men ingefær og frossen spinat? Hva smaker det hihi
 
Mango og pasjonsfrukt smoothie sier søstern at smaker helt nydelig. Så blir å handle mye spennende til helgen :)

Men kan man drikke 1 slik pr.dag eller er det for mye og ofte? Er vel ikke fetende og mye kalorier i en slik?
 
Mango og pasjonsfrukt smoothie sier søstern at smaker helt nydelig. Så blir å handle mye spennende til helgen :)

Men kan man drikke 1 slik pr.dag eller er det for mye og ofte? Er vel ikke fetende og mye kalorier i en slik?
Jeg drikker mange for dag :p
 
Jeg har som sagt aldri smakt noe form for noe smoothie før, og søsteren sier jeg har en ny verden å glede meg til hihi..
Og utifra det du skriver også, høres det nam nam ut :)

Men ingefær og frossen spinat? Hva smaker det hihi

Haha, veldig spent på hva det smaker selv :laughing002
Angående kalorier ville jeg ha googlet litt, f.eks mango er jo ganske søt - mens andre ingredienser kan man nesten spise uhemmet av :) Jeg fant en liste på O'store Internett om kalorifattige smoothier, husker ikke om det var Grethe Roede eller et annet sted. Du får ta en googlerunde :D
 
Her var den!
Vektklubb hadde en fin oversikt :)

Jeg skal ligge på 1300 kalorier ( gikk på Grethe roede ifjor) og kanskje 100 kalorier ekstra nå som jeg er gravid, så oversikten her på vektklubb var jo kjempe kjekk. Fikk en liten indikasjon på ca :)
Så jeg kan faktisk erstatte frokost måltid med smoothie f.eks :)
Og samme med kveldsmaten :)
 
Fersk ananas, fersk spinat (ganske mye) grønt eple og litt eplejuice (ikke fra konsentrat) for å få ønsket konsistens.laget det her om dagen. Var fantastisk!

Må man fjerne skallet på epler :)?
 
Jeg skal ligge på 1300 kalorier ( gikk på Grethe roede ifjor) og kanskje 100 kalorier ekstra nå som jeg er gravid, så oversikten her på vektklubb var jo kjempe kjekk. Fikk en liten indikasjon på ca :)
Så jeg kan faktisk erstatte frokost måltid med smoothie f.eks :)
Og samme med kveldsmaten :)

Så flink du er! Nå spør jeg av ren nysgjerrighet; spiser du lite kalorier for å fortsette å gå ned under svangerskapet eller for å opprettholde vekt? :) Nå som bekkenet mitt er så dårlig må jeg fokusere mer på kostholdet siden aktivitetsnivået synker drastisk, lurer på å skaffe meg en kcal-app igjen for å få litt kontroll over inntaket i en periode. Jeg er så liten at jeg trenger 1600 for å opprettholde vekten (til vanlig, usikker nå som jeg er gravid), syntes 1300 hørtes så lite ut?
 
Så flink du er! Nå spør jeg av ren nysgjerrighet; spiser du lite kalorier for å fortsette å gå ned under svangerskapet eller for å opprettholde vekt? :) Nå som bekkenet mitt er så dårlig må jeg fokusere mer på kostholdet siden aktivitetsnivået synker drastisk, lurer på å skaffe meg en kcal-app igjen for å få litt kontroll over inntaket i en periode. Jeg er så liten at jeg trenger 1600 for å opprettholde vekten (til vanlig, usikker nå som jeg er gravid), syntes 1300 hørtes så lite ut?

1300 er nok siden jeg ikke trener osv nå ;)
Og holder meg til de kaloriene hvis ikke går jeg opp unaturlig mye i dette svangerskapet også og det orker jeg ikke..
Har lyst til å prøve å ha 1 "normalt" svangerskap mtp vekt. . Hehe.. også gikk jeg ned 20 kg på å holde meg til 1300 kalorier daglig , men da trenet jeg mtp gå tur daglig på minst 30 min..
Nå som det er minus 14 grader og meldt bitende kaldt vær fremover så orker jeg ikke gå tur rett og slett :/
 
Og 1300 kalorier var fordi jeg hadde en overvekt.. veide 80 kg og er 160 høy..
Gikk ned til 60 kg etter Grethe roede, men vekten stabiliserte seg på 64 når jeg ble gravid. .
Nå er jeg oppe i 68 sikkert ( veide 67.5 før jul- har ikke turt å veie meg etterpå) haha :p
 
Og 1300 kalorier var fordi jeg hadde en overvekt.. veide 80 kg og er 160 høy..
Gikk ned til 60 kg etter Grethe roede, men vekten stabiliserte seg på 64 når jeg ble gravid. .
Nå er jeg oppe i 68 sikkert ( veide 67.5 før jul- har ikke turt å veie meg etterpå) haha :p

Hehe, ser den! Jeg gikk opp 20 kg sist - mye pga bekkenproblemene som gjorde at jeg bare holdt meg i ro. 7 av de kiloene "rant" ikke av for å si det sånn :p Men jeg kjørte hardt når frøkna var 4 mnd for vi skulle ha 10 års reunion med ungdomsskolen og jeg NEKTA å møte opp større enn jeg noen gang har vært! Hahaha. Men tenkte å være obs denne gangen for jeg får nok akkurat de samme utfordringene senere og da vil jeg ha et godt utgangspunkt og forhåpentligvis et friskt mot ;) I følge denne siden er 11-16 kg innenfor snittet mitt så det er mitt mål :)
 
Hehe, ser den! Jeg gikk opp 20 kg sist - mye pga bekkenproblemene som gjorde at jeg bare holdt meg i ro. 7 av de kiloene "rant" ikke av for å si det sånn :p Men jeg kjørte hardt når frøkna var 4 mnd for vi skulle ha 10 års reunion med ungdomsskolen og jeg NEKTA å møte opp større enn jeg noen gang har vært! Hahaha. Men tenkte å være obs denne gangen for jeg får nok akkurat de samme utfordringene senere og da vil jeg ha et godt utgangspunkt og forhåpentligvis et friskt mot ;) I følge denne siden er 11-16 kg innenfor snittet mitt så det er mitt mål :)

Samme mål som jeg har denne gang ;)
Vi får satse på vi klarer det :)
 
Back
Topp