Smokk?

lolol

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Julegavene 2019
Har klart å unngå smokken foreløpig. Lille er 6 dager :p må si det frister veldig, men jordmor sa de burde ha fylt 10 dager. På en annen side hører jeg så utrolig mye forskjellig.

Hva har du/dere bestemt dere for å gjøre?

Vi ga smokk dagen vi kom hjem fra sykehuset. Hadde egentlig lyst til å vente, men hun ga tydelig uttrykk for at hun hadde et sugebehov. Siden jeg hadde så mye melk så ville hun jo ikke ha puppen når hun var mett. Nå ammer jeg ikke lenger da, men det er ikke pga sutten:)

Her begynte vi på 5-6 dager etterpå, da hadde ammingen stabilisert seg sånn at jeg visste han tok riktig sugetak osv. Går veldig fint :) Prøv deg litt fram, så ser du om det er passelig tid å begynne på!

Vi gir flaske da :p så har gitt smokk hele veien, men hun vil bare ha den hvis hun er sulten. Dvs vi gir den hvis hun er sulten og vi må rekke å lage melk :)

Har ikke født enda, men svarer allikevel. Med nummer en gav vi smokk ganske tidlig, etter en ukes tid. Da var melken kommet ordentlig i gang og det gikk kjempefint. Med nummer to fikk vi beskjed om å vente minst fire uker og dette hørte vi på. Da vi gav etter fire uker, nektet han å ta den. Prøvde mange forskjellige typer, men han ville bare bruke meg som sutt. Først da han var fire måneder godtok han smokken og det var bare helt fantastisk:). Denne gangen tar jeg med smokken på sykehuset, men han får den ikke før melken har kommet ordentlig i gang (dag 3-4 ca).
Sier som hun over, prøv deg litt frem. Tar han den greit og det ikke går utover ammingen, så er det vel bare å kjøre på:).

Fint tema! Vi har tilbrakt de første 8 dagene på nyfødtavdeling, og her gir de smokk helt fra starten av. Det har nok mest å gjøre med at personalet må prioritere andre oppgaver enn å bysse barna i søvn. Helt forståelig!

For oss var dette litt kompliserende, fordi gutten vår strevde med å spise nok selv i starten. Han skjønte opplegget med amming, men etter noen minutter ble han veldig søvnig/slapp, han ville ikke gape ordentlig, lagde bare "smokketrut". Så mens vil foreldrene var med ham, unngikk vi smokken.

Nå fungerer ammingen mye bedre, og vi tenker at det er ok å begynne å bruke smokk for å roe ham når det trengs, fx ved stell før amming. Jeg håper likevel på at smokken blir lite brukt.

Håper hun vil ta den.. Hun er 12 dager, men bare brekker seg!

Natt nr to :) Men han sugde fint av puppen og ville bruke meg som smokk.. Det var noe av det samme med de to andre, venta kanskje lengst med førstemann, dag 4-5 eller noe sånt.

Her øver vi oss med smokk, ingen stor suksess enda gitt! Bare spytter den ut.. Skulle gjerne ønske at hun tok den. Hun er 10 dager i dag, og ammingen går fint. Hadde bare trengt litt avlastning til smokkene jeg tydeligvis har på frontpartiet.. Har prøvd med MAM og NUK smokker... Noen andre anbefalinger??

Jeg fikk faktisk høre av en jordmor på barsel at smokk var med på å forebygge krybbedød..:) Vi bruker det her i hus.:)

Her øver vi oss med smokk, ingen stor suksess enda gitt! Bare spytter den ut.. Skulle gjerne ønske at hun tok den. Hun er 10 dager i dag, og ammingen går fint. Hadde bare trengt litt avlastning til smokkene jeg tydeligvis har på frontpartiet.. Har prøvd med MAM og NUK smokker... Noen andre anbefalinger??

Han her brekker seg også litt i starten med MAM smokkene, men vil mye heller ha Avent sin! Prøv den :)

Om du ikke finner en smokk ho ikke brekker seg av kan jeg anbefale Trøst smokken. Men tror den kun kan kjøpes på nett...

Her har jeg vert heldig denne gangen å har en liten som har hatt rett suge grep hele tiden :) så smokken den fikk han når han var 3 dager. Bruker den kun i bil/vogn og når han skal sove å har hunget på puppen å begynner å bruke meg :p

Prøv en annen smokk! Er det MAM sin hun brekker seg av? Det gjør mini hvertfall, vil heller ha Avent sin :)

Å lurt det kan jeg prøve, vi har og noen sånne liggende :) Det er mam hun brekker seg av ja enda det er den lille for 0-2 mnd

Back
Topp