Smokk

Ja og ja! Storebror tok ikke før han var 4mnd, har ikke lyst å være smokk denne gangen også ;p

Ja! ☺️

JA, smokk har vært et must her med de to første! Nummer to ville ikke ha før han var nærmere 4 mnd, såå deilig da han endelig godtok den:). Tar med smokk i fødebagen:).

Ja til smokk! Og vi tar med på sykehuset, og satser på at den blir mottatt med iver og glede av lillemann :p

Nei egentlig ikke.:) storebror brukte veldig lite smokk så vi slapp den avenninga.:)

Jepp. Pappaen har følt det har vore ein trygghet når han har vore aleine med babyen. Ser poenget med å etablere amming før smokk, pga ulik sugeteknikk. Tar med så ser vi kor det blir.

Har tenkt litt på det å bruke smokk ja, men har ikke tenkt så veldig mye på det :)
Noen som har noen argumenter for og mot?:p
Har også hørt at man ikke burde bruke smokk før amminga er helt på plass, så derfor ikke trenger å ta med på sykehuset :) og som førstegangs så er jeg livredd for å ikke få til amminga:p

Nei og Nei :) Får se det litt an etterhvert.. ingen av guttene tok smokk, og hadde egentlig ikke behov for det heller...
men man skal aldri si aldri...

Tar ikke med på sykehuset, og gir ikke før ammingen er på plass. Sist sluttet hun pluselig å ta smokken (og flaske forsåvidt) fra hun var 2 til 8 mnd. Begynte igjen da for å få bedre søvn, og det ble alfa omega! Så ja til smokk, men vil ikke han skal få den før ammingen er på plass.

Skal sterilisere smokkene snart, pakker vel med noen ja. Har fire smokker eller noe, fått alle gratis :p avent og mam. Skulle hatt et par Trøst smokker og, for førstemann ville bare ta trøstsmokk.

Hadde et enormt sugebehov og ville ikke ha smokk den første mnd. Jeg håper egentlig at nestemann ikke har et slikt sugebehov :p en har med smokk i tilfelle.

Ja og nei. Vil gjøre det jeg kan for å få til ammingen før jeg introduserer smokken, ble anbefalt av jordmor å vente i 6 uker. Men håper absolutt at lillemor tar smokken etterhvert :)

Ja på begge spørsmål :D gir nok ikke smokken før amminga sitter, men greit å ha den med. Og har en plan om å kun bruke smokk ifm soving.. Hvis det går.. :D

Jeg er kanskje litt feig, men jeg tør ikke begynne med smokk før jeg er "blitt kjent med" ungen og vet mer om hvordan han oppfører seg når han er sulten, har vondt eller vil være våken. De første ukene, når ungen alltid er trøtt og sugerefleksen er sterk, er jeg redd smokkesuging kan gjøre at ungen ser fornøyd ut selv om han er syk eller sulten.

Ja! Hadde ikke med på sykehuset til lillesøster og angra på det. Ho hadde et voldsomt suttebehov.
Hadde ikke med til storebror, og han tok vel ikke smokk før han var 2 mnd.

Fordeler og ulemper med den smokken, men vil gjerne at lillebror skal ta smokk fordet ;)

Back
Topp